Toyota Proace Verso : Pro – άγγελος επιτυχιών!

Ένα MPV με ευρωπαϊκές προδιαγραφές βάζει για τα καλά την Toyota στο "παιχνίδι" της κατηγορίας και προαναγγέλλει τις μελλοντικές επιτυχίες που επιφέρει για τον κατασκευαστή η σύμπραξη με τον γαλλικό όμιλο PSA.

Τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) διαθέτουν ισχυρή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά και διατηρούν το μερίδιό τους σταθερά κοντά στο 15%, διαθέτοντας περίπου 2,5 εκατ. οχήματα ετησίως. Το γεγονός αυτό δεν αφήνει… ασυγκίνητους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, κάτι που αποδεικνύεται από τις μεταξύ τους συμμαχίες που «παίρνουν και δίνουν», ειδικά την τελευταία 10ετία, προκειμένου κάθε κατασκευαστής να βρεθεί με μια ισχυρή πρόταση απέναντι στον υποψήφιο αγοραστή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε πριν από τρία περίπου χρόνια η περίπτωση της σύμπραξης των ομίλων PSA (Peugeot – Citroen) και Toyota στην από κοινού κατασκευή ενός βαν μεσαίας κατηγορίας. Για πρώτη φορά η Toyota σταμάτησε να κινείται αυτόνομα με ένα -έως τότε- Proace μέτριας εμπορικής πορείας στην Ευρώπη, συμπράττοντας με τους πολύπειρους στην κατηγορία Γάλλους και χαρίζοντας αυτό το όνομα σε ένα ολοκαίνουργιο βαν, «αδελφό» μοντέλο της επίσης νέας γενιάς των Citroen Jumpy και Peugeot Expert.

2 (Medium)

Νέα πλατφόρμα

Αυτή είναι η σύντομη ιστορία του νέου Proace, ενός βαν μεσαίου μεγέθους, που βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα και υιοθετεί μια απόλυτα σύγχρονη σχεδιαστική φόρμα. Η Toyota κατάφερε έτσι να ανανεώσει την μοναδική πρότασή της στην κατηγορία των βαν στην Ευρώπη, με ένα αυτοκίνητο που είναι περισσότερο σχεδιασμένο στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Το Toyota Proace συμπλήρωσε ιδανικά την πολύ δυνατή παρουσία του Hilux στα ελαφρά επαγγελματικά κάτω από τους 3,5 τόνους. Βασίζεται στην πλατφόρμα των Γάλλων, «EMP2 platform» και είναι διαθέσιμο σε τρία μήκη αμαξώματος, διαφορετικά ύψη οροφής και χωρητικότητα κλούβας από 5,1 έως και 6,6 κυβικά μέτρα. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 1.400 κιλά. Η γκάμα εκδόσεων του Toyota Proace περιλαμβάνει επίσης «μεικτές» εκδόσεις με πέντε ή έξι καθίσματα, κανονικά ή αναδιπλούμενα, εκδόσεις καμπίνα-σασί (για τοποθέτηση υπερκατασκευών) και εκδόσεις Combi με έως και εννέα καθίσματα για τη μεταφορά προσώπων.

IMG_9057 (Medium)

Εμείς είχαμε πρόσφατα την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη διαδρομή Αθήνα – Πόρτο Χέλι, την 8θέσια επιβατική έκδοση Proace Verso Family L1, με τον κινητήρα 1.5D 120 ίππων, που συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Η συγκεκριμένη έκδοση κοστίζει 36.800 ευρώ. Το πανέμορφο MPV της Toyota παρουσιάστηκε στο Motor Show της Γενεύης το 2016 βοηθώντας τη μάρκα να δείξει ένα πιο ευρωπαϊκό -αισθητικά- προφίλ.

Εντυπωσιακή σχεδίαση

Σχεδιαστικά το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από τους κοντούς προβόλους (οι τροχοί είναι πραγματικά στις άκρες του αμαξώματος) και την απόλυτη χωροταξική εκμετάλλευση στην καμπίνα των επιβατών αλλά και στο χώρο για τις αποσκευές. Αεροδυναμική σχεδίαση, μεγάλος εμπρόσθιος προφυλακτήρας, καπό με ενδιαφέρουσες ακμές είναι μερικά από τα κύρια εξωτερικά γνωρίσματα του Proace Verso. Η πίσω πόρτα διατίθεται μονοκόμματη και ανοιγόμενη προς τα πάνω ενώ προαιρετικά διατίθεται μια δεύτερη συρόμενη πόρτα στην αριστερή πλευρά του αμαξώματος (με δυνατότητα αυτόματης λειτουργίας).

5 (Medium)

Στο εσωτερικό και ανάλογα την έκδοση μπορούν να φιλοξενηθούν έως και εννέα επιβάτες με τις αποσκευές τους, σε τρεις σειρές ανεξάρτητων καθισμάτων που είναι τοποθετημένα πάνω σε ράγες και μπορούν να κινηθούν ή να αφαιρεθούν αυτόνομα από τα υπόλοιπα. Το εντελώς επίπεδο πάτωμα προσφέρει ευρυχωρία και ευκολία κινήσεων ενώ ο κατασκευαστής κάνει λόγο για μια πολύ καλά μονωμένη καμπίνα που επιτρέπει ελάχιστο θόρυβο να περνά στο εσωτερικό της. Ταυτόχρονα η σύγχρονη ανάρτηση φροντίζει για την ικανοποιητική απόσβεση κάτω από όλες τις συνθήκες και έτσι η άνεση στο ταξίδι είναι εξασφαλισμένη.

Ευρυχωρία

3 (Medium)

Ο χώρος του οδηγού χαρακτηρίζεται από ένα απόλυτα λειτουργικό και υψηλής εργονομίας cockpit καθώς και ένα ταμπλό σχεδιασμένο με «καθαρές» γραμμές που προάγουν την εργονομία (χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων πολύ κοντά στο τιμόνι). Η θέση οδήγησης του Proace εξασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα ενώ οι επί μέρους επενδύσεις και ταπετσαρίες εξαρτώνται από το επίπεδο εξοπλισμού. Οι επιβάτες τις 2ης σειράς καθισμάτων επωφελούνται από τα πτυσσόμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου ενώ και τα έξι πίσω καθίσματα είναι εξοπλισμένα με σύστημα συγκράτησης παιδικών καθισμάτων Isofix.

4 (Medium)

Η πλούσιος βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ανεξάρτητα συστήματα φωτισμού και αερισμού και πρίζες 12V για όλες τις σειρές καθισμάτων ενώ δεν λείπουν οι διάφοροι κλειστοί ή ανοιχτοί αποθηκευτικοί για μικρά ή μεγάλα αντικείμενα. Ο αυτόματος κλιματισμός, τα φιμέ κρύσταλλα, οι αυτόματες λειτουργίες σε φώτα και υαλοκαθαριστήρες καθώς και η εξαιρετική ηχητική και θερμική μόνωση της καμπίνας εγγυώνται για την άνετη διαβίωση των επιβαινόντων όση ώρα και να διαρκέσει το ταξίδι τους. Τόνους πολυτέλειας μπορεί να προσδώσει η προαιρετική τοποθέτηση της τεράστιας, πανοραμικής ηλιοροφής.

7 (Medium)

Σε επίπεδο ασφάλειας, οι έξι αερόσακοι πλαισιώνονται από το Pre-Collision System (με ανίχνευση πεζών), το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSC, το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα HAC και στο σύστημα προειδοποίησης πίεσης ελαστικών TPWS. Εννοείται ότι δεν απουσιάζουν τόσο το ABS με EBD όσο και το προσαρμοζόμενο cruise control ενώ η κορυφαία βαθμολογία 5 αστέρων στο πρόγραμμα δοκιμών συγκρούσεων του Euro NCAP επισφραγίζει τον ισχυρισμό του κατασκευαστή ότι έχουμε να κάνουμε με ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του.

6 (Medium)

Χαμηλό κόστος συντήρησης

Στους κινητήρες, η Toyota ξεκίνησε την εμπορική πορεία του Proace με τους euro 6 BlueHDi του ομίλου PSA οι οποίοι αποδίδουν από 95 έως 180 ίππους. Υπάρχουν δύο 1600άρηδες με 95 και 115 ίππους και τρεις στα 2,0 λίτρα με 120, 150 και 180 ίππους. Η βασική έκδοση φέρει 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ενώ διατίθενται επίσης ένα 6τάχυτο μηχανικό και ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Για την επίτευξη των προδιαγραφών ρύπων γίνεται χρήση της τεχνολογίας SCR, με το δοχείο AdBlue χωρητικότητας 22,4 λίτρων να εξασφαλίζει αυτονομία 15.000 χλμ.

9 (Medium)

Στην πορεία ωστόσο, ο 1600άρης αντικαταστάθηκε από έναν 1500άρη κινητήρα με απόδοση ισχύος 100 και 120 ίππων.

Η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμό με τα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των τακτικών εργασιών συντήρησης (κάθε 40.000 χλμ.) εξασφαλίζουν ένα ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης.

IMG_9063 (Medium)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: 1,5D πετρελαίου: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 75,0 x 84,8 Κυβισμός (κ.εκ.) 1.499 Ισχύς (ίπποι) 120 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 300/1.750 Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ώρα) 160 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα(δευτ.) 12,0 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 4,8 Προδιαγραφές ρύπων Euro 6 BG

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικό κιβώτια ταχυτήτων 6+1 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση, γόνατα ΜακΦέρσον, ελατήρια/αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό

Πίσω: Ψαλίδια με βραχίονες, ελικοειδή ελατήρια

ΦΡΕΝΑ: Διπλό κύκλωμα, αυτορυθμιζόμενο σερβό υποβοήθησης. Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι Πίσω: Δίσκοι

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ (van): Μήκος 4,959 μ. Πλάτος 1,920 μ. Ύψος 1,899 μ. Μεταξόνιο 3,275 μ. Πρόβολος εμπρός 0,881 μ. Πρόβολος πίσω 0,803 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 12,40 μ. Μικτό βάρος 2.695 κιλά Χώρος φόρτωσης (Μ μ. Χώρος αποσκευών 550 λίτρα, Καθίσματα 8

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ