Ο Χρυσόστομος Παρδαλός έμπορος φορτηγών μας λέει την άποψη του

banner-google-news

Κύριε Παρδαλέ πώς ξεκίνησε η δραστηριοποίηση σας στον χώρο του φορτηγού;  

H εμπλοκή μας στο χώρο του φορτηγού κρατάει από πολύ παλιά, από το 1910.  Ο παππούς μου και ο πατέρας μου ήταν αυτοκινητιστές. Ο αδερφός μου ο Μανώλης και εγώ κάποια στιγμή χρειάστηκε να αλλάξουμε μερικά φορτηγά λόγω παλαιότητας. Έτσι πραγματοποιούσαμε συχνά ταξίδια στο εξωτερικό και αγοράζαμε νέα πιο σύγχρονα, αλλά ώσπου να βγούνε στην κυκλοφορία μας τα αγόραζαν και κάπως έτσι ξεκίνησε η ενασχόληση μας με το εμπόριο φορτηγών. Σήμερα εδρεύουμε στο 28ο χλμ Αθηνών-Λαμίας.

 

Ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων και μεταφορών; 

Η κατάσταση στον κλάδο είναι ιδιαίτερα ρευστή και δε μπορεί κανένας να εκφέρει γνώμη αν το κράτος δεν καταλήξει σε ότι αφορά γενικότερα στους τομείς φορτηγό-άδεια-φορολογία. Για αυτό παρατηρούμε ένα πάγωμα στην αγορά γενικότερα. Το παραπάνω αποτελεί και το μεγαλύτερο πρόβλημα των Ελλήνων οδηγών επαγγελματικών οχημάτων.

 

Ποια είναι η άποψη σας για το άνοιγμα του επαγγέλματος του οδηγού φορτηγού; πως θα επηρεάσει αυτό τον κλάδο των μεταφορών; 

Εξαρτάται με ποιο τρόπο αυτό θα γίνει. Θα γεμίσουμε με φορτηγά Δ.Χ.; Θα έχουμε όλοι από ένα; Ό,τι γίνεται δυστυχώς δεν έχει μελετηθεί επαρκώς και δεν συμβαδίζει με τα σημερινά δεδομένα. Κάποτε οι άδειες κόστιζαν πάνω από 100.000 ευρώ και δε μπορούσαμε να τις βρούμε, να τις αγοράσουμε. Τώρα έχουν πέντε με οκτώ χιλιάδες ευρώ και δε μπορούμε να τις πουλήσουμε. Μπορεί να μας πει το υπουργείο πόσες άδειες έχει χορηγήσει με 1000 ευρώ;;;

 

Τα μεγάλα οδικά έργα δίνουν ώθηση στις μεταφορές;

Αν οι χρηματοδοτήσεις στις τεχνικές εταιρείες γίνονται με συνέπεια και αυτές με την σειρά τους ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, τότε ναι.

 

Τα πολλά διόδια και η συνεχής αύξηση των τιμών τους αποτελούν ένα μελανό σημείο για τις μεταφορές;

Όταν δεν υπάρχει τιμή μεταφοράς και το κόστος διοδίων-πετρελαίου-φορολογικών συντελεστών ανεβαίνει δε μπορεί πια το επάγγελμα να είναι βιώσιμο. Να δίνουμε διόδια για ένα υπό κατασκευή δρόμο σε πολλά του σημεία και αυτά δεν επισκευάζονται και είναι ξεχρεωμένα, νομίζω πως είναι παράλογο.

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!