Προτάσεις της ΟΦΑΕ προς την ΕΕ για το Road Package

banner-google-news

Στα πλαίσια του Οδικού Πακέτου (Road Package) που έχει ανακοινώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εδώ και έναν χρόνο, η ΟΦΑΕ εκπόνησε σχετική μελέτη και από τον περασμένο Απρίλιο έχει υποβάλλει τις προτάσεις της έχοντας ως κεντρικό γνώμονα τα συμφέροντα των Ελλήνων Αυτοκινητιστών. Τα βασικά σημεία τα οποία θα πραγματεύεται το Οδικό Πακέτο, έχουν να κάνουν με την αναθεώρηση των υπαρχόντων Ευρωπαϊκών κανονισμών που διέπουν τις μεταφορές.

Συγκεκριμένα, θα αναθεωρηθεί η νομοθεσία σχετικά:

• Οδική Τιμολόγηση (Διόδια)

Η ΟΦΑΕ τόνισε την ανάγκη επιβολής αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης ενώ αναγνώρισε τα πολλαπλά οφέλη από την εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων σε όλους τους Ευρωπαϊκούς αυτοκινητοδρόμους.

• Κοινωνικοί Κανόνες (Συνθήκες εργασίας, ωράριο οδήγησης, απόσπαση εργαζομένων και κατώτατος μισθός)

Η ΟΦΑΕ για ακόμα μια φορά τόνισε την ανάγκη για την τροποποίηση του ΕΚ 561/2006 που αφορά τις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης, καθώς οι ισχύουσες και μη ευέλικτες διατάξεις του Κανονισμού δίνουν συγκριτικό πλεονέκτημα στους οδηγούς των Κρατών Μελών της Κεντρικής Ευρώπης. Πάγια πρότασή μας είναι η αύξηση των ημερών οδήγησης μεταξύ των εβδομαδιαίων περιόδων ανάπαυσης, έτσι ώστε να καλύπτονται μεγαλύτερες αποστάσεις και οι οδηγοί να επιστρέφουν στην βάση τους για την ανάπαυσή τους.

• Κανόνες για την πρόσβαση στην αγορά & για τις ενδομεταφορές (cabotage)

Τέλος, οι προτάσεις της ΟΦΑΕ για τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό που διέπει το Cabotage είναι μείζονος σημασίας, καθώς ο υπάρχον κανονισμός εμπεριέχει ασάφιες και αδυναμίες στην εφαρμογή και τον έλεγχο της νομιμότητας στην διενέργεια cabotage. Μπορεί το cabotage το 2009, όταν θεσμοθετήθηκε με τους ισχύοντες όρους στην ΕΕ, να είχε ως βάση το άνοιγμα μια ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς για τις οδικές μεταφορές, σήμερα όμως αποτελεί την νούμερο 1 αιτία διχασμού της ευρωπαϊκής αγοράς οδικών μεταφορών, καθώς έχει κυριολεκτικά διασπάσει την Ευρώπη σε δύο τμήματα όπου η δυτική πλευρά υψώνει τείχη προστατευτισμού.

Ο λόγος είναι ότι η ανομοιογένεια των οικονομικών συνθηκών μεταξύ των κρατών μελών, δεν καθιστά συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των μεταφορέων τους έτσι ώστε να υπάρχει δίκαιη μοιρασιά του μεταφορικού έργου. Γερμανία και Γαλλία έχουν ήδη εφαρμόσει τον νόμο για την επιβολή κατώτατου ωρομισθίου στους οδηγούς αλλοδαπών εταιρειών που διενεργούν διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές στην χώρα τους, ενώ και η Αυστρία και η Νορβηγία έχουν λάβει αντίστοιχα μέτρα για την διενέργεια cabotage στην χώρα τους.