Όταν διέλθεις από την πύλη των εγκαταστάσεων της Αφοί Παπαδάκη ΑΒΕΤΕ συνειδητοποιείς ότι -ευτυχώς- υπάρχουν ακόμα υγιείς επιχειρήσεις. Αλλά και επιχειρηματίες με όρεξη και μεράκι, που κόντρα στη… λογική συνεχίζουν να επενδύουν στον τόπο τους πιστεύοντας σε ένα καλύτερο αύριο. Καλύτερο για τους ίδιους, για τους δεκάδες εργαζόμενους που απασχολούν και φυσικά για τους εκατοντάδες πελάτες τους.
Ο Κωνσταντίνος Γ. Παπαδάκης, Operational Purchasing & Parts Manager, ως φιλόξενος οικοδεσπότης, μας ξεναγεί στις εγκαταστάσεις της εταιρίας, αναλύει τον τρόπο δουλειάς και φυσικά απαντά στις ερωτήσεις μας.
Επιμέλεια: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Κ.Π.: Είναι αλήθεια πως είμαστε από τις μεγαλύτερες κάθετες μονάδες των Βαλκανίων και εξακολουθούμε να επενδύουμε στις ιδέες μας και το όραμά μας σε μία εποχή που τα οικονομικά της χώρας και κατά συνέπεια των πολιτών της βρίσκονται σε διαρκή δοκιμασία. Γνωρίζουμε πολύ καλά πως η δουλειά του επαγγελματικού οχήματος είναι ένας διαρκής αγώνας που μόνο όσοι προσαρμόζονται στην εξέλιξη μπορούν να τον κερδίσουν. Στην εποχή της κρίσης λοιπόν που το επαγγελματικό έργο των αυτοκινητιστών έχει μειωθεί η αξία της υπηρεσίας επισκευής και συντήρησης αλλά και του ανταλλακτικού αποκτά νέο νόημα. Ο αυτοκινητιστής πλέον διαλέγει με απόλυτη προσοχή το συνεργείο που θα τον εξυπηρετήσει με πρώτο γνώμονα την εμπιστοσύνη και την ταχύτητα. Συνεχίζουμε και επενδύουμε με ιδία κεφάλαια διότι κάθε μέρα όλο και περισσότεροι αυτοκινητιστές επενδύουν επίσης στην σχέση εμπιστοσύνης που τους προσφέρουμε.YouTruck: Είστε μία από τις μεγαλύτερες -αν όχι η μεγαλύτερη- κάθετη μονάδα MAN Truck & Bus των Βαλκανίων, σε μια χώρα που οι πωλήσεις καινούργιων οχημάτων είχαν καθηλωθεί σε απόλυτα χαμηλά από το 2009 έως και το 2013. Δεν είναι λίγο οξύμωρο να επενδύετε συνεχώς και μάλιστα με ιδία κεφάλαια;
YouTruck: Από το συνεργείο σας στην Ελευσίνα διέρχονται έως και 50 φορτηγά και λεωφορεία την ημέρα. Ο Έλληνας αυτοκινητιστής συντηρεί το όχημά του σωστά; Έχει μειώσει τις σχετικές δαπάνες και εάν ναι σε ποιο βαθμό μπορεί αυτό να γίνει επικίνδυνο για την ασφάλειά του;
Κ.Π.: Η επισκευή του επαγγελματικού οχήματος, δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη όταν τα έσοδα περιορίζονται. Παρά ταύτα θεωρώ τους Έλληνες αυτοκινητιστές ιδιαίτερα σοβαρούς σε ότι αφορά την ασφάλεια του μεταφορικού τους έργου. Λόγω ενδεχόμενης οικονομικής δυσχέρειας μπορεί να μην επισκευάσουν ένα σκισμένο κάθισμα για παράδειγμα, αλλά σε ότι αφορά στην ασφάλεια αντιμετωπίζουμε πλέον μια σοβαρή προσέγγιση από τους ιδιοκτήτες. Δεν θα αφήσουν βλάβη στα φρένα, στους τροχούς, στην μετάδοση κίνησης και σε οτιδήποτε θα μπορούσε να επιδράσει αρνητικά σε θέματα ασφαλείας το έργο τους.
YouTruck: Τα δρομολόγια και τα κόμιστρα έχουν μειωθεί, οι μισθοί το ίδιο και άρα το κέρδος του αυτοκινητιστή έχει συρρικνωθεί σημαντικά στα χρόνια της κρίσης. Η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείτε στο after sale service έχει καταστήσει πιο προσιτό το κόστος συντήρησης;
Κ.Π.: Δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε διαφορετικά αν θέλουμε να είμαστε μια εταιρία που σέβεται τους πελάτες της. Είναι αδύνατο να αγνοήσουμε, πόσο μάλλον να αδιαφορήσουμε για όλες αυτές τις οικονομικές δύσπνοιες που αναγκάζεται να υποστεί ο κλάδος μας. Ανελλιπώς και χωρίς εφησυχασμό θα έλεγα, μειώνουμε τις τιμές σε ολοκληρωμένα πακέτα συντήρησης αλλά και σε καίρια λειτουργικά μέρη που μέχρι πρότινος θεωρούνταν ακριβά, όπως τουρμπίνες, συμπλέκτες, μπέκ, δυναμό, φρένα κλπ. Οι πελάτες μας ξέρουν πως πριν από αυτούς, πρώτοι εμείς έχουμε κάνει τον αγώνα για ένα οικονομικά προσιτό γνήσιο ανταλλακτικό. Το γνωρίζουν, το εκτιμούν και γι’ αυτό μας προτιμούν άλλωστε.
YouTruck: Η νομοθεσία επιτρέπει πλέον τη χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου και τη μετατροπή μεγάλων φορτηγών και λεωφορείων σε οχήματα διπλού καυσίμου. Θα προτείνατε αυτή την επέμβαση στους πελάτες σας; Θα εμπλακείτε σε αυτό το κομμάτι της αγοράς;
Κ.Π.: Πιστεύουμε ότι ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής και η νέα γενιά αυτοκινητιστών που έρχεται εξετάζοντας τα κόστη χρήσης των οχημάτων τους θα οδηγηθούν σε εναλλακτικές μορφές καυσίμου. Η εταιρία μας ήδη προσαρμόζεται στις νέες προκλήσεις που δημιουργούνται και επενδύει στην επιμόρφωση και πιστοποίηση των τεχνικών μας για την άρτια προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Ήδη έχουμε πιστοποιηθεί από τον φορέα και έχουμε κάνει τις πρώτες τοποθετήσεις πεπιεσμένου φυσικού αερίου σε φορτηγά και λεωφορεία με πολύ θετικά αποτελέσματα.
YouTruck: Καινοτόμα οχήματα του γκρουπ MAN (βλέπε υβριδικά αστικά λεωφορεία) έχουν μπει στην παραγωγή ήδη από το 2010. Πότε θα είναι ώριμη η ελληνική αγορά για τέτοια οχήματα; Είναι περισσότερο θέμα νομοθεσίας και κινήτρων ή ελληνικής νοοτροπίας;
Κ.Π.: Πιστεύω πως όλα έχουν τον ρόλο τους. Άλλωστε έχει φανεί με την πάροδο των χρόνων πως σε νέες τεχνολογίες που θεωρούνται καινοτόμες, οι Έλληνες προτιμούν να περιμένουν και να αξιολογήσουν παρά να τρέξουν να δοκιμάσουν οι ίδιοι πρώτα. Θεωρώ πως δεν είναι κακό αυτό.
YouTruck: Η MAN γιορτάζει φέτος έναν αιώνα κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων. Πόσο μεγάλη είναι η ευθύνη για την Papadakis Bros, ως ντήλερ που εκπροσωπεί πιο δυνατά από όλους τη μάρκα στην Ελλάδα;
Κ.Π.: Η ΜΑΝ είναι μια μεγάλη φίρμα με επίσης μεγάλη ιστορία. Βεβαίως και η ευθύνη εκπροσώπησης και υποστήριξης είναι μεγάλη, αλλά θεωρώ πως ανταποκρινόμαστε με ιδιαίτερη επιτυχία στον ρόλο αυτό.
YouTruck: Παρά τις οικονομικές δυσκολίες, η ελληνική αγορά καινούργιου φορτηγού και λεωφορείου το 2014 εμφάνισε -μικρά έστω- σημάδια ανάκαμψης. Εσείς είστε αισιόδοξος για το μέλλον; Πως βλέπετε την κατάσταση σε βάθος 5ετίας;
Κ.Π.: Έχουμε μάθει, μα και επιθυμούμε να είμαστε αισιόδοξοι αλλά και συνάμα εγκρατείς. Δεν περιμένω εκπλήξεις. Μακάρι έστω και τα μικρά σημάδια ανάκαμψης να διατηρηθούν και να αυξάνονται με τους μήνες που περνούν.
YouTruck: Η ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού αρκεί για να «ξεκολλήσουν» οι ταξινομήσεις στο καινούργιο, μεγάλο λεωφορείο ή πρέπει οπωσδήποτε να συνδυαστούν τρόποι χρηματοδότησης που αυτή τη στιγμή φαίνεται πως δεν υπάρχουν;
Κ.Π.: Η ανάπτυξη του τουρισμού από μόνη της δεν αρκεί. Το καινούριο λεωφορείο είναι ένα ακριβό προϊόν που η αγορά του χρήζει την υποστήριξη ενός χρηματοδοτικού φορέα. Το πάγωμα των τραπεζών μεταφράζεται σε πάγωμα αγορών νέων λεωφορείων.
YouTruck: Ποια είναι η κατάσταση στην αγορά των mini buses; Μιλήστε μας λίγο για τα δικά σας μίνι λεωφορεία. Ποιές εγκρίσεις τύπου και πιστοποιητικά καταλληλότητας τα συνοδεύουν;
Κ.Π.: Λόγω του ότι το minibus είναι ένα προϊόν χαμηλότερου κόστους που τις περισσότερες φορές αξιώνεται χωρίς χρήση χρηματοδότησης καθώς επίσης και το κόστος χρήσης και συντήρησης είναι κατά πολύ μικρότερο ενός 12μετρου λεωφορείου δεν έχει σημειώσει ιδιαίτερη πτωτική τάση. Στο δικό μας εργοστάσιο παραγωγής εφαρμόζεται έλεγχος διαδικασιών και ποιότητας κατά ISO 9001:2008 καθώς επίσης και πιστοποίηση παραγωγικής τεχνικής διαδικασίας κατασκευαστικών σχεδίων, εισερχομένων πρώτων υλών, συγκολλήσεων και όλων των απαιτήσεων που απορρέουν για τα λεωφορεία και πούλμαν της εγκατάστασης κατασκευαστικών στοιχείων, συστημάτων και χωριστών τεχνικών μονάδων της ευρωπαϊκής οδηγίας 2007/46/ΕΚ που αναθεωρείται και επαληθεύεται κάθε έτος. Με λίγα λόγια, είτε αγοράσει κανείς ένα minibus από ένα Γερμανικό εργοστάσιο είτε από την εταιρία μας, η αξιοπιστία είναι η ίδια με επιπρόσθετο στοιχείο την γνώση των ελληνικών συνθηκών μεταφοράς.
Ο χώρος της κάθετης μονάδας στήριξης έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 12 οχημάτων ταυτόχρονα. Η καθημερινή διέλευση από το σέρβις μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 50 οχήματα. Όπως επισημαίνει ο κ. Παπαδάκης, οι εργατοώρες χρέωσης έχουν προσαρμοστεί στις οικονομικές συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στη χώρα μας.
Η ΜΟΝΑΔΑ
Η έδρα της Αφοί Παπαδάκη ΑΒΕΤΕ βρίσκεται στην Ελευσίνα Αττικής και πιο συγκεκριμένα στη Λεωφόρο Γέλας 29. Στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης που ξεπερνά τα 80 στρέμματα, η εταιρία έχει δημιουργήσει μια υπερσύγχρονη καθετοποιημένη μονάδα πώλησης και τεχνικής υποστήριξης λεωφορείων MAN και Neoplan καθώς και φορτηγών MAN.
Η μακροχρόνια και συνεχώς βελτιούμενη πορεία στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων έχει καταστήσει την Αφοί Παπαδάκη ΑΒΕΤΕ τον κορυφαίο επίσημο αντιπρόσωπο της MAN Hellas Truck & Bus S.A. από άποψη όγκου πωλήσεων και όχι μόνο. Οι υπηρεσίες προς τον πελάτη ξεκινούν από τη δυνατότητα για ένα test drive, σε όσους θέλουν να έρθουν σε επαφή με τη γκάμα οχημάτων της MAN Nutzfahrzeuge και να εξερευνήσουν οι ίδιοι το όχημα της αρεσκείας τους. Οι ολοκληρωμένες λύσεις της μονάδας περιλαμβάνουν την πώληση μέσω του εξειδικευμένου τμήματος και του σχετικού χώρου έκθεσης καθώς και την τεχνική υποστήριξη μέσω ενός συνεργείου που καλύπτει όλες τις ειδικότητες. Μια ομάδα μηχανολόγων, μηχανικών ειδικών εφαρμογών, ηλεκτρολόγων, ψυκτικών, αμαξοποιών, βαφέων και διακοσμητών -με σωστή εκπαίδευση και επιμόρφωση- είναι έτοιμη να καλύψει κάθε ανάγκη του επαγγελματία αυτοκινητιστή.
ΣΤΟΚ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ
Η αποθήκη των ανταλλακτικών είναι ένα από τα ισχυρότερα «όπλα» της Αφοί Παπαδάκη ΑΒΕΤΕ. Αφενός τα εξαιρετικά αποθέματα (πάνω από 8.000 ενεργοί κωδικοί) δεν επιτρέπουν να υπάρξει η οποιαδήποτε αναμονή για ανταλλακτικό και αφετέρου η λειτουργία του τμήματος σέρβις ακόμα και το Σάββατο προσφέρει πλήρη ευελιξία στον πελάτη. Μάλιστα η εξυπηρέτηση μπορεί να γίνει επί 24ώρου βάσεως για καίριες βλάβες και ειδικά για επισκευές breakdown, με στόχο πελάτες με οχήματα του ομίλου MAN να μην παραμένουν ακινητοποιημένα περισσότερο από όσο χρειάζεται για να επισκευαστούν.
Οι ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της Αφοί Παπαδάκη ΑΒΕΤΕ περιλαμβάνουν την κάθετη μονάδα τεχνικής υποστήριξης, τον χώρο της έκθεσης, την αποθήκη ανταλλακτικών καθώς και τα γραφεία.
Εν τω μεταξύ, στο τμήμα ανταλλακτικών η εταιρία έχει καθιερώσει καμπάνιες όπου σε πολλές περιπτώσεις η έκπτωση που επωφελούνται οι πελάτες ξεπερνά το 50% της τιμής του αρχικού τιμοκαταλόγου. Επιπλέον υπάρχει πλήρης παρακολούθηση της κάθε παραγγελίας των πελατών, οι οποίοι ενημερώνονται με sms μόλις ολοκληρωθεί η παραγγελία του ανταλλακτικού τους.
Η ιστορία με μια ματιά
1974: Ιδρύεται η εταιρεία Αφοί Παπαδάκη Ο.Ε. σαν τουριστικό γραφείο από τους Ηλία Παπαδάκη, Γιώργο Παπαδάκη, Άγγελο Παπαδάκη και Ειρήνη Παπαδάκη με αρχικό στόλο 3 λεωφορεία.
1978: Η εταιρία αποκτά την 1η άδεια επισκευής αμαξωμάτων και συνεργείου για τις ανάγκες του τουριστικού γραφείου.
1981: Εισάγονται τα πρώτα σασί λεωφορείων και άρχισαν να γίνονται οι υπερκατασκευές Magirus Deutz.
Σιγά-σιγά η εταιρεία Αφοί Παπαδάκη ΟΕ αρχίζει να επεκτείνεται αγοράζοντας 25 στρέμματα για τις εγκαταστάσεις, με τα 2000 τ.μ. στεγασμένα. Ο δε στόλος μεγαλώνει στα 15 λεωφορεία ενώ στην κατασκευή προστίθεται και η Mercedes-Benz.
1991: Η εταιρία Αφοί Παπαδάκη ΟΕ μετατρέπεται σε ανώνυμο βιομηχανική και εμπορική εταιρία ΑΒΕΤΕ.
1992: Υπογράφεται η συμφωνία με την εταιρεία NEOPLAN για αντιπροσώπευση, service, ανταλλακτικά, και αρχίζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς η αλματώδη ανάπτυξη της εταιρείας. Ο στόλος των λεωφορείων αριθμεί πλέον 50 οχήματα διαφόρων διαστάσεων, από 15 θέσεων έως 100 θέσεων.
1998: Πραγματοποιείται συμφωνία με την ολλανδική εταιρία BOVA για αποκλειστικότητα στην πώληση ανταλλακτικών και στο service.
1999: Ξεκινά η κατασκευή μίνι λεωφορείων της σειράς Vario & Sprinter της Mercedes-Benz, από 15 έως 30 θέσεων.
Σήμερα η εταιρεία Papadakis Bros S.A. δημιουργώντας νέες δομές και δεδομένα στην βιομηχανία υπερκατασκευών και αμαξωμάτων ατενίζει με όραμα και σιγουριά την νέα χιλιετία.
Με αυτό το κτήριο η εταιρία επέκτεινε πρόσφατα τις στεγασμένες εγκαταστάσεις, με στόχο, μεταξύ άλλων, να αυξήσει τη δυναμικότητα του τμήματος τεχνικής υποστήριξης.