Τεύχος 45 – Δεκέμβριος 2017

banner-google-news

Αγαπητοί φίλοι,

Τσουχτερό θα είναι το πρόστιμο για όσους επαγγελματίες αυτοκινητιστές δεν τηρήσουν την οριστική απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών σε ένα μεγάλο μέρος του εθνικού οδικού δικτύου, που φτάνει και το 70%. Τα επαγγελματικά οχήματα οφείλουν πλέον να διέρχονται αποκλειστικά μέσω διοδίων με το κόστος να αυξάνεται ραγδαία, αφού για μια διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη απαιτούνται πάνω από 250 ευρώ για τέλη διοδίων. Πρωτόγνωρα υψηλά τα κόστη και ο σκοπός «της οδικής ασφάλειας» από την απαγόρευση της κυκλοφορίας στο παράπλευρο οδικό δίκτυο δεν φαίνεται να αγιάζει και τόσο τα μέσα. Αντίθετα, έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία και αναβρασμό στον κλάδο των μεταφορών με την πρώτη δυνατή κινητοποίηση να ολοκληρώνεται στην Πάτρα με τη συμμετοχή 75 φορτηγών που παρέλασαν στην πόλη με συνθήματα εναντίον του ασύμφορου μέτρου.

Η οδική ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη. Χρειάζεται όμως πρόγραμμα και κοινωνική αντιμετώπιση. Για άλλη μια φορά η  κατάσταση αντιμετωπίζεται με το «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι». Ο κλάδος έχει υποφέρει πολλά τα τελευταία χρόνια. Χρειάζεται υποστήριξη και ενίσχυση. Και ναι μεν, το σύστημα πληρωμής των διοδίων πρέπει να επανεξεταστεί, το αρμόδιο υπουργείο όμως πρέπει να αποφασίσει τι θέλει να κάνει.

Πολλά ανακοινώνονται, υποσχέσεις πάνε κι έρχονται, με τον υπουργό Μεταφορών να υπόσχεται ηλεκτρονικό – δορυφορικό σύστημα διοδίων, με χιλιομετρική χρέωση τελών και κατάργηση των σταθμών μέσα στο 2018. Το ΤΑΙΠΕΔ από την άλλη ζητά να κατασκευαστούν 40 νέοι σταθμοί διοδίων μόνο στην Εγνατία, εκεί ακριβώς που η Κυβέρνηση θέλει να τεστάρει το νέο σύστημα. Και μέσα σε αυτή την παράνοια, οι αυτοκινητιστές καλούνται να κάνουν την δουλειά τους. Κανείς δεν ξέρει τι να πιστέψει, και μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο, ο οδηγός πληρώνει. Χωρίς επιλογή. Και ακόμα περιμένει τις μειώσεις που είχαν εξαγγελθεί το 2016. Περσινά ξινά σταφύλια. Αυτά ξεχάστηκαν. Πάμε γι άλλα τώρα, φρέσκα. Δορυφορικά συστήματα σου λέει και αυτοματισμοί. Η τεχνολογία θα μας πάει μπροστά. Και θα μειώσει και το κόστος. Ωραία ακούγονται αυτά. Πόσο έτοιμοι είμαστε; Ακόμα προσπαθούμε να ξεχάσουμε το φιάσκο με το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Φαντάσου τι έχει να γίνει με το «δορυφορικό» διόδιο.

Τα παραδείγματα είναι μπροστά μας. Γερμανία, Αυστρία, Πολωνία, αλλά και Βουλγαρία, Σλοβενία και Ουγγαρία μας δίνουν τα φώτα τους.  Οργανωμένα συστήματα που απλώς πρέπει να μελετηθούν και να προσαρμοστούν στα ελληνικά δεδομένα. Λύσεις πάντα υπάρχουν. Ας αντισταθμίσουν λοιπόν το κόστος της κατασκευής των νέων σταθμών διοδίων με ένα δίκαιο σύστημα χρέωσης διοδίων

Στο νέο «Επαγγελματικό Όχημα» by YouTruck που κυκλοφορεί:
* Παρουσιάζουμε την εντελώς νέα σειρά χωματουργικών Stralis XWAY που λανσάρει η Iveco, καθώς και όλα τα νέα στοιχεία που φέρνει στο εργοτάξιο η ανανεωμένη σειρά Arocs της MercedesBenz.
*Αναλύουμε τον έξτρα εξοπλισμό της νέας, πλούσιας, έκδοσης Cross του Fiat Fullback και επισημαίνουμε τον νέο δρόμο που διάλεξε η VW για την νέα γενιά Crafter.
Ακόμη:
* Δείτε πώς μπορούν να συνεργαστούν ένα βαν και ένα drone στις αστικές διανομές
* Ξεφυλλίστε τις σελίδες του BusLife για όλες τις τελευταίες ειδήσεις του λεωφορείου, και απολαύστε ένα αφιέρωμα στη σειρά μικρών λεωφορείων Iveco Daily.
Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!