Οδικό Πακέτο 1: Η IRU θα εργαστεί προς το συμφέρον των εταιρειών και των οδηγών

banner-google-news

Η 2α Φεβρουαρίου είναι ημέρα ορόσημο, καθώς οι νέοι κανόνες για την απόσπαση οδηγών  και η εφαρμογή του Πακέτου Κινητικότητας 1 τέθηκαν σε ισχύ στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ.

Η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) σε ανάρτησή της περιγράφει τις διαδικασίες  που προηγήθηκαν κα δεσμεύεται  ότι θα συνεργαστεί με φορείς επιβολής και συνδικαλιστικές οργανώσεις, για να διασφαλίσει την εναρμονισμένη ερμηνεία, εφαρμογή και επιβολή των νέων κανόνων, προς το συμφέρον των εταιρειών και των οδηγών.

«Η IRU έχει εργαστεί εντατικά με τα μέλη της και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να εντοπίσει ασαφή στοιχεία και να επιταχύνει τη διαδικασία προετοιμασίας.

Η προετοιμασία για την εφαρμογή των νέων κανόνων για την απόσπαση οδηγών ήταν μια έντονη και περίπλοκη διαδικασία. Ειδική ομάδα εμπειρογνωμόνων για οδηγούς, συμμετείχε στη διαδικασία. Αυτή η ομάδα εκπροσωπεί τόσο τα κράτη μέλη της ΕΕ όσο και τους ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της IRU.

Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η Ευρωπαϊκή Αρχή Εργασίας πρέπει να επαινεθούν για τη δέσμευσή τους και τον επαγγελματισμό τους. Παρείχαν εκπαίδευση και άνοιξαν την πύλη Δήλωσης Απόσπασης Οδικών Μεταφορών, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη για χρήση.

Ωστόσο, πρέπει να γίνουν περισσότερα από την πλευρά της Επιτροπής. Χρειάζονται περισσότερες διευκρινήσεις όσον αφορά τις μεταφορές επιβατών, τις συνδυασμένες μεταφορές και τους φορείς εκμετάλλευσης τρίτων χωρών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει επίσης να εφαρμόσει τον πολυαναμενόμενο κανονισμό της για την ταξινόμηση των παραβάσεων. Η μη αυτόματη καταγραφή των συνοριακών διελεύσεων είναι ένας άλλος τομέας που χρήζει επείγουσας διευκρίνισης λόγω της πιθανότητας να μπλοκάρει τα σύνορα. Η IRU ζητά την άμεση δράση της Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε αυτό το θέμα.

Ωστόσο, ο πιο αδύναμος κρίκος φαίνεται να είναι τα κράτη μέλη της ΕΕ. Είχαν την υποχρέωση να μεταφέρουν και να δημοσιεύσουν τις πληροφορίες σχετικά με τους όρους που ισχύουν για την απόσπαση στις χώρες τους μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου, συμπεριλαμβανομένων των κρίσιμων πληροφοριών για την αμοιβή των οδηγών στη χώρα υποδοχής.

Προς το παρόν, ωστόσο, μόνο λίγες χώρες έχουν κοινοποιήσει αυτές τις πληροφορίες, και όχι πάντα με τρόπο φιλικό προς τον χρήστη. Η IRU προτρέπει τα κράτη μέλη της ΕΕ να διασφαλίσουν ότι οι κανόνες θα εφαρμοστούν σύντομα και ότι οι πληροφορίες για τους φορείς εκμετάλλευσης και τους οδηγούς είναι προσβάσιμες, σωστά δομημένες και διαθέσιμες σε πολλές γλώσσες της ΕΕ.

Το επόμενο ορόσημο για το Mobility Package 1 είναι στις 21 Φεβρουαρίου. Στη συνέχεια, θα τεθούν σε ισχύ βασικές διατάξεις, όπως οι νέοι κανόνες της ΕΕ για τις ενδομεταφορές, οι οποίοι περιλαμβάνουν περίοδο αναχώρησης και επιστροφής του οχήματος. Η IRU ελπίζει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποσαφηνίσει τους κανόνες σχετικά με την πρόσβαση στην αγορά σε εύθετο χρόνο.

Είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι πολλά κράτη μέλη δεν έχουν ακόμη μεταφέρει βασικές διατάξεις στην εθνική νομοθεσία, όπως η αλληλεπίδραση μεταξύ των νέων κανόνων για τις ενδομεταφορές και των συνδυασμένων μεταφορών.

Η IRU θα συνεχίσει τις προσπάθειές της για την προάσπιση των συμφερόντων του κλάδου και την παροχή πληροφοριών στα μέλη της. Θα συνεργαστεί επίσης με φορείς επιβολής και συνδικαλιστικές οργανώσεις, για να διασφαλίσει την εναρμονισμένη ερμηνεία, εφαρμογή και επιβολή των νέων κανόνων, προς το συμφέρον των εταιρειών και των οδηγών».

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!