Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάζεται για τη χρήση υδρογόνου στις μεταφορές

banner-google-news

Αυτό που μέχρι πριν από λίγα χρόνια συζητούνταν σε στενό πλαίσιο επιστημονικών κύκλων, αρχίζει πλέον να διαγράφεται ως πραγματικότητα στο άμεσο μέλλον της χώρας: η χρήση του υδρογόνου στις Μεταφορές. Σε αυτό το νέο εγχείρημα, που απαιτεί εξειδικευμένες τεχνικές προδιαγραφές και προηγμένη επιστημονική γνώση,  θα βρίσκεται στο πλευρό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο Δημόκριτος. Και θα είναι ίσως η πρώτη φορά που ένα Εθνικό Κέντρο Έρευνας θα διοχετεύσει απευθείας την τεχνογνωσία του στο Δημόσιο Τομέα για τη σωστή διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου.

Στο χαιρετισμό που απηύθυνε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης στο συνέδριο: «Υδρογόνο Μια Ευκαιρία για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη», ανέφερε τα εξής:

«Οι νέες κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις περιφερειακές κρατικές ενισχύσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2022, αναμένεται να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την ανάπτυξη πράσινων υποδομών, στις οποίες περιλαμβάνεται το υδρογόνο. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις και έχει τη βούληση να καταρτίσει το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την εφαρμογή των νέων καθαρών τεχνολογιών. Ο συντονισμός μιας τέτοιας προσπάθειας οδηγεί άλλωστε στον βασικό κοινοτικό στόχο των καθαρών μεταφορών, όπως επίσης ανάπτυξη μιας νέας οικονομίας με πολλές προοπτικές και αξιόλογες νέες ευκαιρίες απασχόλησης. Εμείς, θα φροντίσουμε να προβούμε στις απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις, όσον αφορά τον τομέα των μεταφορών, για την πλήρη αξιοποίηση όλων αυτών των χρηματοδοτικών εργαλείων και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών, επιταχύνοντας την πορεία της Ελλάδας προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών, προάγοντας μία μορφή σύγχρονης οικονομίας».

 

Οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη χρήση του νέου καυσίμου

Αναμένοντας τον χαρακτηρισμό του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών στη χώρα μας, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα κληθεί να αντιμετωπίσει όλα τα ζητήματα που άπτονται της χρήσης του νέου καυσίμου.

 Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται:

 –    Σταθμοί ανεφοδιασμού οχημάτων, δηλαδή πρατήρια υδρογόνου

–    Προδιαγραφές των εγκαταστάσεων

–    Προδιαγραφές ασφαλείας

–    Ταξινόμηση και τεχνικός έλεγχος οχημάτων υδρογόνου και φυσικά,

–    Τεχνική Υποστήριξη, που σημαίνει εξειδικευμένα συνεργεία και τεχνίτες που να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να ελέγχουν και να επισκευάζουν αυτά τα οχήματα.

«Γιατί δεν αρκεί κάποιος να χρησιμοποιεί ένα όχημα μηδενικών εκπομπών. Πρέπει να εξασφαλίζεται και η υποστήριξη του οχήματος σε όλο τον κύκλο ζωής του.

Και φυσικά, η υδρογονοκίνηση δεν αφορά μόνο στις οδικές μεταφορές, αλλά και τον σιδηρόδρομο.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνωρίζει λοιπόν τον οδικό χάρτη που θα πρέπει να ακολουθήσει για να διευκολύνει την υδρογονοκίνηση, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση χρειάζεται κάτι περισσότερο», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. «Σε ένα νέο εγχείρημα, που απαιτεί εξειδικευμένες τεχνικές προδιαγραφές και προηγμένη επιστημονική γνώση  θα βρίσκεται στο πλευρό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο Δημόκριτος. Θα είναι ίσως η πρώτη φορά που ένα Εθνικό Κέντρο Έρευνας θα διοχετεύσει απευθείας την τεχνογνωσία του στο Δημόσιο Τομέα για τη σωστή διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου».

Autovision New