Renault Trucks Optifuel Lab 3 : Ο άλλος δρόμος

Το ερευνητικό πρόγραμμα Optifuel Lab επιτρέπει στη Renault Trucks να μεταφέρει καινοτομίες βελτίωσης της αποδοτικότητας στα φορτηγά παραγωγής της. Αυτή τη φορά, με τo Optifuel Lab 3 ο κατασκευαστής στοχεύει σε μείωση της κατανάλωσης κατά 13%.

banner-google-news

Στην εποχή που η ηλεκτροκίνηση γίνεται της… μόδας και οι κατασκευαστές έχουν επικεντρώσει τις προσπάθειές τους στην ανάπτυξη σχετικών καινοτομιών, η Renault Trucks συνεχίζει την έρευνα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των πετρελαιοκίνητων φορτηγών, ακολουθώντας έτσι έναν διαφορετικό δρόμο προκειμένου να προσφέρει άμεσα αποδοτικά φορτηγά στους πελάτες της. Ως γνωστό, την τελευταία 10ετία οι Γάλλοι ανέπτυξαν καινοτομίες σε τέσσερις τομείς που επηρεάζουν την κατανάλωση καυσίμου: την διαχείριση της ενέργειας (κινητήρας), την αεροδυναμική, την αντίσταση από την κύλιση των τροχών και τέλος ένα σύνολο παραγόντων που αφορούν τον οδηγό. Το όλο εγχείρημα βασίζεται στην ιδέα να μειωθεί όσο τον δυνατόν περισσότερο η ενέργεια που απαιτείται να παράγει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

7 (Medium)(14)

Πρόκειται ουσιαστικά για τη συνέχιση του προγράμματος, σε αντιστοιχία με τα «Optifuel Lab 1» και «Optifuel Lab 2» μέσω των οποίων η μάρκα ερευνά την αποδοτικότητα και την λειτουργία νέων τεχνολογιών με στόχο την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στον κλάδο των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων. Με το Optifuel Lab 3, το εργαστηριακό όχημα που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου συνεργασίας FALCON, ο κατασκευαστής επιδιώκει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου κατά 13% σε ένα πλήρες συνδυασμό ελκυστήρων-ρυμουλκούμενου. Το Optifuel Lab 3 συνδυάζει τεχνολογίες που σχετίζονται με την αεροδυναμική, την αντίσταση κύλισης, την υποστήριξη του οδηγού, την ενεργειακή διαχείριση και τον κινητήρα με στόχο να επιδείξει μείωση κατά 13% στην κατανάλωση καυσίμων σε σύγκριση με ένα πρότυπο Renault Trucks T και τρέιλερ. Συγκεντρώνει καινοτόμες τεχνολογίες που αναπτύσσονται από μια κοινοπραξία εταίρων που περιλαμβάνει τις εταιρείες Renault Trucks, Faurecia, Michelin, Total, FRUEHAUF, Wezzoo, Benomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFP Énergies nouvelles, École centrale de Lyon (LMFA) IFSTTAR (LTE, LESCOT). Το Optifuel Lab 3 αποτελεί μέρος του έργου FALCON (Flexible & Aerodynamic Truck for Low Consumption), το οποίο λαμβάνει δημόσια χρηματοδότηση μετά την επιλογή της Γαλλικής Δημόσιας Τράπεζας Επενδύσεων BPI France.

3 (Medium)(16)

Οι τεχνολογικές εξελίξεις του Optifuel Lab 3 θα επικεντρωθούν στη βελτιστοποιημένη αεροδυναμική συνδυασμού ρυμουλκούμενων ελκυστήρων, συνδεδεμένα ελαστικά χαμηλής αντίστασης, προγνωστική εξοικονόμηση ενέργειας και λειτουργίες διαχείρισης ενέργειας, καθώς και βελτιωμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Βελτίωση της αεροδυναμικής

Ο στόχος είναι να βελτιωθεί σημαντικά η αεροδυναμική του συνδυασμού ώστε να μειωθεί σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου, ιδίως με την εισαγωγή ενός ρυμουλκούμενου μεταβλητής γεωμετρίας. Αναπτύχθηκε από την FRUEHAUF σε συνεργασία με το Styl’Monde για τις αεροτομές, αυτό το «προσαρμοζόμενο» ρυμουλκούμενο προορίζεται να αποκτήσει αυτόματα ένα βελτιστοποιημένο σχήμα χρησιμοποιώντας κενό χώρο φόρτωσης χάρη σε ένα ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου και χειρισμού με αισθητήρες.

2 (Medium)(19)

Η αεροδυναμική του ελκυστήρα θα βελτιωθεί επίσης με την αντικατάσταση των κατόπτρων με κάμερες και με μια νέα καμπύλη Α καμπίνας που θα βασίζεται σε διδακτορική διατριβή από το Εργαστήριο υγρής και ακουστικής μηχανικής της École Centrale de Lyon. Η ροή αέρα θα βελτιστοποιηθεί επίσης με επέκταση του εμπρόσθιου άκρου και της πόρτας και εξομάλυνση των τόξων των τροχών. Οι πλαϊνές δεξαμενές θα είναι επίσης μεγαλύτερες και θα κατασκευαστούν από εύκαμπτο υλικό από την Polyrim, όπως και οι επεκτάσεις πλευρικών εκτροπέων για την παροχή συνέχειας μεταξύ του φορτηγού και του ρυμουλκουμένου.

9 (Medium)(12)

Έξυπνα ελαστικά & προγνωστική βοήθεια

Σε ταξίδια μακρινών αποστάσεων, η αντίσταση κύλισης των ελαστικών αντιπροσωπεύει περίπου το 25% της κατανάλωσης καυσίμου. Η Michelin θα αναπτύξει ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης για το εργαστήριο, ενσωματώνοντας καινοτόμες τεχνολογίες που προέρχονται από ερευνητικά έργα. Η Renault Trucks και η Michelin θα χρησιμοποιήσουν επίσης δεδομένα που έχουν ληφθεί από αισθητήρες εγκατεστημένους στα συνδεδεμένα ελαστικά.

10 (Medium)(11)

Τα δεδομένα πλοήγησης και κυκλοφορίας (Benomad), τα μετεωρολογικά (Wezzoo) και τα ελαστικά (Michelin) από το Optifuel Lab 3 θα χρησιμοποιηθούν από τους βελτιστοποιημένους ελεγκτές ταχύτητας και ψύξης. Αυτό το τελευταίο σύστημα θα είναι εξοπλισμένο με νέους ενεργοποιητές για τη μεγιστοποίηση της εξοικονόμησης ενέργειας.

5 (Medium)(16)

Αυτές οι εξελίξεις θα συνοδεύονται από μια νέα διεπαφή Ανθρώπου-Μηχανής ειδικά αναπτυγμένη σε συνεργασία με την IFSTTAR για να προσφέρει στον οδηγό ένα ενεργειακό σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας, αποτελεσματικό και φιλικό προς το χρήστη.

4 (Medium)(15)

Ο έλεγχος του εναλλάκτη θα γίνει ακόμα πιο έξυπνος, προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η ισορροπία μεταξύ παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και κατανάλωσης καυσίμου του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για το Optifuel Lab 3 θα εκτελεστεί εκτεταμένη εργασία στη συσκευή διπλής μπαταρίας με αναμενόμενη σημαντική μείωση βάρους και βελτιωμένη απόδοση ψυχρής εκκίνησης για την μπαταρία και αυξημένη χωρητικότητα και διάρκεια ζωής

12 (Medium)(9)

Με σύστημα ανάκτησης θερμότητας

Ολόκληρος ο κινητήρας θα επωφεληθεί από τα λιπαντικά νέας γενιάς χαμηλού ιξώδους που αναπτύχθηκαν από την Total για μειωμένη τριβή.
Επιπλέον, θα διεξαχθούν μελέτες επιδόσεων σε δοκιμαστικούς σταθμούς και θα διεξαχθούν μελέτες ενσωμάτωσης για δύο τύπους αρχιτεκτονικών συστημάτων ανάκτησης θερμότητας που βασίζονται στον θερμοδυναμικό κύκλο Rankine. Η έρευνα διεξάγεται από κοινού από τις εταιρείες Renault Trucks, Faurecia, IFPEN και Enogia.

11 (Medium)(9)

Η Renault Trucks και οι συνεργάτες της επιδιώκουν τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 13% σε ένα τυπικό ταξίδι μακρινών αποστάσεων. Το Optifuel Lab 3 ξεκίνησε ήδη τις πρώτες δοκιμές οδικής κυκλοφορίας και αναμένεται να καθορίσει τις εκτιμήσεις της εξοικονόμησης κατανάλωσης το 2020.