30 χρόνια VW Transporter (Τ4): Νέα εποχή

Μετά από 70 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας, μέσα από έξι γενιές και πάνω από 12 εκατ. πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, το Transporter είναι ένας ζωντανός θρύλος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η 4η γενιά του αποτελεί ωστόσο ορόσημο για τη μετάβαση σε μια νέα εποχή.

banner-google-news

Στο πέρασμα των χρόνων το Transporter απέκτησε εμβληματικό status, φτάνοντας μετά από συνεχή εξέλιξη και πρωτοπορία τις 6 γενιές. Χαρακτηριστικό του, ότι πάντα κάθε νέα έκδοση έβαζε τους επαγγελματίες σε μία νέα σχέση με το όχημά τους, προσφέροντας καινοτομία συνδυασμένη με πρακτικότητα.

VW Transporter (2)

Μέχρι σήμερα περισσότερα από 12 εκατομμύρια Transporters έχουν παραχθεί σε ολόκληρο τον κόσμο. Ένα success story που συνεχίζεται και στις μέρες μας, με τα νέα μοντέλα να σημειώνουν επίσης αξιόλογη ζήτηση.

VW-Transporter-6

Το εργοστάσιο της Volkswagen στο Ανόβερο εκπροσωπεί μια μοναδική εξέλιξη στην παραγωγή των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. Από την δημιουργία του το 1956 έως σήμερα, υφίσταται συνεχείς βελτιώσεις, εκσυγχρονισμούς και επεκτάσεις, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και ο ανθρώπινος παράγοντας, με τους εργαζόμενους να ανταποκρίνονται στα απαιτητικά τους καθήκοντα με πάθος, υπερηφάνεια και πραγματική αγάπη για τη δουλειά τους.

Αν υπάρχει ένα επαγγελματικό όχημα σε αυτόν τον πλανήτη η σχεδίαση του οποίου θεωρείται εμβληματική τότε αυτό είναι το Transporter, με τη VW να μην έχει σταματήσει ούτε στιγμή την εξέλιξη του μοντέλου.

 

ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Τον Σεπτέμβριο του 1990 και μετά την παραγωγή 6,7 εκατ. μονάδων των σειρών Τ1, Τ2 και T3 (όλα τους με τον κινητήρα στο πίσω μέρος) ξεκίνησε μια νέα εποχή για το δημοφιλές Transporter, με την τοποθέτηση του κινητήρα στο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος. Ταυτόχρονα η μετάδοση της κίνησης μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα ενώ σύγχρονοι κινητήρες σε εν σειρά διάταξη παίρνουν την θέση των παλαιών τύπου μπόξερ. Τα περισσότερα από δύο δις μάρκες που διέθεσε η VW για την ανάπτυξη αυτής της νέας γενιάς θα αποδειχθούν πολύ γρήγορα μια καλή επένδυση.

VW Transporter (8)

Οι πιο πάνω αποφάσεις άλλαξαν τα πάντα σε επίπεδο σχεδίασης, αναρτήσεων, κινητήρων και χωροταξικής κατανομής. Το Transporter αποκτά περισσότερους χώρους και οδηγική αίσθηση που έρχεται πιο κοντά σε αυτή των επιβατικών οχημάτων. Είναι επίσης η πρώτη φορά που διατίθενται δύο διαφορετικά μεταξόνια, με το μεγαλύτερο να προσφέρει νέες δυνατότητες και πλεονεκτήματα στις εκδόσεις Multivan καθώς και στις campervan όπως στο California.

VW Transporter (9)

Κατά το λανσάρισμα του Τ4 προσφέρθηκαν τρεις βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες, 4κύλινδρες και 5κύλινδρες μονάδες με απόδοση ισχύος από 60 έως 110 ίππους. Όλες οι 5κύλινδρες εκδόσεις καθώς και τα Caravelle και Multivan εφοδιάστηκαν από την αρχή με υδραυλικό τιμόνι ενώ οι συγκεκριμένοι κινητήρες μπορούσαν προαιρετικά να συνδυαστούν στη γραμμή κίνησης με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

VW Transporter (10)

Τρία χρόνια αργότερα, το 1993, η εταιρία κάνει διαθέσιμο το σύστημα 4κίνησης sycro, πάλι συνδυαστικά με τους 5κύλινδρους κινητήρες και με όλους τους τύπους αμαξώματος και υπερκατασκευών, γεγονός που απογειώνει τη χρηστικότητα του Τ4.

ΤΟ FACELIFT

Το 1995, η VW Επαγγελματικά Οχήματα γίνεται αυτόνομη μάρκα μέσα στον όμιλο και έναν χρόνο αργότερα πραγματοποιεί ένα εκτεταμένο facelift στη γενιά Τ4. Το αυτοκίνητο αποκτά μεταξύ άλλων νέα φωτιστικά σώματα, νέας σχεδίασης προφυλακτήρες νέους τροχούς και συνολικά μια βελτιωμένη εμφάνιση. Σημαντικές ήταν και οι αλλαγές κάτω από το καπό, όπου το Τ4 απέκτησε έναν νέο 5κύλινδρο πετρελαιοκινήρα 2,5 λίτρων με απόδοση 102 ίππους, τον πρώτο κινητήρα άμεσου ψεκασμού (TDI). Ταυτόχρονα, το επανασχεδιασμένο εμπρόσθιο τμήμα των Multivan, Caravelle και California διευκόλυνε την τοποθέτηση ενός νέου 6κύλινδρου κινητήρα βενζίνης (V6) 2,8 λίτρων με απόδοση 140 ίππων.

VW Transporter (5)

Το 1998 η εταιρία πρόσθεσε στη γκάμα έναν ακόμα TDI 2,5 λίτρων με 151 ίππους ενώ το 2000 η ισχύς του V6 «εκτινάχθηκε» στους 204 ίππους!

VW Transporter (4)

Όπως συνέβη και με τη γενιά T3, το T4 ολοκλήρωσε την πορεία του στην αγορά το 2003 με μια επετειακή έκδοση «Last Edition» του Multivan. Τα premium χαρακτηριστικά της περιλάμβαναν και δερμάτινα καθίσματα alcantara.

VW Transporter (7)

Η πολύ επιτυχημένη γενιά Τ4 άφησε τη θέση της στην νέα T5 έχοντας διαθέσει περίπου δύο εκατ. μονάδες και οι εκδόσεις της «τιμώνται» πλέον ως κλασικές.

 

saloni_digital_ MAGAZINE INSIDE PAGES_2020-12_FINAL-03

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Autovision New