Ταχογράφοι-Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

banner-google-news

Η σωστή χρήση και λειτουργία του ταχογράφου από τους οδηγούς και τις εταιρείες αποτελεί μείζον θέμα της καθημερινότητας του επαγγέλματος. Το youtruck Magazine έψαξε και σας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.


 

Τι πρέπει να κάνει ένας οδηγός

 

Εάν οδηγείτε όχημα με αναλογικό ταχογράφο τότε πρέπει να συμπληρώνετε σωστά τον δίσκο του ταχογράφου, τόσο πριν ξεκινήσετε το δρομολόγιό σας όσο και μετά το πέρας του. Αρχικά, θα πρέπει να συμπληρώσετε στα ανάλογα σημεία του δίσκου τα εξής στοιχεία:

-Ονοματεπώνυμο

-Ημερομηνία Εκκίνησης

-Αριθμός κυκλοφορίας

-Τόπος Εκκίνησης

-Χιλιόμετρα κατά την εκκίνηση

 

Αφού τελειώσετε συμπληρώνετε τα εξής:

-Τόπος άφιξης

-Ημερομηνία Άφιξης (τέλος διαδρομής)

-Χιλιόμετρα κατά την άφιξη

-Διαφορά χιλιομέτρων

 

Εάν αλλάξετε όχημα με αναλογικό ταχογράφο και συνεχίσετε την εργασία σας σε ένα άλλο με επίσης αναλογικό ταχογράφο, θα πρέπει να πάρετε μαζί σας στο νέο όχημα τους δίσκους από το προηγούμενο φορτηγό μαζί με τη βεβαίωση-βεβαιώσεις των δραστηριοτήτων. ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε αντίθετη περίπτωση δεν θα είστε καλυμμένοι σε πιθανό έλεγχο.

 

Εάν αλλάξετε από όχημα με αναλογικό ταχογράφο με κλίμακα ταχύτητας π.χ 125km/h, σε όχημα με αναλογικό ταχογράφο κλίμακας 180km/h, θα πρέπει τόσο να πάρετε τους δίσκους από το προηγούμενο όχημα όσο και να χρησιμοποιήσετε νέο δίσκο ανάλογο με την κλίμακα.

 

Όταν οδηγείτε όχημα με ψηφιακό ταχογράφο θα πρέπει να χρησιμοποιείτε ορθά την κάρτα σας. Σύμφωνα με τον κανονισμό της Ε.Ε 581/2010 της 1ης Ιουλίου, οδηγοί και εταιρείες υποχρεούνται να τηλεφορτώνουν τα δεδομένα από την κάρτα οδηγού ψηφιακού ταχογράφου κάθε 28 ημέρες, ενώ τα δεδομένα από τον ψηφιακό ταχογράφο κάθε 90 ημέρες.

 

Σε περίπτωση ελέγχου πρέπει να αποδείξετε τις δραστηριότητες των τελευταίων 28 ημερών, είτε με τους δίσκους των αναλογικών ταχογράφων, είτε με τη βεβαίωση δραστηριοτήτων ή με τις εκτυπώσεις από τον ψηφιακό ταχογράφο.

 

Χρόνος στο τιμόνι

 

Ο χρόνος που βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι καθημερινά δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 9 ώρες. Ωστόσο, ο ημερήσιος χρόνος οδήγησης μπορεί να παρατείνεται σε 10 ώρες κατά ανώτατο όριο, και όχι περισσότερο από 2 φορές στη διάρκεια της εβδομάδας.

 

Μετά από συνεχομένη οδήγηση τεσσερισήμισι ωρών (4,5h), θα πρέπει να κάνετε διάλειμμα τουλάχιστον 45 λεπτών χωρίς διακοπή, εκτός αν λάβετε περίοδο ανάπαυσης. Το διάλειμμα αυτό μπορεί να αντικαθίσταται από διάλειμμα τουλάχιστον 15 λεπτών, που ακολουθείται από διάλλειμα τουλάχιστον 30 λεπτών.

 

Βεβαίωση λειτουργίας ταχογράφων

Η βεβαίωση / πιστοποιητικό του αναλογικού και του ψηφιακού ταχογράφου ισχύει για 2 έτη, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπήρξε στο όχημα ή στον ταχογράφο μεταβολή, που να συνεπάγεται την έκδοση νέας (για παράδειγμα αλλαγή διαστάσεων ελαστικών στο όχημα).

 

Η πεποίθηση ότι το πιστοποιητικό ταχογράφου είναι απαραίτητο προκειμένου να περάσετε το ΚΤΕΟ είναι εντελώς λάθος. Ο ταχογράφος επιβάλλεται να δουλεύει πάντα σωστά και το πιστοποιητικό του να βρίσκεται συνέχεια σε ισχύ. Πρέπει να είναι σφραγισμένος με τους κωδικούς συνεργείου, οι οποίοι κωδικοί πρέπει να συμβαδίζουν με την βεβαίωση / πιστοποιητικό  που εκδίδεται. Μην συνδέετε το ΚΤΕΟ με την βεβαίωση του ταχογράφου.

 

 

Βιβλιαράκι βλαβών ταχογράφου

Κάθε όχημα πρέπει να φέρει το δικό του βιβλίο βλαβών ταχογράφων. ΠΡΟΣΟΧΗ! Το κάθε όχημα, όχι ο οδηγός. Σε περίπτωση που δημιουργηθεί βλάβη στον ταχογράφο, έχετε τη δυνατότητα να μεταβείτε στο πλησιέστερο Αστυνομικό Τμήμα Τροχαίας και να σας το σφραγίσουν (να δηλωθεί η βλάβη).

Έπειτα μπορείτε να επισκευάσετε τον ταχογράφο εντός 5 ημερών.

 

Πως διαμορφώνονται τα Πρόστιμα

Tα πρόστιμα έχουν μειωθεί σημαντικά από τον Αύγουστο του 2013. Γενικότερα θα πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν τριών ειδών παραβάσεις:

-οι πολύ σοβαρές παραβάσεις (ΠΣΠ)

-οι σοβαρές παραβάσεις (ΣΠ)

-οι ελαφριές παραβάσεις (ΕΠ)

Ανάλογα με την κατηγοριοποίηση της παράβασης επιβάλλεται και το αντίστοιχο πρόστιμο. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν τον Αύγουστο του 2013 υπήρχαν επτά ποινές με πρόστιμο 5.000€, ενώ τώρα μόνο μια, αυτή της μη εγκατάστασης ταχογράφου ή εγκατάστασης μη εγκεκριμένου τύπου (4.000€ στην εταιρεία, 1.000€ στον οδηγό).

 

Στην κατηγορία των πολύ σοβαρών παραβάσεων (ΠΣΠ) τα πρόστιμα πριν τον Αύγουστο ανέρχονταν στα 900€, ενώ τώρα κυμαίνονται στα 550€ (400€ στην εταιρεία και 150€ στον οδηγό) και στα 280€ (220€ εταιρεία, 60€ οδηγός).

 

ΠΣΠ με πρόστιμο ύψους 550€ μεταξύ άλλων είναι:

-Η πλαστογραφία, αφαίρεση, καταστροφή δεδομένων καταχωρημένων σε φύλλα καταγραφής, αποθηκευμένων στη συσκευή ελέγχου ή στην κάρτα οδηγού ή εκτυπωμάτων από τη συσκευή ελέγχου

-Η επέμβαση στη συσκευή ελέγχου, στο φύλλο καταγραφής ή στην κάρτα οδηγού, που μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα την παραποίηση δεδομένων ή/και πληροφοριών εκτυπωμάτων

-Η κατοχή του οδηγού περισσοτέρων από μια ισχύουσες κάρτες

 

Όσον αφορά στην κατηγορία των σοβαρών παραβάσεων (ΣΠ) οι ποινές άγγιζαν τα 700€ ενώ τώρα διαμορφώνονται στα 265€ (210€ εταιρεία, 55€ οδηγός). Μερικές από τις ΣΠ είναι:

-Η παραβίαση του 9ωρου εργασίας μέχρι και δύο ώρες (10-11ώρες οδήγησης)

-Η έλλειψη αρκετών φύλλων καταγραφής στο όχημα

-Η παράλειψη υποβολής εντός 7 ημερών αίτησης αντικατάστασης για κάρτα οδηγού φθαρμένη, που λειτουργεί πλημμελώς ή έχει χαθεί ή έχει κλαπεί

 

Τέλος, στην κατηγορία με τις ελαφριές παραβάσεις (ΕΠ) τα πρόστιμα ήταν στα 500€, ενώ τώρα είναι στα 250€ (200€ εταιρεία, 50€ οδηγός). Μεταξύ άλλων ΕΠ είναι:

-Η έλλειψη του τόπου έναρξης ή τέλους χρήσης του φύλλου

-Η έλλειψη του αριθμού κυκλοφορίας στο φύλλο καταγραφής

-Η χρήση ακάθαρτων ή φθαρμένων φύλλων-καρτών οδηγού και αναγνώσιμων δεδομένων

 

*Ευχαριστούμε την Tacho Hellas για τις χρήσιμες πληροφορίες που μας παρείχε.

 

Autovision New
Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!