Οι οδηγοί φορτηγών στην πρώτη γραμμή

Οι οδηγοί φορτηγών στην πρώτη γραμμή

Ενώ η Ευρώπη βρίσκεται στο έλεος της πανδημίας του κορωνοϊού και εκατομμύρια άνθρωποι καλούνται να μείνουν στα σπίτια τους, οι οδηγοί φορτηγών που κρατούν ζωντανή την εφοδιαστική αλυσίδα, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Εγκαταλείπουν τις οικογένειές τους και ταξιδεύουν στην ευρωπαϊκή ήπειρο, με κίνδυνο της ζωής τους, για να εξασφαλίσουν ότι θα έχουμε τα προϊόντα, τα τρόφιμα, τα φάρμακα και τον εξοπλισμό που χρειαζόμαστε.
Είναι αυτοί που διατηρούν τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας ενεργές.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στα ταξίδια τους στην Ευρώπη είναι πολλά και αυξημένα λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού.
Συναντούν κλειστά σύνορα και αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις στους συνοριακούς δρόμους εξαιτίας της αυξημένης κίνησης. Λόγω των υγειονομικών ελέγχων και των ελέγχων ασφαλείας, στα σύνορα Πολωνίας-Γερμανίας, στον αυτοκινητόδρομο Α2 κοντά στο Βερολίνο πρέπει να περιμένουν 7 ώρες. Στα ουκρανικά σύνορα η αναμονή φτάνει τις 37 ώρες!
Και όταν με το καλό φτάσουν στον προορισμό τους, βρίσκουν κλειστές αποθήκες, όπως στην περίπτωση της Πολωνίας, όπου δεν υπάρχουν έτοιμες υποδομές για τους οδηγούς που έρχονται από το εξωτερικό!

Στα σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να υπομείνουν κι εδώ μεγάλη καθυστέρηση, καθώς οι τουρκικές αρχές έχουν στήσει θερμοκάμερες για να μετρούν τη θερμοκρασία όσων περνούν στην Τουρκία.
Στα σύνορα με τη Ρουμανία, στη γέφυρα Vidin, πάνω από τον Δούναβη, βλέπουμε φορτηγά σταματημένα να περιμένουν και στις δύο πλευρές του δρόμου.

Στη Γαλλία οι σταθμοί φορτηγών έχουν κλείσει. Δεν επιτρέπεται να ανοίξουν λόγω των περιορισμών που ισχύουν για τα εστιατόρια. Έτσι ένα ακόμη πρόβλημα για τους οδηγούς φορτηγών παρουσιάστηκε αιφνιδίως: Πού θα κάνουν ντους; Πού θα φάνε; Πού θα βρουν τουαλέτες; Ακόμη και τα καταστήματα στα βενζινάδικα κλείνουν.

Στην Ολλανδία οι μεταφορές συνεχίζονται. Η κυβέρνηση χαρακτήρισε τις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα «ουσιαστικό έργο». Οι οδηγοί φορτηγών όμως αναφέρουν ότι στις αποθήκες δεν τους συμπεριφέρονται καλά. Δεν τους επιτρέπουν να πάνε στις τουαλέτες και κάποιες φορές δεν τους αφήνουν να βγουν από το φορτηγό. Τα εστιατόρια έχουν κλείσει. Συμβουλεύουν τους οδηγούς να έχουν φαγητό μαζί τους. Ωστόσο μερικοί σταθμοί φορτηγών είναι ανοιχτοί για ντους/τουαλέτες και κάποια εστιατόρια άρχισαν να παραδίδουν φαγητό.

Και στη Νορβηγία οι οδηγοί φορτηγών αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα. Εκεί επίσης οι οδηγοί φορτηγών δεν είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν τον κανονισμό στο χρόνο οδήγησης (να σταματούν κάθε 4,5 ώρες για 45 λεπτά) όταν μεταφέρουν τρόφιμα και άλλες προμήθειες.

Σε όλες τις χώρες τα σύνορα κλείνουν για όλους, εκτός από τους οδηγούς φορτηγών, που μάχονται στην πρώτη γραμμή. Τους χρωστάμε, εκτός από ένα μεγάλο και ζεστό «ευχαριστώ», σεβασμό, ενδιαφέρον και μέριμνα για την υγεία και την ευημερία τους.

Σειρά φορτηγών στον αυτοκινητόδρομο Α12, ανάμεσα στο Βερολίνο και τα πολωνικά σύνορα. AP Photo/Michael Sohn

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ