Θριάσιο: Τα εμπόδια και ο κίνδυνος επιστροφής εκατομμυρίων

banner-google-news

Λύση τώρα προκειμένου να προχωρήσει η μεγαλύτερη επένδυση στο χώρο των logistics, ζητούν παράγοντες της συγκεκριμένης αγοράς, σε ό,τι αφορά το ΘΕΚ, το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Ένα έργο που εδώ και 20 χρόνια «κολλάει» σε διάφορες διαδικασίες, πιέσεις και γραφειοκρατικές εμπλοκές που βάζουν εμπόδια σε μια επένδυση που θα άλλαζε τα δεδομένα στο χώρο των εμπορευματικών μεταφορών.

Υπενθυμίζεται ότι το 2016 ξεκίνησε ένας ακόμη διαγωνισμός στον οποίον εμφανίστηκε ένα μόνο σχήμα, αυτή τη ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ (τράπεζα Πειραιώς) και η εταιρεία διαμεταφορών Goldair. Το κοινοπρακτικό σχήμα με την Πειραιώς να κατέχει την μερίδα του λέοντος (80% επί του σχήματος) κατέστη ο παραχωρησιούχος του έργου.

Εχει περάσει μια πενταετία σχεδόν και το έργο δεν έχει προχωρήσει, παρά τις πιέσεις που ασκούνται από το χώρο των logistics που επιθυμεί διακαώς τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.

Πριν από λίγες ημέρες παρενέβη η DG Com, η διεύθυνση κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ, η οποία έχει πολλάκις κατηγορηθεί από όλα τα κράτη μέλη ότι μπλοκάρει την ανάπτυξη στον οικονομικό χώρο της Ένωσης. H DG Com ζήτησε την αύξηση του τιμήματος που πρέπει να δοθεί από τον επενδυτή προκειμένου να δοθεί το πράσινο φως.

Η Αρχή θέτει ως προϋποθέσεις για να εγκρίνει τη σύμβαση, να διπλασιαστεί το τίμημα στα 62 εκατ. ευρώ (έναντι 31 εκατ. ευρώ αρχικά) και να μειωθεί η διάρκεια της σύμβασης στα 37 από 60 χρόνια. Απαιτείται ακόμη το ύψος της ελάχιστης απαιτούμενης επένδυσης να αυξηθεί σε 55 από 33 εκατ. ευρώ.

Αν δεν υπάρξει συμβιβασμός, έστω και την τελευταία στιγμή, η Ελλάδα κινδυνεύει με απαίτηση επιστροφής περίπου 250 εκατ. ευρώ στην ΕΕ για τα χρήματα που δαπανήθηκαν για την ανάπτυξη του εμπορευματικού συγκροτήματος στο Θριάσιο, μέρος του οποίου είναι και το ακίνητο που παραχωρήθηκε στην ΘΕΚ ΑΕ.