SuperTruck II: η Daimler Truck ανεβάζει την αποδοτικότητα στο επόμενο επίπεδο

banner-google-news

Η Daimler Truck North America (DTNA), θυγατρική της Daimler Truck, αποκάλυψε το Freightliner SuperTruck II στο Λας Βέγκας αυτή την εβδομάδα, το οποίο χρησιμοποιεί πολλές τεχνικές καινοτομίες, για τη βελτίωση των εμπορευματικών μεταφορών.

Το πρωτότυπο όχημα αναπτύχθηκε ως μέρος του προγράμματος SuperTruck που συγχρηματοδοτείται από Τμήμα Ενέργειας των ΗΠΑ, και στοχεύει στη μείωση των εκπομπών στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Ως μέρος του προγράμματος SuperTruck, οι μηχανικοί της DTNA ερευνούν τεχνολογίες εμπορικών φορτηγών βαρέως τύπου επόμενης γενιάς, τεχνικούς τρόπους ανάπτυξής τους και ενσωμάτωσής τους στη σειρά παραγωγής.

Το DTNA επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για βασικά εξαρτήματα και συστήματα, για τη βελτίωση της λειτουργίας των φορτηγών, αυξάνοντας την αποδοτικότητα του στόλου. Η βελτιωμένη αεροδυναμική του τράκτορα, τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, οι βελτιώσεις του συστήματος μετάδοσης κίνησης και η διαχείριση ενέργειας με προηγμένες τεχνολογίες προσδιορίστηκαν ως τομείς τεχνολογικής καινοτομίας που θα μπορούσαν ενδεχομένως μελλοντικά να μπουν στην παραγωγή.

Με βάση την επιτυχία του SuperTruck I, το οποίο εισήχθη από την DTNA το 2015, το SuperTruck II ξεπέρασε τις προσδοκίες σε αεροδυναμική, ελαστικά, σύστημα μετάδοσης κίνησης και διαχείριση ενέργειας.

Taking efficiency to the next level: The Freightliner SuperTruck II Taking efficiency to the next level: The Freightliner SuperTruck II

Το πιο αεροδυναμικό φορτηγό που έχει κατασκευάσει ποτέ η Freightliner

Οι μηχανικοί του φορτηγού κατάφεραν να μειώσουν την αεροδυναμική αντίσταση του SuperTruck II κατά περισσότερο από 12 τοις εκατό σε σχέση με το SuperTruck I. Αντί να αλλάξουν ριζικά τη δομή του φορτηγού, ο σχεδιαστικός στόχος του SuperTruck II ήταν να επαναπροσδιορίσει το υπάρχον σχήμα του.

Το επανασχεδιασμένο καπό, ο προφυλακτήρας και το πλαίσιο λειτουργούν καλά με την υπάρχουσα δομή καμπίνας και επιτρέπουν στον αέρα να ρέει ανενόχλητος γύρω από το φορτηγό. Η γρίλια, οι εισαγωγές αέρα και οι πόρτες επανασχεδιάστηκαν, για την καλύτερη αεροδυναμική του φορτηγού. Οι ενεργές πλαϊνές προεκτάσεις και το σύστημα αεροτομής οροφής κλείνουν το κενό του τρέιλερ έως και 4 ίντσες σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Με την αφαίρεση των εξωτερικών καθρεπτών και την ενσωμάτωση ενός συστήματος κάμερας χωρίς καθρέφτη, η αεροδυναμική αντίσταση του SuperTruck II μειώθηκε σημαντικά.

Taking efficiency to the next level: The Freightliner SuperTruck II Taking efficiency to the next level: The Freightliner SuperTruck II

Η ορμή για καινοτομία

Το SuperTruck II διαθέτει το πιο αποδοτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που έχει ενσωματώσει ποτέ το Freightliner σε φορτηγό. Το εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης επιτρέπει τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 5,7 τοις εκατό σε σχέση με το SuperTruck I, επιτυγχάνοντας χαμηλότερη ταχύτητα και μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.

Ένα καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα 48 volt που χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου επιτρέπει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένα χαρακτηριστικά άνεσης του οδηγού, όπως ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα κλιματισμού, που καταναλώνει 50 τοις εκατό λιγότερη ενέργεια από το SuperTruck I και συνεχίζει απρόσκοπτα τη λειτουργία του ενώ ο κινητήρας είναι σβηστός.

Τα ολοκαίνουργια ελαστικά, ειδικά σχεδιασμένα, μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας του οχήματος. Τα ελαστικά διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην επίτευξη των στόχων απόδοσης, μειώνοντας την τριβή στο δρόμο, επομένως απαιτείται λιγότερα καύσιμα για τη διατήρηση της ταχύτητας του φορτηγού.