Η ΟΦΑΕ για το αίτημα της Τουρκίας για χορήγηση επιπλέον διμερών αδειών

«Να μην στερήσουμε για ακόμα μια φορά την ευκαιρία στους  Έλληνες αυτοκινητιστές να αναλάβουν το μερίδιο που τους αναλογεί με δίκαιους και ισότιμους όρους»

banner-google-news

Να μπει ένα τέλος στο παιχνίδι των Τούρκων μεταφορέων κατά των Ελλήνων αυτοκινητιστών, το οποίο δεν θίγει μόνο τον κλάδο αλλά και την εθνική μας οικονομία και το κύρος της χώρας μας, ζητεί η ΟΦΑΕ με επιστολή της.

Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος τονίζει την πάγια στρατηγική της Τουρκίας να κυριαρχήσει στο μεταφορικό έργο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, όπως έχει προσπαθήσει και με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επισημαίνει επίσης ότι η Γαλλία, η Ιταλία και η Αυστρία έχουν λάβει περιοριστικά μέτρα στις διμερείς συμφωνίες τους με την Τουρκία, προκειμένου να μπορέσουν να βάλουν ένα φρένο στην τάση των Τούρκων να μονοπωλούν τις διεθνείς αγορές.

Προς:

Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών
– Υπουργό, κ. Κώστα Καραμανλή
– Υφυπουργό, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο

Υπουργείο Εξωτερικών
– Υπουργό, κ. Νικόλαο – Γεώργιο Δένδια
– Υφυπουργό, κ. Κώστα Φραγκογιάννη

Θέμα: Αίτημα τούρκικης πλευράς για την χορήγηση επιπλέον διμερών αδειών έως το τέλος του 2022

 

Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί

Το θέμα με την ποσόστωση των διμερών αδειών που ανταλλάσσουμε με την Τουρκία, και πώς αυτή λειτουργεί εις βάρος της ανταγωνιστικότητας των Ελλήνων μεταφορέων, είναι γνωστό και το έχουμε θέσει προς την πολιτική ηγεσία και τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΜΕ πολλάκις. Παρά την πιο πρόσφατη τροποποίηση του Πρωτοκόλλου της Μικτής Επιτροπής Μεταφορών Ελλάδας-Τουρκίας, η οποία έγινε πριν από ένα έτος ακριβώς, και συγκεκριμένα στις 26.11.2021, και στην οποία η τούρκικη πλευρά κατάφερε να αυξήσει την ετήσια ποσόστωση των διμερών αδειών κατά 11.000 – παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της ΟΦΑΕ – τελικά οι άδειες εξαντλήθηκαν από πλευράς τους και το 2022 και μάλιστα ήδη από τα τέλη του Σεπτεμβρίου!

Όπως ήταν αναμενόμενο η Τούρκικη κυβέρνηση άσκησε πιέσεις για την χορήγηση επιπλέον αδειών στους Τούρκους μεταφορείς με το αναληθές πρόσχημα ότι δεν υπάρχουν φορτηγά οχήματα για την διενέργεια του μεταφορικού έργου ως το τέλος του έτους. Κι όπως ήταν επίσης αναμενόμενο, η ελληνική πλευρά έχει ήδη υποχωρήσει παραχωρώντας προκαταβολικά στους Τούρκους 2.000 άδειες από την ποσόστωση του 2023. Και το φαινόμενο συνεχίζει μέχρι σήμερα με την ίδια ακριβώς εξέλιξη όπως γίνεται κάθε χρόνο, καθώς οι Τούρκοι έχουν ήδη εξαντλήσει και τις 2.000 άδειες που τους παραχωρήθηκαν και πιέζουν εκ  νέου για επιπλέον άδειες για να «βγει» το μεταφορικό έργο του έτους. Εάν συνεχιστεί η εξέλιξη αυτής της γνωστής πλέον «φαρσοκωμωδίας» το μόνο βέβαιο είναι πως οι Τούρκοι θα χρησιμοποιήσουν ένα σημαντικό μέρος της ποσόστωσης που τους αναλογεί για το 2023, ενώ προβλέπεται με αυτόν τον ρυθμό να εξαντλήσουν το υπόλοιπο μέχρι τον Μάιο του 2023, οπότε και θα ξεκινήσει ο νέος γύρος διαπραγματεύσεων. Και τελικά όλοι γινόμαστε μάρτυρες ενός μονόπλευρου παιχνιδιού δίχως τέλος, ή μέχρι ολικής εξόντωσης των Ελλήνων μεταφορέων!

Από ελληνικής πλευράς οφείλουμε να καταθέσουμε εκ μέρους των 6.500 και πλέον Ελλήνων αυτοκινητιστών που εκπροσωπεί η ΟΦΑΕ, πως ελληνικά φορτηγά οχήματα και υπάρχουν και είναι διατεθειμένα να αναλάβουν το ποσοστό που τους αναλογεί στην διεθνή γραμμή Ελλάδας-Τουρκίας. Eνώ σύμφωνα με στοιχεία του Οκτωβρίου 2022, έχουν ένα υπόλοιπο περίπου 23.000 διμερών αδειών για να καλύψουν τις ανάγκες του μεταφορικού έργου μεταξύ των δύο χωρών για το 2022!

Θα πρέπει επίσης να σημειώσουμε, πως αντιλαμβανόμενοι την μειονεκτική θέση την οποία κατέχουμε σε ανταγωνιστικότητα έναντι των Τούρκων μεταφορέων,  Έλληνες αυτοκινητιστές, έπειτα από διαδικτυακό κάλεσμα και συντονισμό της ΟΦΑΕ , έχουν προσπαθήσει να συνάψουν συνεργασία με τούρκικες μεταφορικές εταιρείες προκειμένου να αναλάβουν την διενέργεια μεταφορών και να καλύψουν τυχόν κενά από την έλλειψη αδειών που έχουν εκείνοι. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας για συνεργασία αποδεικνύει για ακόμα μια φορά πως οι Τούρκοι συνάδελφοί μας δεν έχουν καμία πρόθεση συνεργασίας και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η απόλυτη κυριαρχία τους στην γραμμή Ελλάδα-Τουρκία, καθώς παραχώρησαν ελάχιστες μεταφορές σε λίγους Έλληνες αυτοκινητιστές και στην συνέχεια σταμάτησαν να δίνουν έργο τόσο σε αυτούς τους νεοεισερχόμενους συνεργάτες όσο και στους υπάρχοντες αυτοκινητιστές στην γραμμή, με την δικαιολογία πως «δεν υπάρχουν άλλα φορτία». Κι ενώ δεν υπάρχουν άλλα φορτία για τους Έλληνες αυτοκινητιστές, φαίνεται πως υπάρχουν πολλά ακόμα φορτία για τους ίδιους τους Τούρκους, οι οποίοι συνεχίζουν να πιέζουν με κάθε μέσο την ελληνική πλευρά να τους παραχωρήσει κι άλλες άδειες.

Εν ολίγοις, όλα έχουν να κάνουν με την πάγια στρατηγική της Τουρκίας να κυριαρχήσει στο μεταφορικό έργο μεταξύ των δύο χωρών, όπως εξάλλου έχει προσπαθήσει και με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αξίζει δε να σημειωθεί, πως Γαλλία, Ιταλία και Αυστρία έχουν λάβει περιοριστικά μέτρα στις διμερείς συμφωνίες τους με την Τουρκία, προκειμένου να μπορέσουν να βάλουν ένα φρένο στην τάση των Τούρκων να μονοπωλούν τις διεθνείς αγορές.

Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί,

Σας ζητούμε να δώσετε ένα τέλος επιτέλους σε αυτό το ατέρμονο παιχνίδι των Τούρκων μεταφορέων κατά των Ελλήνων αυτοκινητιστών, το οποίο δεν θίγει μόνο τον κλάδο αλλά και την εθνική μας οικονομία και το κύρος της χώρας μας. Εάν οι Τούρκοι φτάσουν κάποια στιγμή σε ένα πραγματικό αδιέξοδο με τον αριθμό αδειών που διαθέτουν θα πάψουν να ασκούν πιέσεις μέσω της διπλωματικής οδού καθώς επίσης και μέσω των εξαγωγέων/εισαγωγέων και θα δώσουν επιτέλους έργο στους Έλληνες αυτοκινητιστές, οι οποίοι έχουν ήδη δηλώσει προθυμία για συνεργασία. Αντιθέτως, όσο η Τούρκικη πλευρά βασίζεται και πιστεύει πως θα αποδώσουν οι πιέσεις που ασκεί προς όλες τις κατευθύνσεις, δεν έχει καμία ανάγκη για συνεργασία και θα συνεχίζει ακάθεκτη να απαιτεί και να επιβάλλει την απόλυτη κυριαρχία της στις διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ των δύο χωρών. Επιπλέον, λάβετε υπόψη σας πως οι Τούρκοι εξαγωγείς επιδοτούνται από το κράτος τους προκειμένου να ναυλώνουν τούρκικα φορτηγά, ενώ αντίστοιχα πιέζουν και χρησιμοποιούν και τους πελάτες τους στην Ελλάδα που εισάγουν τα εμπορεύματά τους, προκειμένου να ενισχύσουν τις μεθοδευμένες προσπάθειές τους. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των συντονισμένων πιέσεων που κι εσείς δεχόσαστε ως αρμόδιοι φορείς για την εκχώρηση αδειών, φυσικά στρέφεται εναντίον των Ελλήνων αυτοκινητιστών.

Σας διαβεβαιώνουμε για ακόμα μια φορά πως ελληνικά φορτηγά υπάρχουν και κανένα φορτίο δεν θα μείνει χωρίς μέσο μεταφοράς, αμέσως μόλις οι Τούρκοι αναγκαστούν να το παραχωρήσουν. Οι Έλληνες αυτοκινητιστές μπορούν και πρέπει να αναλάβουν το μερίδιο που τους αναλογεί με δίκαιους και ισότιμους όρους. Μένει μόνο να μην τους στερήσουμε για ακόμα μια φορά την ευκαιρία.

Ο Πρόεδρος                                                       Ο Γενικός Γραμματέας

            Απόστολος Κενανίδης                                       Χαράλαμπος Τσοχαταρίδης