Συνομιλία με τον Κωνσταντίνο Πατσά: «Ο ταχογράφος σώζει ζωές…»

banner-google-news

Εισέρχομαι στο συνεργείο του Κωνσταντίνου Πατσά, ο οποίος ήδη με είχε εφοδιάσει με ενημερωτικό υλικό μέσω email. Ήμουν σίγουρος πως έμπαινα σε μια επιχείρηση που ξέρει να εξελίσσεται με βάση της απαιτήσεις της αγοράς. Γρήγορα διορθώνω τον εαυτό μου, καθώς πάντα πίστευα πως δεν είναι οι επιχειρήσεις που εξελίσσονται, αλλά οι άνθρωποι που τις διοικούν. Η ιστορία με πάει πολύ πίσω, στο 1974, όταν τα θεμέλια έβαζε ο πατέρας του Κωνσταντίνου, ο Χρυσόστομος Πατσάς. Η δεύτερη γενιά αναλαμβάνει τα ηνία το 2009, με δραστηριότητές που εκτείνονται πλέον σε όλο το λειτουργικό φάσμα του αντικειμένου των ταχογράφων: από τους αναλογικούς ως τους ψηφιακούς. Η σύγχρονη εποχή επιβάλλει παράλληλα την ενασχόληση με τον τομέα της τηλεματικής πληροφόρησης για τον εκσυγχρονισμό και τη σωστή διαχείριση των στόλων επαγγελματικών οχημάτων. Η συνομιλία με τον Κωνσταντίνο Πατσά είναι άκρως εποικοδομητική και ενδιαφέρουσα. Κεντρικός πυρήνας, η ασφάλεια του οδηγού. Γιατί ο ταχογράφος, πάνω απ’ όλα, υπάρχει για να προειδοποιεί και κατ’ επέκταση να σώζει ζωές. 

Μπαίνω στη λογική του ότι η συγκεκριμένη παρουσίαση θα πέσει αναπόφευκτα και σε χέρια ανθρώπων που δεν γνωρίζουν συγκεκριμένους όρους και ρωτώ: «τι είναι ο ταχογράφος;»

Οι ταχογράφοι είναι εξαιρετικά σημαντικοί για τον έλεγχο της συμμόρφωσης των επαγγελματιών οδηγών οδικών μεταφορών προς τους κανόνες που διέπουν το χρόνο οδήγησης και τις περιόδους ανάπαυσης. Συμβάλλουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, των συνθηκών εργασίας των οδηγών και στο θεμιτό ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων των οδικών μεταφορών. Ως ταχογράφος σε ένα όχημα νοείται ο συνολικός εξοπλισμός που προορίζεται για να δείχνει και να καταγράφει τις ενδείξεις και τα δεδομένα για την κίνηση (ταχύτητα , απόσταση) των οχημάτων, καθώς και τις περιόδους απασχόλησης (ωράρια) του οδηγού , όπως ορίζει ο νόμος. Ο εξοπλισμός αυτός περιλαμβάνει αισθητήρες , καλωδιώσεις , τη μονάδα της συσκευής του ταχογράφου και υλικά καταγραφής (πχ δίσκους ταχογράφων). Στην περίπτωση δε του ψηφιακού ταχογράφου, που αφορά στα επαγγελματικά οχήματα τα οποία ταξινομήθηκαν από 1/5/2006 , πρόκειται για μια συσκευή που αποθηκεύει αυτόματα ή ημιαυτόματα τις παραπάνω πληροφορίες.

Ποιο είναι το αντικείμενο της δουλειάς σας; Σταματά απλώς στη σωστή τοποθέτηση του ταχογράφου ή εκτείνεται και σε περαιτέρω εργασίες και ελέγχους; 

Το συνεργείο μας είναι εγκεκριμένο – εξουσιοδοτημένο στην εγκατάσταση, στον έλεγχο, στην επιθεώρηση και την επισκευή ταχογράφων όλων των τύπων από το υπουργείο μεταφορών. Στην περίπτωση ψηφιακών ταχογράφων προβαίνουμε στην απαραίτητη βαθμονόμηση. Όλα αυτά γίνονται με την πρέπουσα συνέπεια και υπευθυνότητα  και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε  το γεγονός ότι μας εμπιστεύονται μεγάλες εταιρίες στο χώρο του επαγγελματικού οχήματος, όπως ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΑΒΕΤΕ , ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ , αλλά και γνωστές τεχνικές εταιρίες όπως ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ , ΤΕΡΝΑ ΑΕ , καθώς και μεγάλες αλυσίδες super market –ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ,  ΑΦΟΙ ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΙ ΑΕΒΕ κτλ.

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στους ταχογράφους και κατά πόσο μπορούμε να ενημερώσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα επιχειρήσεις και οδηγούς για τη σωστή οδική συμπεριφορά; 

Η γνώση και εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας (σ.σ. αριθ. 561/2006 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ) είναι άκρως απαραίτητη για την δουλειά μας. Η βαθιά γνώση των προϋποθέσεων που ορίζει ο νόμος μας δίνει τη δυνατότητα ολοκληρωμένης ενημέρωσης των πελατών – συνεργατών μας και καθιστά και το έργο μας αξιόπιστο απέναντί τους. Καλό είναι να υπάρχει ανάλογο ενδιαφέρον για πληροφόρηση του νόμου αυτού και από τους ίδιους τους οδηγούς ή διαχειριστές επαγγελματικών στόλων, ώστε να προφυλάσσουν τους εαυτούς τους και τις εταιρίες τους από διάφορες κακοτοπιές. Για παράδειγμα, σύμφωνα με μια έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2009 στο 9% των ελέγχων της τροχαίας πανευρωπαϊκά βρέθηκαν παραβιάσεις του μέγιστου ωραρίου των οδηγών. Συνεπώς, είναι απαραίτητη η ενημέρωση γύρω από τη νομοθεσία και αυτό μπορεί να γίνει εύκολα με κάποια σεμινάρια που μπορούμε να παρέχουμε , αρκεί να υπάρχει η διάθεση από μέρους των ενδιαφερομένων. Μην ξεχνάμε ότι σωστή λειτουργία του ταχογράφου , εκτός των άλλων , σημαίνει ασφαλής οδήγηση, που συνεπάγεται μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους.

Με ποιους συνεργάζεται η Tacho Expert και κατά πόσο έχει βοηθήσει στην προαγωγή του έργου σας;  

Συνεργαζόμαστε με τη μεγαλύτερη εταιρία στο χώρο των ταχογράφων στην Ελλάδα, την Tacho Hellas, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, η οποία βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τις εγκυρότερες και ισχυρότερες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό στην Ευρώπη. Από τη συνεργασία αυτή επωφελούμαστε κι εμείς, καθώς υπάρχει συνεχής ενημέρωση όσον αφορά σε όλες τις εξελίξεις, είτε πρόκειται για νομοθετικές αλλαγές, είτε για τεχνικά θέματα, είτε βεβαίως για νέα προϊόντα που αφορούν στην εργασία μας.

Για να χρησιμοποιήσω και έναν ποδοσφαιρικό όρο, έχετε πετύχει σημαντική μεταγραφή στο χώρο σας. 

Στην οικογένεια της Tacho Hellas προστέθηκε ένα νέο αξιόλογο μέλος: Πρόκειται για τον προγραμματιστή Costas Bruckmann, γερμανικής εθνικότητας, αλλά με ελληνικές ρίζες. Μετακόμισε στην Tacho Hellas  ύστερα από 8 χρόνια συνεργασίας με την Kienzle Automotive GMBH και η πολύχρονη εμπειρία του στην τηλεματική, στο data management των ψηφιακών ταχογράφων και γενικότερα στην οργάνωση επαγγελματικών στόλων είναι πολύ σημαντική για εμάς και τους πελάτες μας. 

 

Ποιος είναι ο βασικός πυρήνας της ενημέρωσης που παρέχετε στους πελάτες σας;

Οι συμβουλές προς τους πελάτες και αυτό που προσπαθούμε να τους εξηγούμε συνέχεια είναι ότι πρέπει να είναι πολύ προσεχτικοί με τις συσκευές των ταχογράφων. Ο ταχογράφος δεν είναι απλώς ένα προϊόν για το όχημα, αλλά μια συσκευή έλεγχου. Πρέπει να λειτουργεί σωστά και να είναι σφραγισμένος με τους κωδικούς συνεργείου, οι οποίοι πρέπει να συμβαδίζουν με την βεβαίωση που εκδίδεται. 

 

Ποια είναι η διάρκεια βεβαίωσης και ποιο είναι το ύψος τον προστίμων σε περιπτώσεις παράβασης;

Αυτό πραγματικά οφείλουμε να το τονίσουμε. Η διάρκεια βεβαίωσης είναι δύο έτη. Υπάρχουν περιστατικά που κάποιος πάει να περάσει ΚΤΕΟ και η βεβαίωσή του ισχύει, για παράδειγμα, ένα μήνα ακόμα. Παρόλο που πέρασε ΚΤΕΟ σήμερα, πρέπει μέσα στον επόμενο μήνα να κάνει τον προβλεπόμενο έλεγχο του ταχογράφου και να μην περιμένει την επόμενη φορά που θα έρθει η ώρα για το ΚΤΕΟ να θυμηθεί ότι πρέπει να κάνει τον έλεγχο του ταχογράφου, για δύο λόγους: Ο πρώτος είναι ότι τα penalty είναι πολύ μεγάλα (4000 ευρώ για την εταιρεία και 1000 ευρώ για τον οδηγό) και ο δεύτερος λόγος είναι ότι δεν είναι κατοχυρωμένοι σε ένα ατύχημα.

 

Πόσο λύνει τα χέρια οδηγών και κυρίως επιχειρήσεων το σύστημα τηλεματικής;

Ως προς τα προϊόντα της τηλεματικής που αντιπροσωπεύει η εταιρεία μας (MIX Telematics), θέλουμε να πούμε στους πελάτες μας ότι υπάρχουν πρωτοποριακές λύσεις για να γίνεται η διαχείριση του στόλου τους με πολύ αποτελεσματικό τρόπο. Επίσης μπορεί να γίνει πολύ μεγάλη οικονομία με τις πληροφορίες που θα έχουν. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αναβαθμίσουν τις επιχειρήσεις τους, να είναι ποιο ανταγωνιστικοί,  και, επειδή οι μέρες της οικονομικής κρίσης που ζούμε όλοι μας είναι πολύ δύσκολες, θεωρώ ότι με τέτοιες κινήσεις θα μπορέσουν να κρατήσουν το προσωπικό τους και,  κατ’ επέκταση, οι οδηγοί που εργάζονται στις εταιρείες τους να συνεχίσουν να έχουν τη δουλειά τους για μεγάλο διάστημα. Δεν αναφέρομαι σε ένα απλό GPS σύστημα. Αναφέρομαι σε πολλά λάθη που γίνονται πάνω στα οχήματα, χωρίς επίγνωση αυτών των λαθών, αφού δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι εξοπλισμοί. Νομίζω γενικά ότι οι επιχειρήσεις θα προχωρήσουν σε τέτοιου είδους κινήσεις, γιατί έτσι θα είναι πιο υγιείς.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autovision New
Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!