Το Actros της Mercedes-Benz είναι ένα θαύμα της αεροδυναμικής!

banner-google-news

Με έως και 5% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου από τον προκάτοχό του, το νέο Actros είναι πιο αποδοτικό από ποτέ. Ο συγκεκριμένος τομέας βελτιώνεται σταθερά τις τελευταίες δεκαετίες ενώ στο διάστημα από το 2011 έως το 2019 που λανσαρίστηκε η νέα γενιά, η εξοικονόμηση καυσίμου έχει ανέλθει στο 15% για τις εκδόσεις φορτηγών Actros μεγάλων αποστάσεων.

Σε αυτή την αποδοτικότητα καυσίμου έχει συμβάλλει σημαντικά η βελτιωμένη αεροδυναμική της καμπίνας η οποία επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας μοντέλα υπολογιστών, κατά τη διάρκεια δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα και με τη χρήση έξυπνων λύσεων όπως το MirrorCam και οι εκτροπείς αέρα.

Σε ένα σύγχρονο φορτηγό μεγάλων αποστάσεων περίπου το 1/3 της διαθέσιμης μηχανικής ενέργειας καταναλώνεται για να ξεπεραστεί η αντίσταση του αέρα και αυτό από μόνο του λέει πολλά για το ρόλο και την επιρροή της αεροδυναμικής στην κατανάλωση καυσίμου. Οι βελτιώσεις του Actros σε αυτόν τον τομέα οφείλονται κυρίως σε εντατικές δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα του εργοστασίου της Daimler AG στο Untertürkheim. Εκεί, οι μηχανικοί προσομοίωσαν τις συνθήκες ροής γύρω από το φορτηγό με στόχο τη βελτιστοποίηση της τιμής Cd για την ολίσθηση του ανέμου και έτσι με τη σειρά του και την κατανάλωση καυσίμου. Ειδικά όσον αφορά το MirrorCam, οι δοκιμές στο εργοστάσιο παρείχαν πολύτιμες πληροφορίες. Για παράδειγμα, προσδιορίστηκε η καλύτερη θέση για τους βραχίονες κάμερας του MirrorCam.

Η αεροδυναμική σήραγγα στο Untertürkheim επιτρέπει στους προγραμματιστές να παράγουν ταχύτητες ανέμου μέχρι 250 χιλιόμετρα την ώρα. Ο συντονισμός με τους συναδέλφους από άλλους βασικούς κλάδους, ιδίως μεταξύ των σχεδιαστών και της ομάδας παραγωγής, είναι απαραίτητος για τη δουλειά των εμπειρογνωμόνων της αεροδυναμικής.

Οι μηχανικοί συμμετείχαν επίσης έντονα στην ανάπτυξη των νέων πλευρικών εκτροπέων καμπίνας που συμβάλλουν επίσης ώστε το νέο Actros να καταναλώνει λιγότερα καύσιμα. Σημαντική ήταν και η συμβολή τους ώστε το Actros να μπορεί να διατηρείται καθαρό, ειδικά στις περιοχές που σχετίζονται με την ασφάλεια όπως το παρπρίζ και τα πλευρικά παράθυρα. καθώς ως γνωστόν η αεροδυναμική «ευθύνεται» για το ποσοστό της βρωμιάς που κρατάει το φορτηγό πάνω του.

Σε τεχνικό επίπεδο, η εν λόγω αεροδυναμική σήραγγα εντυπωσιάζει με τις προδιαγραφές της. Δύο κινητήρες ισχύος 250 kW ο καθένας δίνουν κίνηση στον ανεμιστήρα εννέα λεπίδων και διαμέτρου 8,5 μέτρων καθιστώντας τον ικανό να δημιουργήσει ριπές ανέμου εντάσεως 17 μποφόρ. Για να γίνει αυτό, περίπου 9.000 κ.μ. αέρα διοχετεύονται οριζόντια μέσω ενός καναλιού σε σχήμα δακτυλίου και μήκους 125 μέτρων. Στην περιοχή της δοκιμής, το φορτηγό στέκεται επάνω σε μια περιστρεφόμενη πλατφόρμα-δίσκο διαμέτρου 12 μέτρων έτσι ώστε να μπορεί να εκτεθεί στη ροή του ανέμου από όλες τις πλευρές.