Π.Ο.Α.Υ.Σ: «Θηλιά στο λαιμό των αυτοκινητιστών καύσιμα και διόδια»-Συνέντευξη Φάτσιου

Ο κλάδος των μεταφορών δεν έμεινε ανεπηρέαστος από την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών στην χώρα μας. Οι επενδύσεις μειώθηκαν στο ελάχιστο, όπως επίσης και τα έσοδα των εταιριών, των επαγγελματιών και ιδίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Από την άλλη μεριά, τα έξοδα αυξήθηκαν κατακόρυφα, τόσο εξαιτίας της «σκληροπυρηνικής» φορολογικής πολιτικής του κράτους, όσο και των αυξήσεων σε καύσιμα και διόδια.

Συνέντευξη με τον Πρόεδρο της Παν. Ομοσπονδίας Αυτ/στών Υπεραστικών Συγκοινωνιών Σοφοκλή Φάτσιο

 «Θηλιά στο λαιμό των αυτοκινητιστών καύσιμα και διόδια»

Στην τελική ευθεία ο υπερσύγχρονος σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

Στον Νίκο Σπυρόπουλο

 

Τα ΚΤΕΛ αποτελούν αδιαμφισβήτητα έναν από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς φορείς της Ελλάδας, εξυπηρετώντας καθημερινά χιλιάδες πολίτες. Καλούνται να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα δίχως να υπάρχει αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση των επιβατών. Το Youtruck Magazine, επισκέφτηκε τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Υ.Σ), κ. Σοφοκλή Φάτσιο στα κεντρικά γραφεία της Ομοσπονδίας και μίλησε μαζί του για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, τον υπερσύγχρονο σταθμό ΚΤΕΛ που θα χτιστεί στον Ελαιώνα καθώς και άλλα ζητήματα που τον αφορούν.

 

-Κ. Φάτσιο, τα ΚΤΕΛ έχουν κατορθώσει να ενώσουν σχεδόν κάθε άκρη της Ελλάδας μέσω των δρομολογίων τους. Η οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει επηρεάσει αρνητικά τον κλάδο;

Τα ΚΤΕΛ, θα μπορούσα να πω, ότι είναι ο πιο αξιόπιστος συγκοινωνιακός φορέας στην Ελλάδα. Είναι καταξιωμένα στη συνείδηση του Έλληνα πολίτη, δεδομένου ότι το 80%  περίπου της μεταφοράς των επιβατών γίνεται με τα ΚΤΕΛ. Αυτό αποτελεί την απόδειξη της καταξίωσης που έχουμε σαν φορέας.

Η οικονομική κρίση σίγουρα έχει επηρεάσει τον κλάδο γενικά αλλά και την ομοσπονδία μας ειδικότερα. Η κίνηση έχει μειωθεί, ενώ ταυτόχρονα τα καθημερινά έξοδα στα οποία καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε έχουν αυξηθεί. Να τονίσω ότι τα κύρια έξοδα που αντιμετωπίζουμε είναι αυτά των καυσίμων και των διοδίων. Ειδικά οι τιμές των διοδίων είναι εξαιρετικά υψηλές. Το οδικό δίκτυο σε ορισμένες διαδρομές είναι χρονοβόρο και επικίνδυνο. Ουσιαστικά, πληρώνουμε διόδια χωρίς να έχουμε δρόμους. Καύσιμα και διόδια αποτελούν θηλιά στο λαιμό των αυτοκινητιστών.

{module katalogos}

-Έχετε κάνει κάποια ενέργεια προκειμένου να μειωθούν οι τιμές στους σταθμούς διοδίων;

Έχουμε στείλει επιστολές στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το υπουργείο βέβαια μας απάντησε, ότι πρόκειται για θέμα συμβάσεων, οι οποίες ήδη έχουν υπογραφεί και δεν μπορεί να αλλάξει κάτι.

 

-Έχετε στο νου σας κάποια άλλη ενέργεια;

Θα κάνουμε μια συζήτηση πολύ σύντομα με τον υπουργό, ειδικά για το συγκεκριμένο θέμα, ώστε να δούμε τι μπορεί να αλλάξει. Πρέπει να βρούμε μια λύση άμεσα. Είναι υπέρογκα τα ποσά που καλείται να πληρώσει ένας επαγγελματίας οδηγός ή μια εταιρία του κλάδου των μεταφορών. Για παράδειγμα, μέχρι πρότινος ένα λεωφορείο για να έρθει από την Καβάλα στην Αθήνα και να επιστρέψει πάλι στην Καβάλα, έπρεπε να καταβάλει €140 σε διόδια. Αυτήν τη στιγμή, αν δεν κάνω λάθος, χρειάζεται €185. Το λεωφορείο θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 4 επιβάτες από την αρχή, ώστε να πληρώσει μόνο τα διόδια της εν λόγω διαδρομής. Αν συμπεριλάβουμε και τα έξοδα για καύσιμα, το προσωπικό και τα υπόλοιπα, φαντάζεστε για τι ποσά μιλάμε.

 

-Έχει αλλάξει κάτι σημαντικό τα τελευταία χρόνια στον κλάδο που πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος;

Τον Οκτώβριο του 2013 ψηφίστηκε ένας νόμος, που σύμφωνα με σχετικό κανονισμό της Ε.Ε του 2007, προβλέπει μεταξύ άλλων τις αναθέσεις των έργων μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών στον κάθε νομό. Ουσιαστικά δεν αλλάζει κάτι. Σαν Ομοσπονδία διαθέτουμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζονται για τα έργα του τομέα μας. Δηλαδή, έχουμε τις υποδομές, τα υπεραστικά λεωφορεία, την οργάνωση αλλά και το εργατικό δυναμικό.

 

-Τι βρίσκεται στα άμεσα σχέδια της Π.Ο.Α.Υ.Σ;

Ο σταθμός του Ελαιώνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Μιλάμε για ένα τεράστιο έργο, που πρόκειται να αποτελέσει τον καινούριο υπεραστικό σταθμό των ΚΤΕΛ, στην Αττική. Το έργο έχει περιέλθει στην τελευταία φάση του. Έχουμε ήδη υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την Αττικό Μετρό Α.Ε και το Δήμο Αιγάλεω. Περιμένουμε μια τελευταία περιβαλλοντική μελέτη, που θα γίνει από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) και το project θα δοθεί προς υλοποίηση. Μέχρι το τέλος του Οκτώβρη, η μελέτη θα έχει ολοκληρωθεί.

Να τονίσω ότι οι εγκαταστάσεις θα εκσυγχρονιστούν πλήρως. Θα υπάρχουν εκτός των άλλων μεγάλοι χώροι πρασίνου, καφετέριες, καταστήματα, ενώ το σημαντικότερο όλων είναι ότι ο σταθμός θα έχει άμεση πρόσβαση στο μετρό μέσω υπόγειας σήραγγας. Οι επιβάτες θα βρίσκονται πλέον μια ανάσα μακριά από το μετρό και την καλύτερη εξυπηρέτησή τους.

 

-Πόσο σημαντικό είναι για εσάς η ασφάλεια στη μετακίνηση των επιβατών μέσω των ΚΤΕΛ;

Φυσικά και είναι προτεραιότητά μας. Δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην ασφάλεια καθώς μεταφέρουμε επιβάτες και όχι εμπορεύματα. Οι οδηγοί μας είναι πλήρως ενημερωμένοι, καθώς πρώτος στόχος αποτελεί η ασφαλής μετακίνηση των πολιτών.

Να σημειώσω ακόμα, ότι οι οδηγοί μας έχουν σαφείς οδηγίες. Άλλωστε, και να ήθελε να τρέξει κάποιος, οι ταχύτητες είναι περιορισμένες καθώς όλα τα λεωφορεία μας έχουν «κόφτη». Πραγματοποιούμε ελέγχους σε καθημερινή βάση ενώ υπάρχουν αυστηρές ποινές για την οδήγηση τόσο εσωτερικά, από εμάς, όσο και από την Πολιτεία.

 

 

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ
Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!