Solaris Urbino 15LE electric : Χωρίς ρύπους, εντός και εκτός πόλης

Ένα λεωφορείο-ορόσημο για τη Solaris, στην προσπάθειά της για την μετάβαση προς τις μεταφορές μηδενικών εκπομπών ρύπων. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο του κατασκευαστή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε υπεραστικές διαδρομές.

banner-google-news

Ένα νέο ηλεκτρικό λεωφορείο προστίθεται στο εξής στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Solaris, το πρώτο μάλιστα που είναι σχεδιασμένο να καλύψει ανάγκες αστικών αλλά και υπεραστικών μεταφορών. Σύμφωνα με την πολωνική εταιρία, το ηλεκτρικό Urbino 15 LE θα επιτρέψει στους χειριστές να σχεδιάσουν διαδρομές μηδενικών εκπομπών όχι μόνο εντός των ορίων της πόλης αλλά και πέραν αυτών. Αυτό το λεωφορείο θα είναι επίσης μια εξαιρετική, φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση για οχήματα ντίζελ που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος σε αυτό το τμήμα.

Solaris Urbino15 e (4) (Medium)

Το 15μετρο αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο ήταν έτοιμο να παρουσιαστεί ήδη από τις αρχές της χρονιάς αλλά η πανδημία του κορωνοϊού ανάγκασε τη Solaris να αλλάξει τα σχέδιά της σχετικά με τον ιδανικό χρόνο λανσαρίσματος ενός τόσο σημαντικού προϊόντος της. Σημαντικού, αλλά και τόσο καινοτόμου που εκπλήσσει με την ευελιξία των λύσεων που εφαρμόζονται σε αυτό.

Πράγματι, το ηλεκτρικό Urbino 15 LE συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά ενός λεωφορείου χαμηλής εισόδου και ταυτόχρονα ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος μεγάλης αυτονομίας με μια μόνο φόρτιση εξασφαλίζοντας στον υποψήφιο πελάτη ένα ευρύ φάσμα επιλογών για πρόσθετο εξοπλισμό που θα ικανοποιεί τις ανάγκες τόσο τις αστικής κυκλοφορίας όσο και των προαστιακών διαδρομών. Μια ποικιλία τεχνικών λύσεων επιτρέπει επίσης την τελική διαμόρφωση να είναι τέλεια προσαρμοσμένη στις μεμονωμένες ανάγκες του χειριστή.

Solaris Urbino15 e (1) (Medium)

Η καρδιά του ηλεκτρικού Urbino 15 LE είναι ηλεκτρικός κινητήρας 300 kW. Για να ενισχυθεί η αποδοτικότητα και να μειωθεί ακόμη περισσότερο η κατανάλωση ενέργειας, η πρόωση έγινε με την πρωτοποριακή τεχνολογία SIC, δηλαδή με χρήση κυκλωμάτων με βάση το καρβίδιο του πυριτίου. Ο κινητήρας είναι υγρόψυκτος, ενώ η κινητήρια δύναμη μεταδίδεται στον δεύτερο άξονα του οχήματος. Ενέργεια που προέρχεται από ένα σύνολο 6 μπαταριών, με συνολική χωρητικότητα 470 kWh, τροφοδοτείται στο σύστημα κίνησης.

Τέσσερις σετ μπαταριών έχουν εγκατασταθεί στο πίσω μέρος του λεωφορείου ενώ τα υπόλοιπα δύο έχουν τοποθετηθεί στην οροφή. Οι μπαταρίες Solaris High Energy + τελευταίας γενιάς προσφέρουν εύρος έως μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, καθιστώντας αυτό το λεωφορείο την απάντηση στις προσδοκίες των δημοτικών αερομεταφορέων, καθώς και των υπεραστικών μεταφορέων. Οι μπαταρίες στο νέο μοντέλο μπορούν να επαναφορτιστούν σε γρήγορη λειτουργία, χρησιμοποιώντας έναν παντογράφο – τόσο συμβατικό, τοποθετημένο στην οροφή, όσο και ανεστραμμένο, χαμηλωμένο στην οροφή του λεωφορείου στο σταθμό φόρτισης. Επιπλέον, κάθε έκδοση του 3αξονικού λεωφορείου είναι εφοδιασμένη με βύσμα σύνδεσης για επαναφόρτιση οχημάτων στις εγκαταστάσεις μιας αποθήκης λεωφορείων.

Για την εξυπηρέτηση των πελατών, ο κατασκευαστής έχει επινοήσει τέσσερις επιλογές τοποθέτησης του plug-in φόρτισης σε ένα λεωφορείο: μπορεί να τοποθετηθεί πάνω από τον πρώτο άξονα στο αριστερό ή το δεξί μέρος του οχήματος, μπροστά από αυτό ή στο πίσω. Το λεωφορείο διαθέτει σύστημα κλιματισμού με λειτουργία αντλίας θερμότητας, το οποίο χρησιμοποιεί θερμότητα που εισέρχεται από το εξωτερικό για να φτάσει στη σωστή θερμοκρασία του οχήματος. Αυτή η λύση επιτρέπει την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης του οχήματος, το οποίο μεταφράζεται απευθείας σε μια διευρυμένη αυτονομία οδήγησης. Η συσκευή χρησιμοποιεί διοξείδιο του άνθρακα ως υγρό λειτουργίας.

Το ηλεκτρικό Urbino 15 LE εγγυάται άνετες συνθήκες ταξιδιού λόγω της αθόρυβης και ομαλής λειτουργίας του κινητήρα, των μειωμένων κραδασμών και της έλλειψης καθόλου καυσαερίων. Ενώ αποτελεί μια σύγχρονη πρόταση που συνδυάζει ασφάλεια, άνεση και στυλ. Ο κλιματιζόμενος εσωτερικός θάλαμος του λεωφορείου διαθέτει από 51 έως 65 καθίσματα, ανάλογα τη διαμόρφωση και τον αριθμό των θυρών, που προσφέρουν μια χαλαρωτική και ευχάριστη διαδρομή. Υπάρχουν δύο επιπλέον πτυσσόμενα καθίσματα. Επιπλέον, δύο καθίσματα είναι εξοπλισμένα με ISOFIX – δηλαδή ένα σύστημα που επιτρέπει τη στερέωση ενός παιδικού καθίσματος. Οι επιβάτες με παιδιά θα εκτιμήσουν σίγουρα αυτήν την εξοικονόμηση και πρακτική λύση.

Solaris Urbino15 e (3) (Medium)

Τρεις μεγάλες οθόνες που δημιουργούνται από μηχανικούς της Solaris εξασφαλίζουν ευανάγνωστες πληροφορίες για τους επιβάτες. Επιπλέον, το ηλεκτρικό Urbino 15 LE είναι πλήρως προσαρμοσμένο ώστε να ενσωματώνεται στο σύστημα διαχείρισης απομακρυσμένου στόλου της εταιρείας, το οποίο ονομάζεται eSConnect, το οποίο εξασφαλίζει πλήρη τηλεμετρία, ανάλυση δεδομένων και συντήρηση βλαβών που έχουν ήδη εμφανιστεί, καθώς και δυνατότητα διάγνωσης βλαβών που μπορεί να εμφανιστούν στο εγγύς μέλλον.

Solaris Urbino15 e (5) (Medium)

Το διαδραστικό ταμπλό στο χώρο οδήγησης, με οθόνες αφής, συνδυάζει πολλές προηγμένες λειτουργίες ασφαλείας. Ξεκινώντας με προειδοποιήσεις που συμβουλεύουν τη στερέωση των ζωνών ασφαλείας, ενεργοποιούνται αυτόματα τα φώτα και οι υαλοκαθαριστήρες, οι κάμερες ευρείας γωνίας αντί των πλευρικών καθρεπτών που εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα και τελειώνουν με το ενεργό σύστημα βοήθειας οδηγού Mobileye Shield + Αυτές οι καινοτόμες λύσεις καθιστούν το πρόβλημα των λεγόμενων τυφλών σημείων ουσιαστικά ανύπαρκτο. Επιπλέον, το Mobileye Shield + μειώνει ιδίως τον κίνδυνο άμεσων συγκρούσεων με πεζούς και οχήματα, ανιχνεύοντας την παρουσία τους γύρω από το όχημα και ειδοποιώντας τον οδηγό σχετικά με αυτά χρησιμοποιώντας ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις.

Solaris Urbino15 e (6) (Medium)

Τα πρώτα δύο ηλεκτρικά Solaris Urbino 15 LE κατασκευάστηκαν κυρίως με γνώμονα τους Σκανδιναβούς χειριστές, με ειδικές λύσεις σύμφωνα με τους κανόνες Busnordic και το λεγόμενο πακέτο Σκανδιναβίας. Λαμβάνοντας υπόψη τις δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες, οι σχεδιαστές διασφαλίζουν ότι τόσο οι σωστές θερμοκρασίες όσο και η άνεση ταξιδιού διασφαλίζονται κατά τη διάρκεια των διαδρομών. Οχήματα αυτού του τύπου μπορεί να περιέχουν άλλα εξαρτήματα που διευκολύνουν τη λειτουργία τους σε δύσκολες συνθήκες – για παράδειγμα, πρόσθετες δοκούς στην ανάρτηση, αμμοβολή στο πλαίσιο ή προετοιμαστίς για αλυσίδες χιονιού.

Η Solaris διαθέτει τεράστια εμπειρία όσον αφορά την παραγωγή 3αξονικών λεωφορείων 15 μέτρων. Μέχρι στιγμής, ο κατασκευαστής έχει ήδη παραδώσει περίπου 1300 οχήματα αυτού του τύπου σε πελάτες. Το εντελώς νέο Urbino 15 LE electric είναι το πρώτο μοντέλο που δημιουργήθηκε με βάση λύσεις που έχουν ήδη εφαρμοστεί σε οχήματα νέας γενιάς. Διαθέτει μήκος αμαξώματος 14.890 χιλ., πλάτος 2.550 χιλ., και ύψος 3.400 χιλ. Το μεταξόνιο από τον 1ο στον 2ο άξονα έχει μήκος 7.000 χιλ. και από τον 2ο στον 3ο άξονα, 1.690 χιλ. Ο πίσω πρόβολος ανέρχεται στα 3.450 χιλ. και το μεικτό βάρος στους 25 τόνους.

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!
Όλα τα νέα που αφορούν την αγορά ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα και στον κόσμο. Διεθνείς εξελίξεις, ελληνική επικαιρότητα, ρεπορτάζ.