Τουριστικά Λεωφορεία : VDL Futura

Ένα αξιόπιστο και προσιτό λεωφορείο, από μια εταιρία γνωστή από χρόνια στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά (με το όνομα Bova, τώρα πια μόνο VDL) και καταξιωμένη στην συνείδηση του ευρωπαίου αγοραστή ως μία μάρκα με άκρως συμφέρουσα σχέση τιμής προς απόδοση (και βέβαια εξαιρετική οικονομία στα λειτουργικά έξοδα).

banner-google-news

Τα τελευταία χρόνια συντελέστηκε μία πραγματική κοσμογονία στον κλάδο των λεωφορείων της εταιρίας, με σημαντικές αλλαγές που αφορούν τόσο την εσωτερική λειτουργία και διάρθρωσή της όσο και την εικόνα της προς τα έξω. Αρκεί κανείς να επισκεφτεί το αρχηγείο της μάρκας στο Αϊντχόβεν της Ολλανδίας και να δει την νέα και εξαιρετικά σύγχρονη γραμμή παραγωγής του Futura για να καταλάβει ότι εδώ κάτι αλλάζει πραγματικά.

Νέα εποχή VDL

Μπορεί η σχεδόν «καταψυγμένη» ελληνική αγορά λεωφορείων να δημιουργεί ένα κλίμα μάλλον βαρύ για το Futura (αλλά και οποιοδήποτε άλλο νέο λεωφορείο παρουσιάζεται στην Ευρώπη), ωστόσο έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικό προϊόν που υπό άλλες συνθήκες, θα πουλούσε σαν ζεστό ψωμί. Και αυτό γιατί οι Ολλανδοί κατάφεραν κάτι πραγματικά μοναδικό: να διατηρήσουν στο ακέραιο όλα όσα τους έκαναν γνωστούς και καταξιωμένους στην αγορά (εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, άψογο φινίρισμα, αξιοπιστία μηχανικών μερών και οικονομία στην λειτουργία), εξελίσσοντας παράλληλα την φόρμουλα και φέρνοντάς την στην σύγχρονη εποχή.

VDL Futura (3)

Τόσο με το εντυπωσιακό από κάθε άποψη σχέδιο του αμαξώματος. Όσο και με την εφαρμογή όλων των νέων τεχνολογιών, ηλεκτρονικών και μηχανικών. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με μία νέα μέθοδο στην γραμμή παραγωγής, που εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο και τις λιγότερες δυνατές αστοχίες στην κατασκευή μιας τόσο πολύπλοκης «μηχανής» όπως είναι ένα σύγχρονο λεωφορείο.

Οπτικά το Futura είναι ένα λεωφορείο που με την σχεδίασή του σε υποχρεώνει να χαζεύεις όλες εκείνες τις μικρές λεπτομέρειες που κάνουν ένα προϊόν να ξεχωρίζει από τον σωρό. Ιδίως το εμπρός μέρος και τα φουτουριστικά φωτιστικά σώματα, κερδίζουν και τον πιο φανατικό λάτρη του βιομηχανικού design δίνοντας από την πρώτη στιγμή το στίγμα της προσπάθειας της VDL. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στο πίσω μέρος, τόσο με τα φωτιστικά σώματα, όσο περισσότερο με την γλυπτική στις λαμαρίνες, οι οποίες δημιουργούν ίσως το πιο όμορφο και πάντως το πιο εντυπωσιακό πίσω τμήμα στην αγορά λεωφορείων σήμερα. Από εκεί και πέρα, οι Ολλανδοί αποφεύγουν τους περιττούς εντυπωσιασμούς, εστιάζοντας περισσότερο στην ποιότητα της συναρμολόγησης και την διαχρονικότητα της κατασκευής.

Όμορφη καμπίνα

Αυτό γίνεται ακόμα πιο εμφανές στο εσωτερικό. Και εδώ απουσιάζουν οι εντυπωσιασμοί, με το ταμπλό και τον χώρο εργασίας να χαρακτηρίζεται από την απλότητα και την λειτουργικότητα. Δεν λείπει τίποτα απ’ ότι θα χρειαστεί κανείς σε ένα μοντέρνο λεωφορείο, όλα όμως είναι τοποθετημένα διακριτικά, και με ξεχωριστή προσοχή στην λεπτομέρεια. Αντίστοιχες είναι και οι εντυπώσεις από το υπόλοιπο χώρο των επιβατών. Όλα είναι προσεγμένα στην παραμικρή λεπτομέρεια, ενώ χάρη στο νέο τρόπο συναρμολόγησης μοιάζουν ικανά να αντέξουν και στην πιο σκληρή χρήση. Πολύ όμορφα καθίσματα, με ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες και τις μικροαποσκευέ είναι το πρώτο στοιχείο που κερδίζει τον παρατηρητή, ενώ δεν λείπουν στοιχεία όπως οι οθόνες των πολυμέσων ή η τουαλέτα. Να σημειώσουμε εδώ τον σημαντικά αναβαθμισμένο κλιματισμό (στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για την χώρα μας), καθώς και τους μεγάλους χώρους για τις αποσκευές που ξεκινούν από τα 10,5 κυβικά μέτρα και αυξάνονται ανάλογα με το αν υπάρχει τουαλέτα ή κουκέτα για τον οδηγό.

VDL Futura (4)

Δοκιμασμένες λύσεις

Κάτω από το πολύ όμορφο και ξεχωριστό αμάξωμα, βρίσκεται ένα πολύ εξελιγμένο μηχανολογικό υπόβαθρο. Για άλλη μια φορά, ο κορμός ενός λεωφορείου της εταιρίας ανήκει στη DAF από την οποία χρησιμοποιούνται οι κινητήρες και συνολικά η γραμμή κίνησης. Σε ότι αφορά τους κινητήρες, υπάρχουν τρεις επιλογές ισχύος του DAF MX-11, από 330 έως 440 ίππους, με την συγκεκριμένη έκδοση που σας παρουσιάζουμε να «φοράει» αυτόν με τους 370 ίππους. σε ότι έχει να κάνει με το κιβώτιο, διατίθεται τόσο με χειροκίνητο όσο και με το εξαιρετικό αυτόματο AS-Tronic της ZF (όπως και το λεωφορείο που σας παρουσιάζουμε εδώ).

Σημαντικά νέα είναι η διαφοροποίηση της εμπρός ανάρτησης με νέα πιο εξελιγμένη σχεδίαση για καλύτερη οδική συμπεριφορά (με αερόσουστες τόσο εμπρός όσο και πίσω), αλλά και η υιοθέτηση όλων των σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων άνεσης και ασφάλειας.

VDL Futura (1)

Στον δρόμο, η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι ότι βρίσκεται μέσα σε ένα λεωφορείο που ανταποκρίνεται απόλυτα στα δεδομένα της εποχής του και στον ιδιαίτερα δύσκολο –κυρίως γερμανικό- ανταγωνισμό. Είναι ιδιαίτερα ευέλικτο (το τιμόνι «κόβει» πάρα πολύ), η αερανάρτηση αποσβένει σωστά και χωρίς πρόβλημα τις ανωμαλίες του ελληνικού οδικού δικτύου, ενώ στο εσωτερικό επικρατεί απόλυτη τάξη και ησυχία, με όλη την υπερκατασκευή να συμπεριφέρεται σαν ένα κομμάτι. Τα μεγάλα παράθυρα και η γενικότερη ευρυχωρία δημιουργούν ένα άνετο περιβάλλον για τους επιβάτες, ενώ και ο οδηγός έχει στην διάθεσή του ότι χρειάζεται για να κάνει εύκολα και άνετα την δουλειά του. Ο κινητήρας και το κιβώτιο δένουν άψογα δημιουργώντας ένα σύνολο σβέλτο και άμεσο στις αντιδράσεις του, χωρίς κομπιάσματα ή κενά στην απόδοση της δύναμης.

Συμπερασματικά, το VDL Futura είναι από εκείνα τα λεωφορεία που δυσκολεύεσαι να βρεις κάποιο μειονέκτημα ή κάποια εμφανή υστέρηση. Κατασκευασμένο με εξαιρετική προσοχή στην λεπτομέρεια, με μηχανικά μέρη δοκιμασμένα στο χρόνο για την αντοχή και την οικονομική τους λειτουργία, και με εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από όλο τον ανταγωνισμό, είναι αναμφίβολα ένα εξαιρετικό «πακέτο» για την ελληνική αγορά.

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!