Σε ποιους κεντρικούς οδικούς άξονες της Αθήνας παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση

banner-google-news

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που συνέλεξε από 1.000 αισθητήρες σε 20 κεντρικούς οδικούς άξονες και επεξεργάστηκε το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, οι σημαντικότερες αυξήσεις στην κυκλοφορία εμφανίζονται κατά τις πρωινές ώρες αιχμής. Πιο συγκεκριμένα:

  • Το διάστημα 7-10 π.μ. η κυκλοφορία στη λεωφόρο Κηφισίας(ρεύμα προς κέντρο) είναι αυξημένη κατά 45% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, στη λεωφόρο Ποσειδώνοςπρος Γλυφάδα κατά 18%, στη λεωφόρο Κηφισού προς Λαμία κατά 7,5%, στη λεωφόρο Ποσειδώνος προς Πειραιά κατά 4,6% και στη λεωφόρο Αθηνών προς Δαφνί κατά 2,9%. Κατά μέσον όρο, τις πρωινές ώρες αιχμής βρίσκονται στη λεωφόρο Κηφισού προς Λαμία πάνω από 6.000 οχήματα την ώρα, στη λεωφόρο Κηφισού προς Πειραιά περίπου 4.500, στη λεωφόρο Ποσειδώνος προς Γλυφάδα πάνω από 3.000 οχήματα. Περισσότερα από 2.500 οχήματα την ώρα βρίσκονται τις πρωινές ώρες αιχμής στην Πέτρου Ράλλη προς κέντρο, στη λεωφόρο Κηφισίας προς Μαρούσι, στη λεωφόρο Ηλιουπόλεως προς κέντρο, στα δύο ρεύματα της λεωφόρου Μεσογείων.
  • Κατά τις απογευματινές ώρες αιχμής (4-7 μ.μ.), οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρουσιάζονται στη λεωφόρο Κηφισίας (προς Μαρούσι) με 29%, στη λεωφόρο Κηφισού (προς Πειραιά) κατά 7,5%, στην οδό Σταδίου κατά 5,1%, στη λεωφόρο Αλεξάνδρας στο ρεύμα προς λεωφόρο Κηφισίας κατά 5% και στο ρεύμα προς Πατησίων κατά 2,8%.

    • Δεν παρουσιάζουν όλοι οι άξονες την ίδια εικόνα. Για παράδειγμα, κατά τις πρωινές ώρες αιχμής η λεωφόρος Αθηνών (προς κέντρο) παρουσιάζει αυτή την περίοδο μείωση κατά 13% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020 και η λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας (προς Χίλτον) κατά 3%. Τις απογευματινές ώρες αιχμής, τη μεγαλύτερη μείωση παρουσιάζουν η λεωφόρος Βασ. Σοφίας κατά 7%, η Αρδηττού και η λεωφόρος Αθηνών (προς κέντρο) κατά 3%, η Πέτρου Ράλλη προς κέντρο κατά 2,8%.

Αττική Οδός

Σύμφωνα με τον κ. Φάνη Παπαδημητρίου, διευθυντή Κυκλοφορίας και Συντήρησης της εταιρείας «Αττικές Διαδρομές», «η κίνηση στην Αττική Οδό τον Σεπτέμβριο κατέγραψε κατά μέσον όρο ημερησίως 260.033 εισόδους από διόδια, αύξηση 3% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2019 και 17% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό Σεπτέμβριο. Μαζί με την κυκλοφορία επανήλθαν και οι ουρές στον αυτοκινητόδρομο, σχεδόν σε καθημερινή βάση πια, κυρίως τα πρωινά των εργάσιμων ημερών και στο ρεύμα προς Ελευσίνα, μεταξύ των κόμβων Κύμης και Μεταμόρφωσης στην έξοδο για Λαμία, όπως και μεταξύ των κόμβων Πεντέλης και Κηφισίας. Στα τμήματα αυτά ο κυκλοφοριακός φόρτος της πρωινής αιχμής ξεπερνάει τα 6.000 οχήματα την ώρα και οι καθυστερήσεις σε μια τυπική καθημερινή κυμαίνονται μεταξύ 15΄-20΄. Ο λόγος είναι η αυξημένη ζήτηση που ειδικά στην περιοχή του κόμβου Μεταμόρφωσης δεν μπορεί να ικανοποιηθεί από τη χωρητικότητα της εξόδου προς Λαμία (διατομής μίας λωρίδας). Το πρόβλημα δυστυχώς δεν μπορεί να λυθεί άμεσα και θα χρειαστούν κατασκευαστικές λύσεις με έργα όπως η βελτίωση της γεωμετρίας του κόμβου Μεταμόρφωσης και η σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης από Καλυφτάκη με την Αττική Οδό».