Σαφής μείωση των εκπομπών CO2 στα νέα αυτοκίνητα το 2020

banner-google-news

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος δημοσίευσε τα προσωρινά στοιχεία του σχετικά με τις εκπομπές νέων ταξινομημένων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών στην Ευρώπη το 2020. Για τα αυτοκίνητα, τα δεδομένα δείχνουν μείωση κατά μέσο όρο 12% στις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), σε σύγκριση με το 2019. Οι μέσες εκπομπές βαν μειώθηκαν επίσης ελαφρώς, περίπου 1,5%.

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, οι μέσες εκπομπές νέων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), την Ισλανδία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο το 2020 ήταν 107,8 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (g CO2/km). Αυτό ήταν 14,5 g (12%) χαμηλότερο από το 2019 και αντιπροσώπευσε την πρώτη μείωση που παρατηρήθηκε από το 2016. Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις τριπλασιάστηκε από περίπου 3,5% το 2019 σε περίπου 11% στις νέες ταξινομήσεις το 2020.

Περίπου 1,4 εκατομμύρια νέα vans ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το 2020 με μέσες εκπομπές 157,7g CO2/km, δηλαδή 2,3g (1,5%) χαμηλότερα από το 2019. Το μερίδιο των ηλεκτρικών vans αυξήθηκε από 1,4% το 2019 σε περίπου 2,3% το 2020 .

Τα προσωρινά δεδομένα είναι διαθέσιμα μέσω του προγράμματος προβολής δεδομένων του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος για τις εκπομπές CO2 νέων αυτοκινήτων και νέων vans.

Σχετικά με τον έλεγχο των εκπομπών οχημάτων

Οι εκπομπές νέων οχημάτων ελέγχονται συστηματικά χρησιμοποιώντας διαδικασίες «έγκρισης τύπου». Από το 2017, η νέα Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) έχει θεσπιστεί με στόχο να αντικατασταθεί σταδιακά ο ξεπερασμένος Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης (NEDC). Το WLTP επιτρέπει τη λήψη πιο ρεαλιστικών πληροφοριών σχετικά με τις εκπομπές οχημάτων στις δοκιμές έγκρισης τύπου.

Δραστηριότητες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος συλλέγει και καθιστά διαθέσιμα δεδομένα για νέα επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά ταξινομημένα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2019/631 της ΕΕ. Τα δεδομένα αναφέρονται από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία (από την 1η Ιανουαρίου 2018) και τη Νορβηγία (από την 1η Ιανουαρίου 2019), προκειμένου να αξιολογηθεί η αποδοτικότητα του στόλου των νέων οχημάτων και περιλαμβάνει πληροφορίες για τις εκπομπές CO2 και τη μάζα των οχημάτων. Η επόμενη έκδοση δεδομένων θα περιλαμβάνει τα τελικά αποτελέσματα για νέες ταξινομήσεις το 2020.

.

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!