ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Ανανεωμένη Renault σειρά Τ

banner-google-news

Με τις νέες εκδόσεις της σειράς Τ για το 2016, η Renault Trucks προτείνει βελτιώσεις σε σχεδίαση, μηχανικά μέρη και υπηρεσίες που εστιάζουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, έτσι ώστε το φορτηγό της να αποτελέσει μια πραγματική πηγή κέρδους για τον αυτοκινητιστή.

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: Renault Trucks

Η νέα σειρά «Τ» τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας φορτηγών της Renault Trucks, ως το όχημα που αντικατέστησε το 2013 τα Magnum και Premium στο μεταφορικό έργο μεγάλων αποστάσεων. Διαθέτει χαρακτηριστικά που «παντρεύουν» την αποτελεσματικότητα και τη χαμηλή κατανάλωση του Premium μεγάλων αποστάσεων, με την άνεση και το κύρος του Magnum. Πράγματι, παρά τους περιορισμούς που επιβάλλονται από τα πρότυπα του Euro 6, η νέα σειρά Τ πέτυχε να μειώσει μέχρι και 5% κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τα Premium και Magnum.

Για τους παραπάνω λόγους και ακόμα περισσότερους το γαλλικό φορτηγό ψηφίστηκε «Διεθνές Φορτηγό της Χρονιάς 2015», κάτι που ωστόσο δεν έκανε την μάρκα να επαναπαυθεί. Σε διάστημα μικρότερο των τριών ετών από το λανσάρισμα του φορτηγού και την πολύ θετική ανταπόκριση του κοινού, η Renault Trucks προχωρά τώρα στη διάθεση ανανεωμένων εκδόσεων για το 2016, με βελτιώσεις στο σασί και στη γραμμή κίνησης, μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 2% επιπλέον, αύξηση του ωφέλιμου φορτίου και προσθήκη του συστήματος Optivision.

Η περεταίρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στην ανανεωμένη σειρά Τ επιτυγχάνεται μέσω βελτιώσεων στην αεροδυναμική. Για το σκοπό αυτό οι μηχανικοί της Renault Trucks άντλησαν στοιχεία από την έρευνα του πειραματικού οχήματος Optifuel Lab 2, με αποτέλεσμα την -προαιρετική- ενσωμάτωση μιας αεροτομής κάτω από τον προφυλακτήρα του φορτηγού Τ. Αυτή η αεροτομή μπορεί να κατευθύνει καλύτερα την ροή του αέρα που περνά κάτω από το φορτηγό και να μειώσει σημαντικά την αεροδυναμική αντίσταση. Περίπου την ίδια δουλειά καλείται να κάνει ένας νέος εκτροπέας αέρα που τοποθετείται στην οροφή της καμπίνας χωρίς μεταλλικό πλαίσιο. Το όφελος σε καύσιμα από τις επεμβάσεις αυτές υπολογίζεται από τον κατασκευαστή στο 2%.

Σε ότι αφορά στο πλαίσιο, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση βάρους μέσω του επανασχεδιασμού διαφόρων εξαρτημάτων όπως ένας νέος άξονας μετάδοσης της κίνησης, βελτιώσεις στις αερανάρτηση, μέχρι και αλουμινένιο πέταλο σύζευξης. Έτσι, έως και 114 κιλά προστίθενται στο ωφέλιμο φορτίο του φορτηγού.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Επεμβάσεις που βελτιώνουν την λειτουργία της καύσης των κινητήρων DTI 11 και DTI 13 -οι οποίοι πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 (με AdBlue)- επιτρέπουν την περεταίρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Σημαντικότερο νέο χαρακτηριστικό είναι το σύστημα έγχυσης καυσίμου στον DTI 13, αφού η αξιοπιστία και αποτελεσματικότητά του έχουν ήδη διαπιστωθεί στο 11λιτρο μοτέρ στο οποίο χρησιμοποιείται από το λανσάρισμα του φορτηγού. Αμφότεροι οι κινητήρες συνδυάζονται με μια νέα γενιά του αυτοματοποιημένου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων Optidriver.

ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Εκτός από τις βελτιώσεις στο ίδιο το όχημα, η Renault Trucks λανσάρει τώρα και μια σειρά από νέες υπηρεσίες οι οποίες εστιάζουν επίσης στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Αυτές περιλαμβάνουν το σύστημα Optivision, το cruise control που τώρα συνδυάζεται με χρήση GPS, με τη γνωστή πλέον δυνατότητα υιοθέτησης στρατηγικής εναλλαγής ταχυτήτων ανάλογα το ανάγλυφο της διαδρομής. Συνδυαστικά με το πακέτο οικονομίας Eco+ (με λειτουργία Optiroll, δυνατότητα απενεργοποίησης υπερσυμπιεστή, αντλία μεταβλητής υποβοήθησης στο τιμόνι) οι μεταφορείς μπορούν να πετύχουν ένα πραγματικό όφελος στα καύσιμα της τάξεως του 5%.

Ταυτότητα
Αισθητικά η Renault τράβηξε πολύ διαφορετικό δρόμο σε σχέση με τους άλλους κατασκευαστές φορτηγών και πήρε μεγάλο ρίσκο που μάλλον «της βγήκε». Η σειρά Τ υιοθετεί έναν πρωτόγνωρο σχεδιασμό -με ακραία στοιχεία εντυπωσιασμού- που κατά τη γνώμη μας μπορεί να αποκτήσει μόνο φανατικούς φίλους και εξίσου φανατικούς εχθρούς. Όσο και εάν η μάρκα μοιάζει να αδικεί το σχεδιαστικό παρελθόν της (το Magnum ήταν κατά γενική ομολογία ένα όμορφο φορτηγό σε όλες του τις γενιές), το νέο Τ είναι σίγουρο πως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αδιάφορο.

Ο κατασκευαστής προσφέρει τέσσερις τύπους καμπίνας, τις «Day Cab», «Night & Day Cab», «Sleeper Cab» και «High Sleeper Cab». Σε κάθε τύπο καμπίνας, η άνεση και ευρυχωρία έχουν αναβαθμιστεί. Η βελτιωμένη θέση οδήγησης ευνοείται από την παρουσία των επανασχεδιασμένων καθισμάτων της Recaro, της απόλυτα ρυθμιζόμενης κολώνας του τιμονιού και του εργονομικού πίνακα οργάνων που ενσωματώνει οθόνη 7 ιντσών. Το αεραναρτούμενο κάθισμα του οδηγού είναι επίσης θερμαινόμενο και αεριζόμενο και δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης τη πλευρικής και οσφυϊκής υποστήριξης.

Στο υψηλό επίπεδο φιλοξενίας της καμπίνας συμβάλλουν τόσο η μεγάλη γωνία (85ο) ανοίγματος των θυρών όσο και οι άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι που προσφέρουν πρόσβαση από το εσωτερικό και το εξωτερικό του οχήματος. Όλοι οι αποθηκευτικοί χώροι είναι κατασκευασμένοι από ένα ειδικό υλικό που χαρίζει πιο ευχάριστη αισθητική. Στις εκδόσεις με κουκέτα, το πλάτος του κρεβατιού φτάνει τα 800 χιλ. Όμορφοι συνδυασμοί χρωμάτων έχουν εφαρμοστεί στο ταμπλό και στις επενδύσεις της καμπίνας με γνώμονα την αντοχή στις φθορές και τη φωτεινότητα του χώρου. Ειδική μελέτη έχει γίνει και για τον φωτισμό, τόσο στη διάρκεια ανάπαυσης του οδηγού όσο και για τη νυχτερινή οδήγηση.

Ο μικρότερος 6κύλινδρος DTI 11 είναι διαθέσιμος σε τρεις εκδόσεις ισχύος των 380, 430 και 460 ίππων ενώ αντίστοιχα ο μεγαλύτερος -επίσης 6κύλινδρος- DTI 13 σε εκδόσεις των 440, 480 και 520 ίππων.

Αρκετές επιλογές υπάρχουν και στα retarder, ξεκινώντας από την πέδηση των καυσαερίων με δύναμη έως 227 kW, το Optibrake που διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο και παρέχει δύναμη πέδησης έως 450 kW και τέλος το υδραυλικό retarder της Voith με δύναμη επίσης στα 450 kW.

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!