Ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων: -14,6% το 2022, -5,1% τον Δεκέμβριο

banner-google-news

Τον Δεκέμβριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 5,1%, καθώς οι ελλείψεις εξαρτημάτων συνέχισαν να επιβαρύνουν τη διαθεσιμότητα των οχημάτων. Σύμφωνα με δημοσίευμα της ACEA, όλες οι κατηγορίες οχημάτων είχαν χειρότερη απόδοση από τον Δεκέμβριο του 2021, συμβάλλοντας στο συνολικό αρνητικό αποτέλεσμα. Κατά τη διάρκεια του μήνα, οι επιδόσεις των τεσσάρων μεγάλων αγορών ήταν μικτές. Η Γαλλία και η Ιταλία αντιμετώπισαν απώλειες (μείωση 14,2% και 8,3% αντίστοιχα). Ωστόσο, η Ισπανία σημείωσε σημαντική βελτίωση (+15,2%), όπως και η Γερμανία (+8,4%).

Συνολικά το 2022, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 14,6% σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες, με τους όγκους να είναι χαμηλότεροι (1,7 εκατομμύρια μονάδες) από εκείνους του έτους 2020, έτος πανδημίας. Αυτό προκλήθηκε κυρίως από τα συνεχιζόμενα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, που επηρέασαν τη διαθεσιμότητα των οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους

Οι ταξινομήσεις νέων βαν τον Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 5,1%, φτάνοντας συνολικά τις 120.503 πωλήσεις σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δύο από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην περιοχή σημείωσαν σημαντικά κέρδη: η Γερμανία (+19,0%) και η Ισπανία (+12,4%). Αντίθετα, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στη Γαλλία και στην Ιταλία μειώθηκαν σημαντικά τον Δεκέμβριο (πτώση κατά 14,6% και 11,5% αντίστοιχα).

Τα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους 2022 ήταν 18,1% χαμηλότερα από το 2021, με σχεδόν 1,3 εκατομμύρια νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να ταξινομούνται στην ΕΕ.

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16τ και άνω

Τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκαν κατά 1,9% από έτος σε έτος. Το αρνητικό αποτέλεσμα της περιοχής οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις επιδόσεις των μεγαλύτερων αγορών της. Η Γερμανία –η κορυφαία αγορά βαρέων φορτηγών σε όρους όγκου– υπέστη τη μεγαλύτερη πτώση (-18,8%), ακολουθούμενη από την Πολωνία (-10,4%) και τη Γαλλία (-6,7%). Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία και η Ιταλία κατέγραψαν σημαντικά κέρδη, 28,4% και 22,0% αντίστοιχα.

Το 2022, 256.020 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν συνολικά σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 6,5%. Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, μόνο η Γερμανία παρέμεινε σε αρνητικό έδαφος πέρυσι (-0,9%). Όλες οι άλλες αγορές βαρέων φορτηγών στην ΕΕ υψηλού όγκου σημείωσαν βελτίωση: Ισπανία (+13,6%), Πολωνία (+6,6%), Ιταλία (+5,1%) και Γαλλία (+2,3%).

 Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων

Τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών μειώθηκαν κατά 3,2%, μετρώντας 24.470 μονάδες, που πωλήθηκαν στην ΕΕ. Οι επιδόσεις στις μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης ήταν μικτές. Η Ισπανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+30,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+10,5%). Αντίθετα, η Γερμανία αντιμετώπισε σημαντική απώλεια (-18,6%), ακολουθούμενη από πιο μέτρια πτώση στη Γαλλία (-7,5%).

Το 2022 οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 3,5%, χάρη στα σημαντικά κέρδη που καταγράφηκαν από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο. Μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών στη Δυτική Ευρώπη, η Γερμανία και η Γαλλία παρέμειναν σε αρνητικό έδαφος πέρυσι (πτώση κατά 3,5% και 1,0% αντίστοιχα). Ωστόσο, η Ισπανία σημείωσε σημαντική βελτίωση (+12,7%), ακολουθούμενη από την Ιταλία με πιο μέτριο, αλλά ακόμα θετικό, αποτέλεσμα (+2,3%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων

Τον τελευταίο μήνα του 2022, η αγορά της ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν συρρικνώθηκε κατά 17,2%. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής, οι πωλήσεις λεωφορείων στην Ισπανία αυξήθηκαν κατά 60,1%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με σταθερή βελτίωση 19,4%. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη διψήφια ποσοστιαία μείωση που καταγράφηκε στη Γαλλία (-26,3%) και τη Γερμανία (-25,4%), καθώς αυτές οι δύο χώρες από μόνες τους αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων λεωφορείων στην ΕΕ.

Συνολικά το 2022, οι εγγραφές νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 5,1%, καθώς οι βελτιώσεις που σημειώθηκαν τον Μάρτιο, τον Μάιο και τον Οκτώβριο του περασμένου έτους δεν ήταν αρκετές για να φέρουν το αποτέλεσμα του έτους σε θετικό έδαφος. Παρόμοιο μοτίβο παρατηρήθηκε στις βασικές αγορές της περιοχής, με τρεις στις τέσσερις πτώσεις: Γερμανία (-24,6%), Γαλλία (-14,2%) και Ιταλία (-6,2%).

ΠΗΓΗ: ACEA