ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Mercedes-Benz Tourismo Family

banner-google-news

Με συνταγή επιτυχίας

Απλή και χωρίς «μυστικά» είναι η συνταγή επιτυχίας του δημοφιλούς Tourismo: αποτελεί τα τελευταία 20 χρόνια την πιο σοβαρή πρόταση για τις τουριστικές επιχειρήσεις που αναζητούν ένα εξαιρετικά οικονομικό και ευέλικτο τουριστικό λεωφορείο.

Οι 10.000 πωλήσεις τις υπάρχουσας γενιάς, που παρουσιάστηκε το 2006 και οι περισσότερες από 22.000 πωλήσεις από την πρώτη του εμφάνιση στην αγορά το 1994 καθιστούν την οικογένεια τουριστικών λεωφορείων Tourismo ένα πραγματικό success story! Απευθύνθηκε εξ αρχής προς όλες τις επιχειρήσεις (για κάθε είδους υπηρεσία μεταφοράς) ως ένα οικονομικό, ασφαλές και άνετο λεωφορείο καταφέρνοντας να κερδίσει πελάτες σε περισσότερες από 50 χώρες. Το 2015 αποτέλεσε χρονιά-ρεκόρ για τις πωλήσεις Tourismo, με 2.042 μονάδες να διατίθενται κυρίως σε Τουρκία, Γερμανία, Γαλλία Βρετανία και Ιταλία. Κορυφαία σε πωλήσεις είναι φυσικά η 12μετρη έκδοση, ακολουθούμενη από την 13μετρη 3αξονική έκδοση (Tourismo M). Τρίτο σε πωλήσεις έρχεται το 13μετρο Μ2 και ακολουθεί η ναυαρχίδα Tourimo L 14 μέτρων.

Το Tourismo, από το λανσάρισμά του, ακολουθεί πιστά τα χνάρια του θρυλικού Mercedes-Benz O303, το μεγαλύτερο σε πωλήσεις τουριστικό λεωφορείο όλων των εποχών. Η πολύπειρη μάρκα φροντίζει όλα αυτά τα χρόνια να διατηρεί τη σειρά Tourismo απόλυτα επίκαιρη αισθητικά καθώς και ενημερωμένη σε επίπεδο τεχνολογίας. Χαρακτηριστικά στοιχεία της σχεδίασης του λεωφορείου αποτελούν η απλότητα των γραμμών του στα πλευρικά τοιχώματα, τα φανάρια εμπρός και πίσω καθώς και η μάσκα-υπογραφή της μάρκας στα μοντέλα της.

ΑΝΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

Οι επιβάτες κάθονται σε άνετα καθίσματα Travel Star Eco ή Travel Star Xtra (κατασκευής Mercedes-Benz), με προαιρετικές ταπετσαρίες Softline ή Luxline ενώ νέο στοιχείο του λεωφορείου είναι η δυνατότητα τοποθέτησης καθισμάτων με ρυθμιζόμενα προσκέφαλα πολυτελείας. Νέα και μεγαλύτερα είναι τώρα τα υποπόδια των καθισμάτων. Μια ή δύο υποδοχές 230 V ανά δύο καθίσματα τροφοδοτούν τις συσκευές των επιβατών με ρεύμα και φυσικά προαιρετική είναι η εργοστασιακή εγκατάσταση με router και δύο κεραίες στην οροφή που μετατρέπουν το λεωφορείο σε ένα κινητό hotspot προσφέροντας τη δυνατότητα σύνδεσης με το internet.

Εν τω μεταξύ η Mercedes-Benz έχει αναπτύξει ένα ειδικό πακέτο εξοπλισμού για το διαμέρισμα της τουαλέτας με ανθεκτικά υλικά που αντέχουν στην σκληρή χρήση, μεγαλύτερες δεξαμενές, ακόμα και ηλεκτρικό στεγνωτήρα χεριών.
Μεγάλη ευρυχωρία και φιλικότητα προς τον χρήστη χαρακτηρίζει την περιοχή του οδηγού. Χειριστήρια σε εργονομική διάταξη, απόλυτη σαφήνεια στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη πληροφοριών και ένα πλήθος αποθηκευτικών χώρων καθιστούν την καθημερινότητα του οδηγού πιο εύκολη.

ΙΣΧΥΡΑ ΜΟΤΕΡ

Κόμπακτ, 6κύλινδροι κινητήρες τελευταίας τεχνολογίας και προδιαγραφών Euro 6 εφοδιάζουν τις εκδόσεις Tourismo. Με χωρητικότητα 7,7 και 10,7 λίτρα και απόδοση ισχύος από 354 έως 428 ίππους, τα μηχανικά σύνολα είναι φτιαγμένα για να χαρίσουν οικονομικές μετακινήσεις και ταυτόχρονα υψηλή απόδοση χωρίς συμβιβασμούς. Χαρακτηρίζονται από μεγάλη ελαστικότητα και υψηλή ροπή από το χαμηλό φάσμα περιστροφής τους ενώ ανάλογα την έκδοση μπορούν να συνδυαστούν με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή το πλήρως αυτοματοποιημένο PowerShift 8 σχέσεων.

ΦΟΥΛ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Απόλυτα ενημερωμένος είναι ο εξοπλισμός ασφάλειας των εκδόσεων Tourismo που διατίθενται αυτή τη στιγμή στην αγορά. Στα στάνταρντ χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται τα τελευταία χρόνια το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας ESP, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών ABS, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ASR και το βοηθητικό σύστημα πέδησης BAS. Επιπλέον, από την περασμένη Άνοιξη στον βασικό εξοπλισμό προστέθηκαν το σύστημα Lane Assistant και το AEBS (Advanced Emergency Braking System). Το τελευταίο, εφαρμόζει τη μέγιστη πέδηση σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος και όταν ο οδηγός δεν καταφέρει να επέμβει αποτελεσματικά. To AEBS ξεπερνά ήδη τις νομικές απαιτήσεις που θα τεθούν σε ισχύ σε δεύτερη φάση και θα αφορούν το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης.
Ανάλογα την έκδοση και την επιθυμία του πελάτη, το Tourismo μπορεί να εφοδιαστεί με αισθητήρες βροχής/φώτων, σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών (TPM), φώτα xenon, ανιχνευτή καπνού στο χώρο αποσκευών και ένα σύστημα πυρόσβεσης στο διαμέρισμα του κινητήρα.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

Δύο γενιές Tourismo μέσα σε 22 χρόνια και πάνω από 22.000 πωλήσεις αποδεικνύουν το μέγεθος της επιτυχίας του λεωφορείου στην αγορά. Λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 1994 και ήταν το πρώτο λεωφορείο της Mercedes-Benz που είχε όνομα και όχι κάποιον κωδικό αριθμό. Το positioning του λεωφορείου ήταν ξεκάθαρο από την αρχή: η έκδοση Ο 404 Tourismo κάλυπτε την αγορά των πολυτελών τουριστικών προτάσεων ενώ το Ο 350 Tourismo κάλυπτε το business κομμάτι. Αμφότερες οι εκδόσεις ήταν πρωτοπόρες σχεδιαστικά αλλά και σε επίπεδο εξοπλισμού, με εξαιρετική ανάρτηση, εμπρόσθιο άξονα πολλαπλών συνδέσμων, δισκόφρενα παντού καθώς και σύστημα κίνησης με V8 κινητήρα 381 ίππων σε συνδυασμό με 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Το Φθινόπωρο του 2006, το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς Tourismo σηματοδότησε την δυναμική επιστροφή της Mercedes-Benz στην αγορά των τουριστικών λεωφορείων. Το λεωφορείο προσφέρθηκε σε τρία μήκη αμαξώματος και για πρώτη φορά σε 3αξονική έκδοση. Το νέο κόκπιτ για τον οδηγό, με τον επιλογέα ταχυτήτων τύπου joystick εντυπωσίασε τους αυτοκινητιστές από την πρώτη στιγμή ενώ προσφέρθηκε στάνταρντ το ESP. Είδαμε για πρώτη φορά κινητήρες BlueTec Euro 4, αυτοματοποιημένο και πλήρως αυτόματο κιβώτιο. Το 2009 προστέθηκε στη γκάμα το Tourismo RH δύο αξόνων, με υπερυψωμένο δάπεδο.

Tourismo k

Κόμπακτ 10μετρο λεωφορείο, για διάφορες εφαρμογές, από σχολικό έως τουριστικό. Εξαιρετικά ευέλικτο, χωρίς να οι επιβάτες να στερούνται άνεσης καθώς μπορεί να δεχθεί κουζίνα και τουαλέτα. Το λεωφορείο της δοκιμής διάθετε 32 καθίσματα (με δυνατότητα πλάγιας κίνησης προς τον κεντρικό διάδρομο) με υφασμάτινη ταπετσαρία Softline σε μαύρο-ασημί.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Μήκος (χιλ.): 10.320
Πλάτος (χιλ.):2.550
Ύψος (χιλ.):3.365
Μεταξόνιο (χιλ.): 4.985

Κινητήρας: OM 936/Euro 6
Κύλινδροι/Κυβισμός (κ.εκ.): 6/7.700
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 354/2.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 1.400/1.200-1.600
Μετάδοση: Mercedes GO 190-6
Εμπρός άξονας: ZF RL 75R
Πίσω άξονας: Mercedes-Benz RO 440

Tourismo MA

Κλασικό 12μετρο λεωφορείο με δύο άξονες που εστιάζει στην ασφάλεια, στο χαμηλό κόστος (το οικονομικότερο από άποψη κτήσης και συντήρησης ανά κάθισμα), στην άνεση και την ψυχαγωγία των επιβατών. Το αυτοματοποιημένο PowerShift μειώνει την κατανάλωση και τις φθορές ενώ η καμπίνα είναι καλαίσθητη με υποδοχές για ηλεκτρονικές συσκευές, σύνδεση στο internet.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Μήκος (χιλ.): 12.140
Πλάτος (χιλ.): 2.550
Ύψος (χιλ.): 3.620
Μεταξόνιο (χιλ.): 6.080

Κινητήρας: OM 470/Euro 6
Κύλινδροι/Κυβισμός (κ.εκ.): 6/10.677
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 428/1.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 2.100/1.100
Μετάδοση: Mercedes GO 250-8 PowerShift
Εμπρός άξονας: ZF RL 75 E
Πίσω άξονας: Mercedes-Benz RO 440

Tourismo M

Τριαξονικό 13μετρο λεωφορείο, με μεγάλη ευελιξία (κύκλος στροφής 20,7 μ.) και υψηλά αποθεματικά ωφέλιμου, κατάλληλο για μεγάλες υπεραστικές διαδρομές και έγκριση ακόμα και για υπηρεσίες μεταφοράς μαθητών. Πλήρως εξοπλισμένο για επιχειρήσεις τουρισμού με ψυγείο, κουζίνα, τουαλέτα και λειτουργικά καθίσματα Travel Star Eco. Ικανότατη γραμμή κίνησης, με ιδανική αναλογία σχέσης στον άξονα μετάδοσης (i=3,909).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Μήκος (χιλ.): 12.960
Πλάτος (χιλ.): 2.550
Ύψος (χιλ.): 3.620
Μεταξόνιο (χιλ.): 6.080/1.350

Κινητήρας: OM 470/Euro 6
Κύλινδροι/Κυβισμός (κ.εκ.): 6/10.677
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 428/1.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 2.100/1.100
Μετάδοση: Mercedes GO 250-8 PowerShift
Εμπρός άξονας: ZF RL 75 E
Πίσω άξονας: Mercedes-Benz RO 440

Tourismo L

Αποτελεί τη ναυαρχίδα της οικογένειας Tourismo, προορισμένο για μέγιστη απόδοση σε μεγάλα ταξίδια. Στα 14 μέτρα του συνδυάζει πολυτέλεια, σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας (πρόσβαση στο internet, DVD με δύο οθόνες), δυνατότητα πρόσβασης αναπηρικών αμαξιδίων. Σύστημα εξαερισμού στο κάθισμα οδηγού, ρυθμιζόμενα προσκέφαλα και πρίζες ρεύματος για τους επιβάτες χαρίζουν νότες πολυτέλειας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Μήκος (χιλ.): 13.990
Πλάτος (χιλ.): 2.550
Ύψος (χιλ.): 3.620
Μεταξόνιο (χιλ.): 7.110/1.350

Κινητήρας: OM 470/Euro 6
Κύλινδροι/Κυβισμός (κ.εκ.): 6/10.677
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 428/1.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 2.100/1.100
Μετάδοση: Mercedes GO 250-8 PowerShift
Εμπρός άξονας: ZF RL 75 E
Πίσω άξονας: Mercedes-Benz RO 440

Tourismo M2

Δυαξονικό 13μετρο που συνδυάζει μεγάλο αριθμό καθισμάτων και άφθονο χώρο για τις αποσκευές, με επιτρεπόμενο μεικτό 19 τόνων. Σε σχέση με το «αδελφάκι» του (Μ) προσφέρει αρκετά περισσότερα σε χώρους χωρίς να κοστίζει πολύ. Το λεωφορείο δοκιμής διέθετε 48 καθίσματα, σε διάταξη κατηγορίας 4άρων αστέρων και φυσικά όλες τις ανέσεις για τον οδηγό (κάμερα οπισθοπορείας κ.α.) και τους επιβάτες.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Μήκος (χιλ.): 12.960
Πλάτος (χιλ.): 2.550
Ύψος (χιλ.): 3.620
Μεταξόνιο (χιλ.): 6.900

Κινητήρας: OM 470/Euro 6
Κύλινδροι/Κυβισμός (κ.εκ.): 6/10.677
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 428/1.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 2.100/1.100
Μετάδοση: Mercedes GO 250-8 PowerShift
Εμπρός άξονας: ZF RL 75 E
Πίσω άξονας: Mercedes-Benz RO 440

Tourismo RH

Ένα λεωφορείο για όλες τις ανάγκες, υπεραστικές υπηρεσίες και εκδρομές (δυνατότητα κοτσαδόρου για κιβώτιο σκι). 12μετρο με άνετη καμπίνα, 53 πολυτελή καθίσματα και εξοπλισμό που καλύπτει όλο το φάσμα των αναγκών, από λειτουργικές μέχρι πολυτέλειας. Η ισχυρή γραμμή κίνησης και ο πλήρης εξοπλισμός ασφάλειας (ESP, AEBS, Lane Assistant) συμπληρώνουν το πάζλ μιας απόλυτα ικανοποιητικής εικόνας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Μήκος (χιλ.): 12.140
Πλάτος (χιλ.): 2.550
Ύψος (χιλ.): 3.335
Μεταξόνιο (χιλ.): 6.080

Κινητήρας: OM 470/Euro 6
Κύλινδροι/Κυβισμός (κ.εκ.): 6/10.677
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 394/1.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 1.900/1.100
Μετάδοση: Mercedes GO 210-6
Εμπρός άξονας: ZF RL 75 E
Πίσω άξονας: Mercedes-Benz RO 440

Autovision New
Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!