Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στο 8ο Στρατηγικό Συνέδριο «Επενδύσεις στην Ελλάδα και Αναπτυξιακή Προοπτική 2021»

banner-google-news

Τη μεγάλη ταχύτητα με την οποία προχωρούν στη συμβασιοποίηση έργα υποδομών επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στην ομιλία του στο 8ο Στρατηγικό Συνέδριο «Επενδύσεις στην Ελλάδα και Αναπτυξιακή Προοπτική 2021». Ανέφερε ότι ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Επισήμανε ότι σήμερα υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων, συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει γίνει στη χώρα μετά του Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι μεγάλοι οδικοί άξονες. «Το 2021 είναι η χρονιά που μεγάλα εμβληματικά έργα, που είχαν κολλήσει σε σύνθετα προβλήματα και πολλοί τα είχαν ξεγράψει, τα ξεμπλοκάρουμε ένα προς ένα», υπενθύμισε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε:

  •  Στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
  • Στο Πάτρα–Πύργος, όπου εκτίμησε ότι θα στηθούν εργοτάξια μέσα στο χρόνο.
  • Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, για το οποίο το ΣτΕ έδωσε το πράσινο φως.
  • Στο Βόρειο Τμήμα του Ε65, του οποίου η σύμβαση μόλις χτες κυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων, ενώ σε δύο ημέρες εγκαινιάζονται τα πρώτα 14 χλμ. του Νότιου Τμήματος.
  • Στο νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου.
  • Στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
  • Στα νέα έργα, όπως η νέα Περιφερειακή στη Θεσσαλονίκη –το λεγόμενο flyover– και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα, με πιο εμβληματική αυτή της Λεωφόρου Κύμης.
  • Στο μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας.
  • Σε αντιπλημμυρικά, φιλοπεριβαλλοντικά έργα.
  • Στα έργα οδικής ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου σε όλη τη χώρα.

Πρόσθεσε ότι τα έργα αυτά υπηρετούν και τον ευρύτερο σχεδιασμό της κυβέρνησης, που στοχεύει στο να αλλάξει η Ελλάδα παραγωγικό μοντέλο.

Ανέλυσε το πλάνο που προβλέπει συγκεκριμένα βήματα:

«Αναγάγουμε τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου και αναβαθμίζουμε την Ελλάδα στο χώρο των logistics. Αναπτύσσουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη. Παράλληλα, επενδύουμε και στη λειτουργία των Περιφερειακών Αεροδρομίων και τα εκσυγχρονίζουμε, όπως και λιμάνια στα νησιά μας», ανέφερε.

 «Όλες αυτές οι δράσεις μαζί, συνιστούν ένα ολοκληρωμένο Αναπτυξιακό Σχέδιο για τις συνδυασμένες μεταφορές. Διότι ο Πειραιάς μπορεί να γίνει λιμάνι μεταφόρτωσης (transit), αλλά και η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει ένα λεγόμενο get away port» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Υπενθύμισε ότι όσον αφορά στον Πειραιά, ήδη έχουν παραδοθεί τρεις σταθμοί του Μετρό σε λειτουργία και μέσα στο 2022 θα παραδοθούν και οι άλλοι τρεις σταθμοί. «Θα υπάρχει πλέον, αυτό που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητο, απευθείας σύνδεση του μεγαλύτερου λιμανιού με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, ταχύτατα, σε λιγότερο από μία ώρα και συγκεκριμένα μέσα σε περίπου 50 λεπτά», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

Εκτίμησε επίσης ότι η ταχεία διασύνδεση Θεσσαλονίκης–Καβάλας–Αλεξανδρούπολης και Αλεξανδρούπολης–Μαύρης Θάλασσας, μπορεί να αναβαθμίσει στρατηγικά όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Υπενθύμισε ότι η Νέα Δημοκρατία ως αξιωματική αντιπολίτευση είχε αναφερθεί στην πεδινή χάραξη για τη σύνδεση των λιμανιών με τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.

 Ο κ. Καραμανλής έκλεισε τονίζοντας ότι μέσα στο 2021, θα βρίσκονται σε εξέλιξη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πάνω από 20 έργα ΣΔΙΤ με συνολικό προϋπολογισμό 5 δισ. ευρώ. Εξέφρασε δε την ελπίδα ότι ο κατασκευαστικός κλάδος θα συμβάλει τα επόμενα χρόνια στην αναστροφή του brain drain, στο να επιστρέψουν δηλαδή στην Ελλάδα πολιτικοί μηχανικοί και αρχιτέκτονες που έχουν φύγει στο εξωτερικό.