banner-google-news

Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ τον Ιανουάριο του 2020 το ΔΝΤ προέβλεπε ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας κατά 3,3% και του παγκόσμιου εμπορίου κατά 2,9%, πέντε μήνες αργότερα, τον Ιούνιο, οι αντίστοιχες προβλέψεις ήταν -4,9% και -8%!

Η κατάσταση έχει οδηγήσει σε μια πρωτόγνωρη οικονομική ύφεση, με το παγκόσμιο δίκτυο logistics να αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα και τη ναυτιλία να καταγράφει απώλειες μαμούθ. Το πλήγμα για τον κλάδο των logistics είναι μεν τεράστιο, όμως η κρίση δεν πλήττει όλους του μεταφορείς στον ίδιο βαθμό, όπως διευκρινίζει ο Ρόμπερτ Φελκλ, διευθυντής του Συλλόγου Μεταφορέων Βρέμης. «Όποιος εργάζεται για λογαριασμό της αυτοκινητοβιομηχανίας απώλεσε σχεδόν το 100% του τζίρου» όπως λέει. Τεράστια είναι η μείωση της ζήτησης και για παροχές υπηρεσιών logistics στους τομείς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων, μηχανημάτων αλλά και ένδυσης. Στον αντίποδα η διακίνηση τροφίμων και φαρμάκων.

Βρισκόμαστε ήδη στην επόμενη μέρα. Η κατάσταση δεν φαίνεται να αλλάζει, τουλάχιστον όχι άμεσα, και η οικονομία καλείται να προσαρμοστεί και να λειτουργήσει υπό νέες συνθήκες. Η ανάπτυξη παραμένει πάντα το κύριο ζητούμενο στη χώρα. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε το Ταμείο Ανάκαμψης μεγάλη ευκαιρία για επενδύσεις σε τομείς όπου η Ελλάδα παρουσιάζει στρατηγικά πλεονεκτήματα, όπως τα logistics, οι πολυμορφικές (intermodal) μεταφορές και η διασυνδεσιμότητα (interconnectivity). Συνολικά 13 δις ευρώ έχουν προϋπολογιστεί για την υλοποίηση του πλάνου των έργων ανάπτυξης. Σύνδεση Θεσσαλίας με Εγνατία Οδό (Ε65), επεκτάσεις της Αττικής Οδού, νέα περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης (flyover), αναβάθμιση του κλάδου των logistics είναι μερικά από αυτά που διαβάζουμε στην ατζέντα, ενώ τα logistics, η ηλεκτροκίνηση και η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων βρίσκονται πρώτα στη λίστα των έργων της επόμενης 15ετίας.

Ίδωμεν!

Βαλάντης Πιτσικάλης
Εκδότης – Διοργανωτής