Renault : Ξεκινά πωλήσεις το Alaskan

Η Renault βάζει στη φαρέτρα της ένα εξαιρετικό εργαλείο και αποκτά πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καθώς έρχεται να διεκδικήσει μερίδιο από μια δεξαμενή που συνεχώς μεγαλώνει στην Ευρώπη.

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: Renault Group

Ο Σεπτέμβριος σηματοδότησε την έναρξη πωλήσεων του νέου Renault Alaskan στην ευρωπαϊκή αγορά, έναν ακριβώς χρόνο μετά την παγκόσμια παρουσίασή του στην Κολομβία και την σχεδόν άμεση διάθεσή του στην αγορά της Λατινικής Αμερικής, στην οποία σημειώνει μεγάλη επιτυχία.

2017 - Essais Presse Renault ALASKAN en SlovénieΤο Alaskan αποτελεί τον τύπο του οχήματος που απουσίαζε -συνειδητά μέχρι σήμερα- από την γκάμα επαγγελματικών οχημάτων της πολύπειρης Renault. Δηλαδή ένα pick up ενός τόνου., ένα κλασικά ευρωπαϊκό σε μέγεθος και δυνατότητες όχημα με καρότσα, που με τις εκδόσεις του να μπορεί να απευθυνθεί τόσο στους αγρότες όσο και σε αυτούς που βλέπουν τα -διπλοκάμπινα- pick ups ως lifestyle αυτοκίνητα.

Η συνεργασία των Γάλλων με την Nissan καλά κρατεί και έτσι, όπως στο πρόσφατο παρελθόν η Nissan είχε βάλει το λογότυπό της σε βαν των Γάλλων, έτσι και τώρα η Renault έρχεται να δανειστεί το πιο ισχυρό χαρτί της ιαπωνικής φίρμας, το Navara. Και με αυτόν τον τρόπο να «βάλει πόδι» σε μια κατηγορία που στο σύνολο των χωρών-μελών της ΕΕ εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 25% μέσα στο 2016 και κατά 19% κατά την διάρκεια του 1ου 6μήνου του 2017.

Κορυφαία πρώτη ύλη

2017 - Essais Presse Renault ALASKAN en SlovénieΗ Renault έρχεται λοιπόν να προσφέρει στον υποψήφιο αγοραστή ένα pick up με μεγάλες δυνατότητες, «μπολιασμένο» με μοναδικές προδιαγραφές που καθιστούν εδώ και χρόνια το… πρωτότυπο (Nissan Navara) ένα από τα κορυφαία του είδους. Ένα πανίσχυρο, υψηλής αντοχής πλαίσιο και ένα νέο σύστημα πίσω ανάρτησης με πέντε συνδέσμους (multilink) ευθύνονται για την κορυφαία οδική συμπεριφορά του pick up αλλά και τη δυνατότητα εξαιρετικού χειρισμού που προσφέρει στον οδηγό του. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι διαθέσιμη μόνο στο διπλοκάμπινο, και αποτελεί το βασικότερο στοιχείο που διαφοροποιεί την οδική συμπεριφορά (μεγαλύτερη αίσθηση SUV) σε σχέση με την έκδοση μιάμισης καμπίνας. Παρεμπιπτόντως, οι αρχικές φήμες για πλήρη γκάμα αμαξωμάτων από πλευράς των Γάλλων δεν επιβεβαιώνονται προς των παρόν. Το διπλοκάμπινο Alaskan πάντως είναι εντυπωσιακό στο σχεδιασμό του, τόσο που καταφέρνει να παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και από το ίδιο το Navara. Εντυπωσιακή η μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα και τα φανάρια (με λυχνίες LED) και φυσικά πολύ όμορφες όλες οι γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα μέχρι πίσω.

Όμορφη καμπίνα

2017 - Essais Presse Renault ALASKAN en SlovénieΤο εσωτερικό μέρος προσφέρει υψηλού επιπέδου εμπειρία άνεσης ενώ κάθε στοιχείο της καμπίνας προορίζεται ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα, πρακτικότητα αλλά και ευρυχωρία σε οδηγό και επιβάτες. Το ταμπλό, με εμφάνιση που παραπέμπει σε πολυτελή SUV επιβατικά, φέρει κορυφαίο διάκοσμο και φινίρισμα. Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική οσφυϊκή υποστήριξη ενώ υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακού διζωνικού κλιματισμού. Παράλληλα, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών ανέρχεται στα 679 χιλ., και υποδηλώνει με έμφαση την ευρυχωρία της πενταθέσιας καμπίνας του γαλλικού Pick-Up. Ενώ η ύπαρξη έως και επτά αερόσακων στο εσωτερικό της καμπίνας, αναβαθμίζει σημαντικά την παθητική ασφάλεια των επιβατών κάτω από όλες τις συνθήκες.

Το εμβαδόν της καρότσας ανέρχεται στα 2,46 τ.μ. ενώ το ωφέλιμο μήκος αυξάνει με την πόρτα ανοικτή, η οποία μάλιστα μπορεί να δεχθεί και φορτία έως 500 κιλά. Το κατώφλι φόρτωσης από το έδαφος απέχει 81 εκατ., νούμερο απόλυτα αναμενόμενο και ικανοποιητικό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Προαιρετικά ο κατασκευαστής προσφέρει ένα σύστημα με ράγες στο πάτωμα, που επιτρέπουν στα σημεία στερέωσης να μετακινούνται ανάλογα τις ανάγκες.

Η γραμμή κίνησης

2017 - Essais Presse Renault ALASKAN en SlovénieΤο νέο Alaskan είναι πάνω από όλα ένα 4κίνητο όχημα παντός εδάφους και έχει τα κατάλληλα εφόδια να υποστηρίξει αυτόν τον ισχυρισμό. Ηλεκτρονικός είναι ο τρόπος εμπλοκής/απεμπλοκής της τετρακίνησης, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την κίνηση στους δύο τροχούς για οικονομική οδήγηση σε κανονικές συνθήκες ή τη λειτουργία 4HI για τετρακίνηση και σε ταχύτητα μέχρι 100 χλμ./ώρα. Τέλος, σχεδιασμένη για να βοηθήσει το όχημα να ανταπεξέλθει σε απότομες και ολισθηρές επιφάφειες, υπάρχει και η ρύθμιση 4LO (σε χαμηλό εύρος ταχυτήτων κίνησης) για ακόμα περισσότερη ροπή στους τροχούς.

2017 - Essais Presse Renault ALASKAN en SlovénieΤα καλά νέα στα μηχανικά μέρη συνεχίζονται και κάτω από το καπό, όπου ένας νέος κινητήρας 2,3 λίτρων dCi -εφοδιάζει και το Master– αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο μιας ικανότατης γραμμής κίνησης. Διατίθεται σε δύο επιλογές ισχύος 160 και 190 ίππων, με μονό και διπλό υπερτροφοδότη αντίστοιχα, όντας 24% πιο αποτελεσματικός σε σχέση με αυτόν της απερχόμενης γενιάς, πιο οικονομικός σε καύσιμο και με σημαντικά μειωμένες εκπομπές ρύπων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με στάνταρντ 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.

2017 - Essais Presse Renault ALASKAN en SlovénieΤο νέο Alaskan φέρει κλείδωμα πίσω διαφορικού καθώς και -ανάλογα την έκδοση- ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες στην πέδηση που παρακολουθούν συνεχώς την ταχύτητα του τροχού. Έτσι, εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι ένας τροχός σε έναν άξονα περιστρέφεται ταχύτερα από ότι ο άλλος, η πίεση πέδησης εφαρμόζεται με τρόπο ώστε να φρενάρει τον τροχό που περιστρέφεται με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν από τον εξοπλισμό προηγμένα συστήματα και καινοτομίες όπως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό (eLSD), το σύστημα Hill Start Assist καθώς και επιπλέον στοιχεία στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας όπως τα ABS, ESP, EBD, EBA (Emergency Brake Assist, TCS (Traction Control System) ενώ σύντομα θα προσφέρεται και το «AEB» (Active Emergency Braking).

Δια ταύτα

Στην διάλεκτο Aleut των Εσκιμώων, Alaskan σημαίνει «μεγάλη γη», με την ονομασία να συμβολίζει την περιπέτεια σε δύσκολες τοπογραφίες. Το ίδιο δύσκολη φαίνεται να είναι και η περιπέτεια που ξεκινά για τη Renault, σε ένα τμήμα της αγοράς που δεν το γνωρίζει και στο οποίο πρέπει να «χτίσει» από την αρχή την εικόνα της. Η πρώτη ύλη που έχει στα χέρια της είναι εξαιρετική αλλά δεν αρκεί για να φέρει το ποθούμενο μερίδιο αγοράς, εάν δεν συνοδεύεται από ένα εξαιρετικό μείγμα Marketing (τιμές, εξοπλισμός κ.α.) και κορυφαίο after sales service.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

M9T 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 190/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 450/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,6 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 172 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 6,4 Καυσαέρια Euro 6b

M9T 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 160/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 403/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,8 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 184 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 6,4 (7,0 με αυτόματο κιβώτιο) Καυσαέρια Euro 6b

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 σχέσεων ή αυτόματο σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, ελατήρια/αμορτισέρ (double cab) ή Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, αμορτισέρ (king cab)

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 296 χιλ. Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 295 χιλ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,150 μ. Μήκος 5,332 μ. Πλάτος 1,850 μ. Ύψος 1,841 μ. Πρόβολος εμπρός 0,939 μ. Πρόβολος πίσω 1,245 μ. Απόσταση από το έδαφος 223 χιλ. Γωνία προσέγγισης 30,0ο Γωνία διαφυγής 25,6ο Διάμετρος κύκλου στροφής 12,4 μ. Μικτό Βάρος 3.010 κιλά Απόβαρο από 1.874 έως 1.963 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 1.047 έως 1.136 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,537 x 1,560 (1,130 στους θόλους) x 0,474 μ. Καθίσματα 4 – 5 Ελαστικά 255/70 R16 Ρεζερβουάρ 80 λίτρα

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ