Πρόεδρος ΠΟΕΙΑΤΑ: Η επόμενη μέρα για τα ταξί

banner-google-news

Με αφορμή το συνέδριο και τις εκλογές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, που πραγματοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο 20-21 Νοεμβρίου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, αναδημοσιεύουμε το άρθρο του κ. Μάκη Κασιδιάρη για την επόμενη ημέρα του κλάδου. Νικήτρια των εκλογών ήταν η παράταξη «ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΑΞΙ ΔΑΚΜΕ» του κ. Μάκη Κασιδιάρη, προέδρου της ΠΟΕΙΑΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων), η οποία απέσπασε 10 έδρες, με ποσοστό 44,6%. Στη δεύτερη θέση, η παράταξη «Νέα Πνοή» με 4 έδρες και ποσοστό 21,48%. Από 2 έδρες απέσπασαν η Ε.Π.Σ (παράταξη που πρόσκειται στο ΚΚΕ), η ΔΑΚΜΜΕ ΤΑΞΙ του Θύμιου Λυμπερόπουλου και η Ανεξάρτητη Ένωση Ταξί. Μία έδρα απέσπασε η Ενιαία Κίνηση Ταξί. Στο συνέδριο πήραν μέρος τα περισσότερα σωματεία των Ιδιοκτητών Ταξί της χώρας (97 τον αριθμό) και οι αντιπρόσωποι ανέπτυξαν τις θέσεις τους, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, καθώς και τους στόχους που θα πρέπει να υλοποιήσει η νέα διοίκηση της Ομοσπονδίας.

Άρθρο του προέδρου της Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων, Μάκη Κασιδιάρη, για την επόμενη μέρα του κλάδου 

«Η πορεία του ταξί στην Ελλάδα είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες κάθε περιόδου. Αν πρέπει να κατηγορήσουμε για κάτι το συνδικαλιστικό κίνημα είναι η διαχρονική απέχθεια που έδειχνε σε κάθε είδους σχεδιασμό ή πρόβλεψη-προετοιμασία για τις μελλοντικές εξελίξεις. Από αυτό το σημείο θέλουμε να ξεκινήσουμε. Με οδηγό τα λάθη του παρελθόντος ξεκινάμε την προσπάθειά μας, αλλάζοντας την αφετηρία μας (το ένστικτο γίνεται σχεδιασμός), την διαδρομή μας (οι εφήμερες επιτυχίες να γίνουν δρόμοι βιωσιμότητας) και τον τελικό σκοπό που είναι μια σταθερή κερδοφορία για τους επαγγελματίες του κλάδου.
Το εγχείρημα δεν είναι ούτε εύκολο, ούτε απλό. Απαιτεί πρώτα από όλα αλλαγή νοοτροπίας και απόλυτη κατανόηση των κοινωνικών συνθηκών και των συνηθειών μεταφοράς που έχουν δημιουργηθεί ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία.

Ο σχεδιασμός

Βασική προϋπόθεση για το παρόν και το μέλλον του κλάδου είναι να γνωρίζουμε τις δυνατότητές του, τα προβλήματά του, τον ανταγωνισμό και το ποσοστό συμμετοχής του ταξί στο κομμάτι της αστικής μεταφοράς. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί έχει ζητήσει από το Ε.Μ.Π. την εκπόνηση μιας μελέτης βιωσιμότητας για τον κλάδο των ταξί, όχι μόνο για την Αθήνα αλλά για όλη την Ελλάδα. Υπό κανονικές συνθήκες αυτή η μελέτη θα είχε ήδη εκπονηθεί. Επειδή όμως η πανδημία επηρέασε το ταξί (όπως όλες τις υπηρεσίες) και τα στοιχεία που θα ανέκυπταν δεν θα ήταν αντιπροσωπευτικά, παγώσαμε αυτή τη διαδικασία από το Μάρτιο του 2020 έως και τον Αύγουστο του 2021. Η εκπόνηση της μελέτης συνεχίζεται κανονικά και εκτιμώ ότι στις αρχές του επόμενου έτους θα παραδοθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας. Αναμφισβήτητα, πρόκειται για ένα επιστημονικό εργαλείο πολύ χρήσιμο για τις διεκδικήσεις του κλάδου και την επιχειρηματολογία που θα τις συνοδεύει. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού εντάσσεται και η συμμετοχή της Ομοσπονδίας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Μεταφορών (IRU). Μέσα από αυτή τη συμμετοχή και την αλληλεπίδραση εμπειριών για τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας των αγορών ταξί δημιουργούμε παραδείγματα, αποφεύγουμε ότι είναι δυσπροσάρμοστο στην ελληνική πραγματικότητα και το κυριότερο, είμαστε μέλη της μεγάλης οικογένειας του ταξί σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

Η βιωσιμότητα

Ο βασικός στόχος του σχεδιασμού είναι η βιωσιμότητα του ταξί. Ανεξάρτητα από το συνολικό πλάνο δράσης υπάρχουν κάποιοι τομείς που στοχεύουν στην άμεση απόκρουση των κινδύνων που αντιμετωπίζει το ταξί:
α) Ενιαία εφαρμογή κράτησης ταξί για όλη την Ελλάδα. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε την σημασία αυτής της πρότασης. Τα τελευταία χρόνια ειδικά στην Αθήνα (πρόσφατα και στη Θεσσαλονίκη) η διείσδυση των εφαρμογών (Uber, Beat) στον κλάδο μας ήταν ραγδαία. Η ένωση δυνάμεων και η συσπείρωση σε μια ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΚΛΑΔΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στην παρούσα φάση είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση.
β) Εκσυγχρονισμός του Κανονισμού Λειτουργίας. Παρότι υπέστη αρκετές αλλαγές-τροποποιήσεις, ο Κανονισμός αυτός (Π.Δ. 243 & 244/87) δημιουργήθηκε πριν από 34 χρόνια και πολλές από τις διατάξεις του είναι απαρχαιωμένες. Ένας σύγχρονος κανονισμός που θα αντανακλά στις σημερινές συνθήκες εργασίας των αυτοκινητιστών ταξί, είναι από τις βασικές επιδιώξεις όχι μόνο της παράταξής μας, αλλά όλου του κλάδου.

Σταθερό φορολογικό σύστημα

α) Έχουμε ήδη ζητήσει και πετύχαμε να παραμείνει ο συντελεστής ΦΠΑ στο 13%. Στόχος μας είναι (και θα τον παλέψουμε μαζί με όλο τον κλάδο των μεταφορών) να φτάσει στο 10%.
β) Κατάργηση αυστηρών και αδικαιολόγητων ποινών που προβλέπονται στη νομοθεσία για τον Φάκελο Τεκμηρίωσης Ταξιμέτρων. Είναι αδιανόητο να επιβάλλεται στον ταξιτζή 1.000 ευρώ πρόστιμο επειδή ο φάκελος δεν έχει για παράδειγμα το πιστοποιητικό έγκρισης του ταξιμέτρου.
γ) Εξειδικευμένο σχέδιο για τους αυτοκινητιστές ταξί προκειμένου να αποπληρωθούν όσα χρέη δημιουργήθηκαν στο διάστημα της πανδημίας.
δ) Ένταξη των ταξί στα κοινοτικά και εθνικά προγράμματα ανάπτυξης.
ε) Εξειδικευμένο σχέδιο για τη μετάβαση των ταξί στην ηλεκτροκίνηση. Οικονομικά κίνητρα (επιδότηση τουλάχιστον του 40% της αξίας των οχημάτων που θα προκαταβάλλεται ή θα δεσμεύεται για λογαριασμό της αυτοκινητοβιομηχανίας), σταθερή τιμή ηλεκτρικής ενέργειας τουλάχιστον μέχρι το 2030, πρόσβαση σε όλες τις λεωφορειολωρίδες, προνομιακή φορολογική μεταχείριση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και κατάργηση ορίου ηλικίας για όλα τα ηλεκτρικά ταξί που θα ταξινομηθούν.
στ) Αντικειμενική κοστολόγηση υπηρεσιών: Το κόμιστρο του ταξί στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα χαμηλό και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στις παρεχόμενες υπηρεσίες μας. Πρώτος στόχος είναι η αύξηση κομίστρου σε βασικές κατηγορίες (έναρξη διαδρομής, κόστος /χιλιόμετρο, ελάχιστη διαδρομή) και στη συνέχεια η αναπροσαρμογή τιμολογίου από την Παρασκευή το απόγευμα έως την Κυριακή το βράδυ. Κάθε εργαζόμενος που δουλεύει Σαββατοκύριακο έχει μια επιπλέον αμοιβή. Αυτό πρέπει να ισχύει και στα ταξί.»