Σχολικά λεωφορεία : Στο 100% η πληρότητα στις μετακινήσεις μαθητών

Ακόμα και με 100% πληρότητα θα μπορούν να κινούνται από σήμερα Δευτέρα, ημέρα έναρξης των σχολείων, τα σχολικά λεωφορεία αλλά και κάθε λεωφορείο ή πούλμαν, το οποίο θα εκτελεί αποκλειστικά μετακινήσεις μαθητών. Κατά παρέκκλιση των όσων ισχύουν για όλα τα υπόλοιπα οδικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου το ποσοστό πληρότητας για λόγους πρόληψης της μετάδοσης του κορονοϊού, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 65% και ενώ ο αριθμός των κρουσμάτων αυξάνεται μέρα με την ημέρα, στο άρθρο 21 της Κοινής Υπουργικής Απόφασης των υπουργών Υγείας, Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Παιδείας και των υφυπουργών Παιδείας και Μεταφορών, ορίζεται ότι δεν ισχύουν τα άρθρα 6 – 9 της προηγούμενης απόφασης που είχε εκδοθεί στις 28 Αυγούστου και αναφερόταν στους περιορισμούς, σημειώνοντας ότι «ειδικώς στην περίπτωση της μετακίνησης μαθητών» θα «επιτρέπεται η μεταφορά μαθητών και εφαρμόζονται τα ειδικά μέτρα προστασίας του παρόντος άρθρου».

Η χρήση μάσκας εντός του οχήματος παραμένει υποχρεωτική, ενώ συστήνεται ο κάθε μαθητής να κάθεται στην ίδια προκαθορισμένη θέση.

Οι προβλέψεις για τις μετακινήσεις των μαθητών, όπως αναφέρονται στην απόφαση είναι:

α. Λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να αποφεύγεται συγχρωτισμός κατά την επιβίβαση και αποβίβαση.

β. Τα οχήματα κάθε κατηγορίας που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μαθητών, απολυμαίνονται καθημερινά πριν και μετά τη μεταφορά, αναλόγως των επιφανειών τους, είτε με τη χρήση αντισηπτικού αλκοολούχου διαλύματος είτε με διάλυμα υποχλωριώδους νατρίου 0,1% [διάλυμα χλωρίνης 10:1, ήτοι εννέα (9) μέρη νερό και ένα (1) μέρος χλωρίνης], ακολουθεί φυσικός αερισμός και κενό μεσοδιάστημα μεταξύ των χρήσεων.

γ. Οι οδηγοί οχημάτων που εκτελούν το έργο της μεταφοράς των μαθητών, οι συνοδοί, εκπαιδευτικοί και οι μαθητές φέρουν υποχρεωτικά μη ιατρική μάσκα προστασίας. Στην περίπτωση που κάποιος επιβάτης δεν φέρει μάσκα, δεν του επιτρέπεται η είσοδος στο μέσο μεταφοράς.

δ. Συστήνεται η τοποθέτηση του μαθητή σε προκαθορισμένη θέση η οποία δεν θα αλλάζει. Προκρίνεται μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα ή είναι αδέλφια να κάθονται σε διπλανές θέσεις.

Ειδικά για τα ιδιωτικά σχολεία, μάλιστα, ορίζεται ότι είναι «δυνατή η μεταφορά μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σχολικά λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης που έχουν καθίσματα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τηρουμένων αναλόγως των μέτρων του παρόντος».

Η απόφαση ορίζει ότι σε περίπτωση που μαθητής δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς τη χρήση μη ιατρικής μάσκας, δεν γίνεται δεκτή από τον οδηγό ή/και τον συνοδό η επιβίβασή του στο όχημα, ενώ για κάθε παράβαση από τον οδηγό ή τον συνοδό του οχήματος θα επιβάλλεται το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Η εν λόγω απόφαση έχει ήδη προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις από τους εργαζομένους στις μεταφορές. Ηδη η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «κατά παρέκκλιση σημαντικών και ουσιαστικών νομοθετικών ρυθμίσεων, τις οποίες το ίδιο έχει θεσπίσει, συνεχίζει κατά συρροή παρεκκλίνοντας, να νομοθετεί το “Επιτελικό Κράτος».

Η ΟΣΜΕ σημειώνει ότι η νέα απόφαση παρακάμπτει τα άρθρα για τα μέτρα προστασίας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σε επιβατικά οχήματα Δ.Χ. και Ι.Χ. με οδηγό αλλά και του μέγιστου αριθμού επιβατών στις μετακινήσεις και ενώ ορίζει ότι «απαιτείται να λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση των μαθητών, η πρόνοια αυτή εντός του οχήματος εγκαταλείπεται. Εγκαταλείπονται και παρακάμπτονται οι κανόνες τήρησης αποστάσεων, εγκαταλείπονται και παρακάμπτονται οι κανόνες προς περιορισμό της διασποράς του κορονωϊού και κατ’ αυτό τον τρόπο εγκαταλείπεται πλέον η ευαίσθητη κοινωνική ομάδα των μαθητών, στο έλεος των συμφερόντων και της ανικανότητας του “Επιτελικού Κράτους”» καταλήγει η ανακοίνωση.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι πηγές του υπουργείου Μεταφορών, με τις οποίες επικοινώνησε το «ethnos.gr» επεσήμαναν ότι όλες οι αποφάσεις που λαμβάνονται υποδεικνύονται από τους ειδικούς, ενώ οι προβλέψεις για τις μετακινήσεις με σχολικά λεωφορεία ισχύουν αποκλειστικά για τη μεταφορά μαθητών, αφορούν καθημερινά τα ίδια άτομα και δεν υπάρχουν εναλλαγές επιβατών που θα αύξαναν τον κίνδυνο μετάδοσης. Προσθέτουν μάλιστα ότι θα ήταν πρακτικά ανεφάρμοστο να τηρηθεί το όριο του 65% στις περιπτώσεις της μεταφοράς μαθητών στην επαρχία όπου θα έπρεπε να ναυλωθούν περισσότερα οχήματα δεδομένου ότι αυτά περνούν διαδοχικά καθημερινά από χωριά και παίρνουν μαθητές για να τους μεταφέρουν στα σχολεία τους.

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ