Θεμιστοκλής Αμπλάς: “Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος είναι ο υφυπουργός των απολύσεων”

banner-google-news

Συνέντευξη ΟΣΜΕ “Να καταργηθεί το Π.Δ 94/2014” Με κινητοποιήσεις προειδοποιούν οι εργαζόμενοι μέσω της ΟΣΜΕ, εάν δεν καταργηθεί άμεσα το Π.ΔΑποφασισμένοι να κινηθούν με κάθε νόμιμο μέσο που διαθέτουν για την κατάργηση του Π.Δ 94/2014, το οποίο καθιστά αναιτιώδη την καταγγελία των συμβάσεων εργασίας των οδηγών που προσλαμβάνονται από μετόχους-ιδιοκτήτες λεωφορείων των ΚΤΕΛ, εμφανίζονται οι εργαζόμενοι και η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας. Το εν λόγω προεδρικό διάταγμα υπέγραψε και ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 13 Αυγούστου του 2014.

Το Youtruck Magazine συνάντησε τον πρόεδρο της ΟΣΜΕ, κ. Θεμιστοκλή Αμπλά, ο οποίος μας τόνισε την αναγκαιότητα κατάργησης του Π.Δ το οποίο ανοίγει το δρόμο, όπως μας είπε, «για χιλιάδες απολύσεις» στα ΚΤΕΛ.

-Κε, Αμπλά, η ΟΣΜΕ κατήγγειλε το Π.Δ 94/2014, από την πρώτη στιγμή που δημοσιεύτηκε, ενώ κάνει λόγο για “απελευθέρωση των απολύσεων οδηγών στα ΚΤΕΛ της χώρας”.

Εν μέσω θέρους, και χωρίς καμία διαβούλευση, εκδόθηκε με δόλιο τρόπο προεδρικό διάταγμα το οποίο αφορά απολύσεις εργαζομένων στα ΚΤΕΛ. Η πολιτεία φαίνεται ξεκάθαρα πως λειτουργεί κατά παραγγελία. Ουσιαστικά, ανοίγει ο δρόμος για χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων χωρίς αιτία και λόγο. Ο υφυπουργός, κ. Μιχ. Παπαδόπουλος, προχώρησε σε ένα ολέθριο σφάλμα. Εξυπηρετώντας μια συγκεκριμένη ευνοημένη από την πολιτεία ομάδα, βλάπτει ταυτόχρονα μια άλλη μεγάλη ομάδα εργαζομένων, η οποία έχει αποδείξει διαχρονικά την αξιοπιστία της στο μεταφορικό έργο. Με λίγα λόγια, ο υφυπουργός προχώρησε στη διάταξη αυτή χωρίς καμία διαβούλευση όπως όφειλε, ενώ η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου, μας ενημέρωσε εφόσον είχε εκδοθεί ήδη το Π.Δ. Απαράδεκτο.

-Ο υφυπουργός σε απάντηση των όσων καταγγείλατε, τόνισε ότι δεν τίθεται λόγος για «χιλιάδες» απολύσεις αφού οι οδηγοί με σύμβαση εργαζομένου σε λεωφορεία μετόχων στα ΚΤΕΛ είναι λιγότεροι από 800.

Πρόκειται για απολύσεις οδηγών των μετόχων που έχουν εντάξει τα αυτοκίνητά τους στα ΚΤΕΛ, αλλά αυτοί (σημ. οδηγοί) είναι η συντριπτική πλειοψηφία. Ελάχιστες ανώνυμες εταιρίες έχουν οδηγούς. Η ομοσπονδία μας, βάσει στοιχείων που κατέθεσε η Π.Ο.Α.Υ.Σ στις 18 Σεπτεμβρίου του 2013 στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, δηλώνει ότι θα έρθουν χιλιάδες απολύσεις, αφού οι εργαζόμενοι είναι περίπου 15.000. Μάλιστα, ήδη έχουν γίνει 3 απολύσεις, επικαλούμενες τις διατάξεις του Π.Δ. Από όσα γνωρίζουμε, έχει δοθεί μια σιωπηλή “εντολή”, προς τους μετόχους των ΚΤΕΛ, να αποφύγουν αυτό το διάστημα να προχωρήσουν σε απολύσεις μέχρι να καταλαγιάσει η κατάσταση και ο ντόρος.
Επίσης, να σημειώσω, ότι αν και δεν αναφέρεται στο Π.Δ, οι απολύσεις αφορούν και τους οδηγούς αστικών λεωφορείων. Η διάταξη που καταργήθηκε, αφορούσε την εργασιακή προστασία και των οδηγών αστικών λεωφορείων. Επομένως, και αυτοί θα βρεθούν αντιμέτωποι με απολύσεις.

-Στην απάντησή σας στον υφυπουργό, σημειώνετε ότι πανομοιότυπη διάταξη με αυτήν του Π.Δ 94/2014, είχε περιληφθεί στο σχέδιο του ν. 4199/2013, την οποία απέσυρε ο υπουργός ΥΜΕ, κ. Χρυσοχοΐδης.

Η διάταξη αυτή είχε ξανάρθει στη βουλή πέρυσι τον Σεπτέμβριο και η πολιτεία μαζί και με τον υπουργό, Μ. Χρυσοχοΐδη, αποφάσισε να την αποσύρει. Στο διάστημα αυτό, εφόσον αυτή η διαδικασία δεν περνούσε από τη Βουλή, προσπάθησαν με ύπουλο τρόπο να την ενσωματώσουν. Δεν υπάρχει δημοσιονομικό όφελος από αυτήν την ενέργεια και δεν καλύπτει κανέναν άλλο στόχο και σκοπό παρά συγκεκριμένα συμφέροντα.

-Σε τι ενέργειες θα προβεί η ΟΣΜΕ;

Η ομοσπονδία μας θα εξαντλήσει κάθε νόμιμο δικαίωμα για να ανατρέψει αυτό το Π.Δ. Έχουμε την έγκριση από τους εργαζόμενους, οι οποίοι περιμένουν τις ενέργειές μας για να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις και δράσεις. Αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε εν αναμονή της αντίδρασης του Πρωθυπουργού, ώστε να αποφασίσουμε τις κινήσεις μας. Πρέπει να νομοθετηθεί διάταξη που να καταργεί το Π.Δ. Τέλος, θα ήθελα να σημειώσω ότι στο Υπουργείο Μεταφορών υπάρχουν δύο φωνές. Η μία είναι η φωνή που εκφράζεται μέσω του Υπουργού, κου Χρυσοχοΐδη, ο οποίος απέσυρε πέρυσι αυτήν τη διάταξη, ενώ η άλλη, του υφυπουργού κου Παπαδόπουλου, ο οποίος εισηγείται και υπογράφει απολύσεις εργαζομένων. Για εμάς, είναι ο υφυπουργός των απολύσεων.

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!