ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ : Setra ComfortClass S 511 HD

banner-google-news

Το μέγεθος (που) μετράει…

Η παρουσίαση κάθε νέου Setra είναι γεγονός πρώτου μεγέθους και επειδή -στην περίπτωση των τουριστικών λεωφορείων- το μέγεθος είναι που μετράει, η μάρκα μας υπενθυμίζει με το νέο S 511 HD ότι μπορεί κανείς να απολαύσει εξίσου ικανοποιητικά και ένα μικρότερο λεωφορείο, αρκεί να είναι Setra!

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: Daimler Group

Είναι γεγονός πως το λανσάρισμα της νέας σειράς ComfortClass 500 το Φθινόπωρο του 2012 αποτέλεσε την ξεκάθαρη δήλωση της Setra ότι ήταν και θα παραμείνει το σημείο αναφοράς στα ευρωπαϊκά λεωφορεία. Μέσα από τη μόνιμη αναζήτηση του καινούργιου και του πρωτοποριακού οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας έχουν -μεταξύ άλλων- χτίσει μια παράδοση 60 ετών στα μικρά, πολυτελή τουριστικά λεωφορεία, με μήκος αμαξώματος που κυμαίνεται περίπου στα 10 μέτρα. Μέρος και κύριοι εκπρόσωποι αυτής της παράδοσης αποτελούν τρία κλασικά λεωφορεία που διατηρεί η Setra σε άριστη κατάσταση και που είχε την ιδέα να τα παρουσιάσει πρόσφατα στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του «μικρού» απόγονου S 511 HD. Το λεωφορείο S 6 της σειράς 10, το S 208 H και το S 210 HD της σειράς 200 ομόρφυναν και συνόδεψαν με τον καλύτερο τρόπο αυτή την παρουσίαση.

ΜΙΚΡΟ ΘΑΥΜΑ

Το πιο μικρό λεωφορείο της σειράς 500 συγκεντρώνει σε λιγότερα τετραγωνικά όλη την πολυτέλεια, την άνεση και φυσικά την τεχνολογία που έχουμε ήδη γνωρίσει στο κλασικό 12μετρο αμάξωμα του S 515 HD. Εδώ το μεταξόνιο των μόλις 5 μέτρων εξασφαλίζει μικρό κύκλο στροφής και φυσικά μεγάλη ευελιξία καθώς παράλληλα έχουν μειωθεί και οι πρόβολοι. Οικονομίες κλίμακας δεν υπάρχουν ούτε κατά διάνοια στην ασφάλεια, με το νέο S 511 HD να φέρει στο βασικό του εξοπλισμό συστήματα όπως το FCG (Front Collision Guard), AEBS (Advanced Emergency Braking System) και Lane Assistant. Προαιρετικά μπορούν να τοποθετηθούν το ABA 3 (Active Brake Assist) σε συνδυασμό με «έξυπνο» cruise control.
Όλα αυτά συνδυάζονται με τα ήδη γνωστά ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης και ασφάλειας που τοποθετεί η Setra στο βασικό εξοπλισμό των λεωφορείων της (EBS, ESP, ASR κ.λπ.) ενώ προαιρετικά μπορεί κανείς να επιλέξει έξτρα στοιχεία, όπως το σύστημα ΑΤΑS (το οποίο αντιλαμβάνεται πότε ο οδηγός είναι κουρασμένος και τον προειδοποιεί να σταματήσει) και το TPMS (το οποίο παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την πίεση στα ελαστικά).

ΠΟΛΛΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ

Υπερυψωμένο πάτωμα και χώρος για 32 έως και 41 επιβάτες ανάλογα τη διαμόρφωση, ενώ παράλληλα οι δυνατότητες τοποθέτησης της κουζίνας, της τουαλέτας ακόμα και του ημικυκλικού καθιστικού στο πίσω μέρος είναι πάρα πολλές και προσαρμόζονται στα γούστα του πελάτη. Το αμάξωμα διατίθεται με την κλασική εμπρόσθια θύρα και ακόμα μία, είτε στο μέση είτε στο πίσω τμήμα του λεωφορείου. Αντίστοιχα η χωρητικότητα των αποσκευοθηκών διαμορφώνεται σε 5,3 και 7,5 m3 αντίστοιχα (με τουαλέτα).
Σε επίπεδο σχεδίασης, τα έχουμε ξαναπεί για την ComfortClass. Δεν είναι μόνο η νέα, πιο δυναμική γραμμή. Είναι ότι όλο αυτό γίνεται έχοντας κατά νου σημαντικούς τομείς που άπτονται της πρακτικότητας. Το νέο παρπμπρίζ για παράδειγμα είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μειώνει κατά 20% τον αεροδυναμικό συντελεστή (και αυτό από μόνο του να επιτυγχάνει μείωση της κατανάλωσης κατά 5%). Αλλά και πίσω, το νέο σχέδιο πέρα από ιδιαίτερα μοντέρνο, δίνει και αυτό έμφαση στην λειτουργικότητα, με τους νέους αεραγωγούς του κινητήρα να εντυπωσιάζουν με το σχήμα τους αλλά και να εξασφαλίζουν την έξτρα ψύξη που χρειάζονται οι κινητήρες Euro 6.

ΚΑΜΠΙΝΑ ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΑΙ

Ο τυχερός οδηγός έχει στη διάθεσή του την πιο premium θέση οδήγησης (κάθισμα ISRI). Ξεχωρίζουν το τιμόνι που μαζί με τα παρελκόμενα είναι αρκετά διαφορετικό από ότι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα (για παράδειγμα υιοθετείται και εδώ ο επιλογέας του κιβωτίου στην κολώνα του τιμονιού), καθώς και ο πίνακας οργάνων που είναι φτιαγμένος από πολύ ακριβά πλαστικά, είναι ένα υπόδειγμα απλότητας και λειτουργικότητας. Καλαίσθητη σχεδίαση, ακριβά υλικά, απλότητα και λειτουργικότητα χαρακτηρίζουν το χώρο. Η τοποθέτηση των διακοπτών έχει γίνει με γνώμονα την κορυφαία εργονομία.

Λίγο πιο πίσω, οι επιβάτες απολαμβάνουν ίσως το πιο άνετο -και σίγουρα το πιο πολυτελές 10μετρο λεωφορείο. Μεγάλα κανάλια ανοιχτού τύπου διατρέχουν όλο το αμάξωμα, ενώ χάρη στην σχεδίαση των πλευρικών παραθύρων μπαίνει πολύ περισσότερο φως στο εσωτερικό. Ταυτόχρονα, η πρωτοποριακή υφασμάτινη οροφή προσδίδει μια επιπλέον κομψότητα στο χώρο, προσομοιάζοντας την εικόνα που συναντάμε στα επιβατικά οχήματα, με τον κατασκευαστή να υπόσχεται πως το ύφασμα θα διατηρήσει σε βάθος χρόνου την όψη του, χωρίς να «κρεμάσει» ακόμα και σε πολύ διαφορετικές θερμοκρασίες. Για τα πολυτελή καθίσματα, κατασκευής Setra δεν έχουμε πολλά να πούμε. Είναι μεγάλα, άνετα και παρέχουν στον επιβάτη περιφερειακό εξοπλισμό (τραπεζάκια, υποπόδια κ.α.) που υποστηρίζει πολύωρα ταξίδια.

Τα παραπάνω ωστόσο είναι τα προφανή και αυτονόητα, ειδικά για αυτή την premium μάρκα. Ίσως περισσότερη σημασία έχουν αυτά που δεν «αποκαλύπτονται» με την πρώτη ματιά όπως είναι η τεχνολογία του πλαισίου, η ποιότητα του χάλυβα, οι διατομές των δοκαριών που έχουν χρησιμοποιηθεί και συνολικά η συμμόρφωση του ComfortClass 500 με την αυστηρότερη ευρωπαϊκή οδηγία ECE R66/01 που αφορά το χώρο επιβίωσης σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος και που θα τεθεί σε ισχύ από το 2017.

ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΜΗΧΑΝΙΚΑ
Στο διαμέρισμα του κινητήρα φιλοξενείται ο νέος Euro 6 κινητήρας ΟΜ 470, χωρητικότητας 10,7 λίτρων και απόδοσης 394 ίππων. Συνδυάζεται με το αυτόματο 8άρι PowerShift κιβώτιο της Daimler και υπόσχεται εκτός από καλές επιδόσεις, οικονομία καυσίμου καθώς και απόλυτα ομαλή λειτουργία. Αυτά επιτυγχάνονται χάρη στην τεχνολογία common rail με την ονομασία «X-Pulse» που ψεκάζει με υψηλή πίεση το καύσιμο ξεχωριστά σε κάθε κύλινδρο. Επιπλέον, οι μηχανικοί έχουν πετύχει και μείωση της κατανάλωσης της ουρίας κατά 40% σε σχέση με το Euro 5! Στο τεχνικό μέρος πρέπει ακόμα να σημειώσουμε τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, τη χρήση επανακυκλοφορίας καυσίμων προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι των εκπομπών ρύπων και την παρουσία φίλτρου μικροσωματιδίων.

Στην πράξη, αυτό που λαμβάνει ο οδηγός είναι μια «πρόθυμη» γραμμή κίνησης να κινήσει το αμάξωμα σε γοργούς ρυθμούς, άμεση απόκριση του πεντάλ γκαζιού, ήσυχη λειτουργία καθώς και αγαστή συνεργασία μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου. Αποτελεσματικό είναι και το σύστημα πέδησης συνολικά (με αναρτούμενο σχετικό πεντάλ), με επάρκεια στην ισχύ του retarder.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: OM 470 10,7 λ. – Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 10.677 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 394/1.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 1.900/1.100 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 125 x 145 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων MB GO 250-8 PowerShift (S) 8+1 συγχρονισμένων σχέσεων με πνευματική υποβοήθηση.

ΑΞΟΝΕΣ: Εμπρός: Διευθυντήριος άξονας ZF RL 75 E Ανεξάρτητη ανάρτηση τριγωνικών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκό. Πίσω: Κινητήριος άξονας MB RO 440. Πνευματική ανάρτηση

ΦΡΕΝΑ: Διπλό πνευματικό κύκλωμα φρένων, αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Στάνταρ ABS, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πέδησης EBS, σύστημα υποβοήθησης πέδησης BA και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ESP. Ανεξάρτητο δευτερεύον σύστημα πέδησης retarder νερού Voith

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 10,465 μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,770 μ. Μεταξόνιο 5,005 μ. Πρόβολος εμπρός 2,265 μ. Πρόβολος πίσω 3,195 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 17,47 μ. Καθίσματα 32 (5 stars) – 41 (3 stars) με τουαλέτα και κουζίνα Χώρος αποσκευών 6,5 (με μεσαία θύρα) – 7,5 (με πίσω θύρα) κυβ. μέτρα Ελαστικά 295/80 R22,5 Ρεζερβουάρ 310 λίτρα Ρεζερβουάρ AdBlue 35 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!