Στο Θριάσιο θα μετεγκατασταθούν τα πρακτορεία μεταφορών του Ελαιώνα

banner-google-news

Τάξη στο «χάος» του Ελαιώνα με τη μετεγκατάσταση των περίπου 500 πρακτορείων μεταφορών στον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο, γνωστό και ως Θριάσιο ΙΙ, δημιουργώντας ένα πλήρες μεταφορικό σύστημα που θα αυξήσει τη λειτουργικότητα των logistics, επιχειρεί η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με τη σύμφωνη γνώμη του πρωθυπουργικού γραφείου και της διυπουργικής επιτροπής, προκρίνει την αρχική πρόταση ενίσχυσης υποδομών του κλάδου των Logistics με την οριστική ένταξή τους στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Το έδαφος προλείανε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης σε διαδικτυακή εκδήλωση των εμπόρων, όπου, αφού σημείωσε ότι η εικόνα της αγοράς μετά τον Covid-19 θα είναι διαφορετική, εκτίμησε ότι αυξάνεται η ανάγκη για μεγαλύτερα κέντρα logistics και πιο ισχυρές εταιρείες ταχυμεταφορών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι η μετεγκατάσταση να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης σε ποσοστό 30%, ενώ για το υπόλοιπο 70% της ιδιωτικής συμμετοχής δύναται να λάβει δημόσιες εγγυήσεις. Ο χρονικός ορίζοντας αρχικών νομικών δεσμεύσεων είναι 2 έτη και της ολοκλήρωσής τους τα 6 έτη, γεγονός που αποκλείει τα μη ώριμα έργα. Οι επιλέξιμες δαπάνες αφορούν υποδομές κάθε είδους έργων, όπως οδικά, υδραυλικά, ειδικά κτηριακά, ειδικό εξοπλισμό, μηχανολογικά, ηλεκτρολογικά και ηλεκτρονικής διασύνδεσης, διατηρώντας πράσινους περιβαλλοντικούς στόχους.

Οι δημόσιες επενδύσεις υποδομών εφοδιαστικής, αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, θα λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά και θα εκκινήσουν τις ξένες άμεσες επενδύσεις (FDI). Η ενίσχυση που προκρίνεται αφορά την Αττική και τη Δυτική Θεσσαλονίκη με πύλες έλξης τα εμπορικά τους λιμάνια που θα λειτουργούν ως hub υψηλής ζήτησης μεταφορών για την εξυπηρέτηση της ευρύτερης ευρωπαϊκής ενδοχώρας, γειτονικών λιμένων, Ασίας και Αφρικής. Άμεση στόχευση η παροχή υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας στον ευρύτερο κλάδο των logistics και της ελαφράς μεταποίησης.

Στα θετικά της πρότασης για μετεγκατάσταση των πρακτορείων μεταφορών στην περιοχή εμπορευματικού σταθμού του ΟΣΕ είναι το γεγονός ότι στην Αττική η ανάπτυξη των υποδομών εστιάζεται στο Θριάσιο Πεδίο, όπου όλες οι σημαντικές δραστηριότητες logistics της κεντρικής Ελλάδας συγκεντρώνονται και υποστηρίζονται εθνικά από τα πρακτορεία μεταφορών του Ελαιώνα. Επιπλέον υποδομή αποτελεί ο άξονας Υλίκης, ο οποίος θα συνδέσει τις παραγωγικές περιοχές Κορινθίας, Βοιωτίας με το Θριάσιο Πεδίο παρακάμπτοντας τη μητροπολιτική Αθήνα.

Παράλληλα, προβλέπεται η διακίνηση φορτίων με άυλα έγγραφα, κοινού format για την επικοινωνία των συστημάτων, κάτι που προϋποθέτει τη δημιουργία κατάλληλου τελωνειακού και φορολογικού πλαισίου, ως υποδομές ψηφιοποίησης.

Νόμιμες άδειες

Αξίζει να αναφερθεί ότι ένας σημαντικός αριθμός από τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις που έχουν έδρα την ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα δεν διαθέτει νόμιμη άδεια. Η συντριπτική πλειονότητα εξαρτάται από τις διετείς παρατάσεις λειτουργίας που εκδίδονται με υπουργικές αποφάσεις. Οι εικόνες των παραπηγμάτων, του κυκλοφοριακού χάους και της γενικότερης επιβάρυνσης στην περιοχή είναι καθημερινές, καθώς ακόμη και οι νόμιμες εγκαταστάσεις σχεδιάστηκαν σε εποχές με μικρότερα φορτηγά και πολύ χαμηλότερο μεταφορικό έργο.

Η αναμενόμενη έγκριση της Ε.Ε., υπογραμμίζουν οι ίδιοι παράγοντες, προτρέπει την ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στις κατάλληλες δημόσιες ρυθμίσεις. Παράλληλα, θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις της Ε.Ε. σχετικά με τις νομικές εκκρεμότητες του διαγωνισμού Θριασίου με όποιο τίμημα, καθώς το πρόσχημα επιστροφής χρημάτων αποτελεί επί 15ετία τροχοπέδη ανάπτυξης.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις