Πόσο απαραίτητα είναι τα αεροδυναμικά βοηθήματα για ένα φορτηγό;

banner-google-news

Η αεροδυναμική ενός φορτηγού, αποτελεί ένα σύνθετο και πολυδιάστατο φαινόμενο. Τα φορτηγά δεν “φορούν” εξαρχής τον εξοπλισμό αυτό, με αποτέλεσμα, πολλοί επαγγελματίες να κυκλοφορούν στους δρόμους, δίχως τα απαραίτητα και υποχρεωτικά αεροδυναμικά βοηθήματα.

 

Του Νίκου Σπυρόπουλου

Το youtruck Magazine, μίλησε με τους πλέον αρμόδιους για το θέμα αυτό, την εταιρεία KSA bodyparts, της Κούρτογλου Α.Ε και ειδικότερα, τον Υπεύθυνο Παραγωγής, Πωλήσεων και Διασφάλισης Ποιότητας, κ. Δημήτρη Ταζίδη.

 

-Κ. Ταζίδη, τι πρέπει να γνωρίζει ένας επαγγελματίας οδηγός για τα αεροδυναμικά βοηθήματα;

Η αεροδυναμική είναι ένα σύνθετο και πολυδιάστατο φαινόμενο. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη, πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την αεροδυναμική ενός οχήματος, κάτι το οποίο δεν είναι επί του παρόντος να αναλύσουμε. Το φορτηγό από την κατασκευή του, δεν έχει το πλέον αεροδυναμικό σχήμα και αυτό, λόγω των πολλών ακάλυπτων σημείων και της μετωπικής επιφάνειας του. Eπιβάλλεται όμως, να βελτιώσουμε την αεροδυναμική του οχήματος μας, με την χρήση αεροτομών και πτερύγων (πλαϊνών αεροτομών, πλευρικών spoiler).

 

-Τι θα “κερδίσει” ο οδηγός από την εγκατάσταση του εν λόγω εξοπλισμού;

Τα θετικά που θα αποκομίσουμε στην συμπεριφορά του οχήματος μας και στη μείωση κατανάλωσης καυσίμου, είναι σημαντικά. Μάλιστα, σύμφωνα με σχετικές δοκιμές, που έγιναν στο εργοστάσιο της VOLVO, αποδείχτηκε ότι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, χάρη στα αεροδυναμικά βοηθήματα, φτάνει έως και το 9%.

Τα ανταλλακτικά που βελτιώνουν την αεροδυναμική του οχήματος μας, συμβάλουν επίσης και στη μείωση των εκπομπών ρύπων στο περιβάλλον. Λιγότερα καύσιμα σημαίνουν και λιγότερους ρύπους. Επομένως, μπορείτε εύκολα να καταλάβετε το οικονομικό όφελος σε ένα φορτηγό.

 

 

-Πολλοί οδηγοί και εταιρείες δεν γνωρίζουν ότι η τοποθέτηση των αεροδυναμικών βοηθημάτων είναι υποχρεωτική.

Η Ευρώπη, μέσα στα πλαίσια βελτίωσης των οδικών συνθηκών και της ασφάλειας, εξέδωσε την οδηγία 2007/46/ΕΚ, η οποία θα ενσωματωνόταν στην νομοθεσία κάθε μέλους, από τον Απρίλιο του 2009. Η οδηγία αφορούσε την εφαρμογή βοηθημάτων που προάγουν την ασφάλεια.

 

-Στην Ελλάδα, εφαρμόζεται η οδηγία;

Δυστυχώς, στην χώρα μας κάθε μέτρο και ενέργεια καθυστερεί αδικαιολόγητα. Να σημειώσω μάλιστα, ότι σε σχετική μας επιστολή προς το αρμόδιο υπουργείο, δεν λάβαμε καμία απάντηση, κάτι το οποίο μας απογοήτευσε. Δεν θα ήθελα να επεκταθώ περισσότερο στο θέμα αυτό, απλά να εκφράσω την ελπίδα, ότι κάποια στιγμή θα λειτουργήσουν οι θεσμοί και στην χώρα μας.

 

-Κάνατε λόγο για την ασφάλεια που προάγουν τα βοηθήματα αυτά. Ποιοι κινδυνεύουν, εάν ένα φορτηγό δεν διαθέτει τον απαραίτητο αυτόν εξοπλισμό;

Σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος, συνήθως, ο “χαμένος” είναι ο μικρός. Σε περιπτώσεις δε, που δεν υπάρχουν συγκεκριμένα ανταλλακτικά, όπως οι πλευρικές μπάρες προστασίας και το εμπρόσθιο spoiler (under run protection), το αποτέλεσμα είναι σχεδόν προδιαγεγραμμένο και τις περισσότερες φορές θανατηφόρο. 

Θα πρέπει να τονίσουμε, ότι η διαδικασία τοποθέτησης των ανταλλακτικών αυτών, είναι από μόνη της πολύπλοκη. Θα πρέπει να γίνεται από εξειδικευμένους τεχνικούς, ώστε να αποκομίσουμε το μέγιστο όφελος, από την αεροδυναμική βελτίωση.

 

-Η Ελλάδα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, πάσχει από έναν “γέρικο στόλο” φορτηγών. Μπορεί ο εξοπλισμός αυτός να τοποθετεί ακόμα και σε ένα πολύ παλιό μοντέλο;

Το να βελτιώσουμε την αεροδυναμική του οχήματος μας και την συμπεριφορά του, είναι μια διαδικασία που ωφελεί όλα τα οχήματα, ανεξαρτήτου ηλικίας. Ο κάθε επαγγελματίας, θα πρέπει να λάβει υπόψη του, παράγοντες που αφορούν την ασφάλεια και την οικονομία. Ο στόλος των φορτηγών, που παρέχουν μεταφορικό έργο είναι σίγουρα αρκετά παλαιός, γέρικος όπως λέτε. Αυτό όμως, δεν μπορεί να αλλάξει, λόγω των συγκυριών στην Ελληνική αγορά και της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί. Μπορεί όμως, ο στόλος αυτός, να βελτιωθεί σημαντικά. Σε αυτό ακριβώς, πρέπει και οφείλουν να επικεντρωθούν, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. 

 

-Αντιλαμβάνομαι, ότι δεν είναι εύκολο να ορίσουμε το κόστος της εγκατάστασης του εν λόγω εξοπλισμού.

Θα πρέπει να κατανοήσουμε, ότι εκείνο που μετράει περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο, είναι η ασφάλεια, τόσο του οδηγού, όσο και των πολιτών. Το κόστος, έναντι της ασφάλειας που παρέχεται, είναι δύο στοιχεία, που δεν μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους. Δεν θεωρώ ότι υπάρχει κάποιος επαγγελματίας, που θα αναλογιστεί το κόστος σε σχέση με την ασφάλεια του.

Επειδή κάθε όχημα έχει τον δικό του αποκλειστικό εξοπλισμό, δεν μπορεί να δοθεί μια ακριβής εκτίμηση του κόστους.

 

-Αν και στην Ευρώπη, τα φώτα ημέρας είναι υποχρεωτικά για τα φορτηγά οχήματα, στην Ελλάδα, συνίσταται η τοποθέτησή τους. Που ακριβώς χρησιμεύουν τα φώτα ημέρας;

Θα τολμούσα να πω, ότι είναι θολό το τοπίο στο συγκεκριμένο θέμα. Η οδηγία της Ευρώπης 661/2009 είναι εφαρμόσιμη, αλλά θεωρώ, ότι ακόμα και σήμερα στην χώρα μας δεν έχουμε κατανοήσει πλήρως, τα οφέλη από την εφαρμογή των φώτων ημέρας. Το σίγουρο πάντως είναι, ότι αντιλαμβανόμαστε το όχημα που φέρει αυτό τον εξοπλισμό πολύ πιο γρήγορα, σε σχέση με κάποιο που δεν διαθέτει φώτα ημέρας. Άλλωστε, το συγκεκριμένο το έχουν αποδείξει σχετικές μελέτες και δοκιμές. Τονίζω για ακόμη φορά, ότι θα πρέπει να καταλάβουμε, πως η ασφάλεια μας είναι πρώτιστης σημασίας και επομένως, το κόστος δεν έχει σημαίνουσα βαρύτητα. 

 

-Θα θέλατε να πείτε κάτι άλλο στους αναγνώστες του youtruckMagazine;

Θα ήθελα να παροτρύνω, όλους τους φίλους επαγγελματίες, να λάβουν σοβαρά υπόψη τους, την ασφάλεια και την οικονομία. Είναι απαραίτητο να τοποθετήσουν συστήματα, τα οποία θα βελτιώσουν καίρια, τόσο την ασφάλεια όσο και την οικονομία. Άλλωστε, το φορτηγό για αυτούς, είναι το δεύτερο σπίτι τους. Ας είναι, τουλάχιστον, ασφαλές και οικονομικό.

Είμαστε δίπλα, σε όλους τους φίλους αναγνώστες του youtruck Magazine. Με την εμπειρία και τις γνώσεις μας, προσπαθούμε να ενημερώνουμε, όσον το δυνατόν καλύτερα, τον επαγγελματία. Όλο το προσωπικό της εταιρείας και εγώ προσωπικά, είμαστε στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου φίλου.

 

 

*Η Ksa Bodyparts βρίσκεται στο χώρο των πλαστικών και πολυεστερικών κατασκευών πάνω από είκοσι χρόνια. Στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της, με την χρήση τεχνολογικά προηγμένων μηχανημάτων, παράγει προϊόντα υψηλών προδιαγραφών με την καλύτερη δυνατή σχέση τιμής ποιότητας, με αμεσότητα εξυπηρέτησης και τεχνικής υποστήριξης. 

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!