banner-google-news

Το άτρωτο βανάκι με το χαϊδευτικό όνομα “Bulli” ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1950 στο Βόλφσμπουργκ, στο ίδιο εργοστάσιο που διατηρούσε τη γραμμή παραγωγής του ιστορικού “VW Beetle”. Με ένα μοντέλο που ήδη έσπαγε ταμεία, η δυνατότητα παραγωγής δεν επαρκούσε ώστε να καλύψει την αυξημένη ζήτηση του “Bulli” που ξεπέρασε επίσης κάθε προσδοκία. Τα τρόφιμα έπρεπε με κάποιον τρόπο να φτάσουν στους καταναλωτές, ενώ και τα καταναλωτικά αγαθά όπως ψυγεία και τηλεοράσεις έπρεπε να παραδοθούν με ασφάλεια και αξιοπιστία, αλλά και με ταχύτητα στους αγοραστές. Επιχειρηματίες και έμποροι της εποχής στράφηκαν στο στιβαρό “Bulli”.

VW Transporter history (5)

Μοναδική λύση ήταν να αποκτήσει το μοντέλο την δική του γραμμή παραγωγής κάτι που θα γινόταν εφικτό μόνο με την μεταφορά της παραγωγής σε νέο εργοστάσιο. Το Ανόβερο επιλέχθηκε ανάμεσα σε 235 γερμανικές πόλεις που είχαν προταθεί. Οι εργασίες ανοικοδόμησης του νέου εργοστασίου ξεκίνησαν στις αρχές του 1955, με 372 εργάτες, εν μέσω ενός σκληρού χειμώνα με πολύ χιόνι. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου χίλιοι εργάτες δουλεύουν σκληρά, ενώ από τον Μάιο ήδη δυο χιλιάδες άτομα απασχολούνται στο γιγάντιο εργοτάξιο. Την ίδια ώρα η VW εκπαιδεύει νέους υπαλλήλους για την παραγωγή του Transporter. Κάθε μέρα, στις 4.10 το πρωί, ένα ειδικά ναυλωμένο τρένο τους μεταφέρει από τον κεντρικό σταθμό στο Βόλφσμπουργκ, όπου λαμβάνουν οδηγίες για την παραγωγή του θρυλικού “Bulli”. Τρεις χιλιάδες εργαζόμενοι προετοιμάζονται πυρετωδώς για να εξασφαλίσουν μια ομαλή έναρξη της παραγωγής.

Το ημερολόγιο δείχνει 8  Μαρτίου 1956 όταν ξεκινά η γραμμή παραγωγής του “Bulli”. Παράλληλα σηματοδοτείται και η έναρξη μια μοναδικής εποχής στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η σειρά Τ έμελε να αποτελέσει το σύμβολο του «οικονομικού θαύματος» στην μεταπολεμική Γερμανία.

50j_tr_15

Το 1967 η πρώτη γενιά της σειράς Transporter ολοκληρώνεται, με παραγωγή 1,8 εκατομμυρίων “Bulli”. Το εμβληματικό best seller της Volkswagen κυκλοφόρησε σε πολλές παραλλαγές, ως επιβατικό, βαν, minibus, pick up, τροχόσπιτο, και προτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους επαγγελματίες, αλλά και από τους χίπηδες την δεκαετία του 60 και 70, αποτελώντας το επίσημο όχημα της χίπικης επανάστασης!

Ειδικά η επαγγελματική έκδοση, με την κωδική ονομασία T1 παρουσιάστηκε το 1949, ξεχωρίζοντας από τον έξυπνο συνδυασμό της μέγιστης πρακτικότητας με τον καθαρό σχεδιασμό που αμέσως εκτίμησαν οι επαγγελματίες. Στο πέρασμα των χρόνων το Transporter απέκτησε εμβληματικό status, φτάνοντας μετά από συνεχή εξέλιξη και πρωτοπορία τις 6 γενιές. Χαρακτηριστικό του, ότι πάντα κάθε νέα έκδοση έβαζε τους επαγγελματίες σε μία νέα σχέση με το όχημά τους, προσφέροντας καινοτομία συνδυασμένη με πρακτικότητα.

Μέχρι σήμερα περισσότερα από 12 εκατομμύρια Transporters έχουν παραχθεί σε ολόκληρο τον κόσμο. Ένα success story που συνεχίζεται και στις μέρες μας, με τα νέα μοντέλα να σημειώνουν επίσης αξιόλογη ζήτηση.

Το εργοστάσιο της Volkswagen στο Ανόβερο εκπροσωπεί μια μοναδική εξέλιξη στην παραγωγή των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. Από την δημιουργία του το 1956 έως σήμερα, υφίσταται συνεχείς βελτιώσεις, εκσυγχρονισμούς και επεκτάσεις, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και ο ανθρώπινος παράγοντας, με τους εργαζόμενους να ανταποκρίνονται στα απαιτητικά τους καθήκοντα με πάθος, υπερηφάνεια και πραγματική αγάπη για τη δουλειά τους.  Παράλληλα με την σειρά Τ, στο εργοστάσιο του Stöcken στο Ανόβερο, που σήμερα απασχολεί περίπου 14.500 εργαζόμενους, παράγεται και το pick up Amarok.

Οι γενιές

Τ1: 1950 – 1967

VW Transporter history (1)

Το Bulli αποκτά ανεπίσημα για πρώτη φορά την ονομασία Transporter. Ο κινητήρας και το κιβώτιο προέρχονται από το Beetle, το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 750 κιλά ενώ η γκάμα περιλαμβάνει εκδόσεις panel van, επιβατικές με παράθυρα καθώς και 8θέσιες ως μίνι λεωφορείο.

Τ2: 1967 – 1979

VW Transporter history (9)

Για πρώτη φορά το Transporter λαμβάνει τον χαρακτήρα του πολυεργαλείου. Αναβαθμίζεται αισθητικά χωρίς το «V»του T1 στη μάσκα αλλά διατηρώντας τις κούρμπες στις γωνίες του παρμπρίζ. Φέρει στάνταρντ την πλαϊνή συρόμενη πόρτα. Η έκδοση campervan από τη Westfalia γίνεται ορόσημο της εποχής ενώ αποκτά ακόμα και μια πειραματική ηλεκτρική έκδοση!

Τ3: 1979 – 1992

VW Transporter history (8)

Ένα νέο σασί και οι επίπεδοι κινητήρες (για πρώτη φορά και σε εκδόσεις πετρελαίου) εξασφαλίζουν περισσότερο χώρο στο Transporter, χωρίς αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις. Πρόοδος συντελείται και σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας. Το 1985 οι βενζινοκινητήρες αποκτούν καταλύτη, παρουσιάζεται ο πρώτος κινητήρας πετρελαίου με υπερτροφοδότη ενώ τη γκάμα πλαισιώνουν οι πρώτες 4κίνητες εκδόσεις. Χάρη στο σασί της, η γενιά T3 γίνεται ιδανική για campervan, με το California να ξεκινά πωλήσεις το 1988.

Τ4: 1990 – 2003

VW Transporter history (2)Πρόκειται για την γενιά κατά την οποία ο κατασκευαστής αποφασίζει τη μετάβαση της μετάδοσης της κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα. Κάτι που αλλάζει τα πάντα σε επίπεδο σχεδίασης, αναρτήσεων, κινητήρων και χωροταξικής κατανομής. Το Transporter αποκτά περισσότερους χώρους και οδηγική αίσθηση που έρχεται πιο κοντά σε αυτή των επιβατικών οχημάτων. Είναι επίσης η πρώτη φορά που διατίθενται δύο διαφορετικά μεταξόνια, με το μεγαλύτερο να προσφέρει νέες δυνατότητες και πλεονεκτήματα στις εκδόσεις Multivan καθώς και στις campervan όπως στο California.

Τ5: 2003 – 2015

VW Transporter 11

Περισσότερο δυναμικές γραμμές σχεδίασης καθώς και βελτιωμένο επίπεδο εργονομίας είχε να παρουσιάσει αυτή η 5η γενιά Transporter. Ρυθμιζόμενο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων στη βάση της κονσόλας ήταν τα κυριότερα νέα στοιχεία στην εργονομία. Ταυτόχρονα, στις εκδόσεις Multivan υιοθετείται η δυνατότητα για 2η πλαινή συρόμενη πόρτα ενώ το τραπεζάκι τοποθετείται πλέον κεντρικά, ανάμεσα στα πίσω καθίσματα. Σημαντική ημερομηνία αποτέλεσε ο Οκτώβριος του 2010, οπότε και εορτάστηκε η 25η επέτειος των Multivan, με μια ειδική έκδοση εξοπλισμού, την «Edition 25».

Τ6: 2015 – 2019

Εκτός από την εμφανή αισθητική αναβάθμιση εξωτερικά και εσωτερικά, αυτή η γενιά Transporter εισήγαγε τέσσερις νέους πετρελαιοκινητήρες TDI και δύο νέους βενζινοκινητήρες TSI.

Τ6.1: 2019VW Transporter history (7)

Πρόκειται για επαναλανσάρισμα της 6ης γενιάς, το Φθινόπωρο του 2019, με αναβαθμισμένο εξοπλισμό που δίνει έμφαση στη συνδεσιμότητα και στην ψηφιακή τεχνολογία.

Αν υπάρχει ένα επαγγελματικό όχημα σε αυτόν τον πλανήτη η σχεδίαση του οποίου θεωρείται εμβληματική τότε αυτό είναι το Transporter, με τη VW να μην έχει σταματήσει ούτε στιγμή την εξέλιξη του μοντέλου.

 

Autovision New