Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης για τη Θεσσαλονίκη

banner-google-news

Στις ενέργειες που προωθούνται για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου, κατά τη διάρκεια της ημερίδας με θέμα τον νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και συγκέντρωσε εκπροσώπους της Κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, αρμόδιους φορείς και ειδικούς στον τομέα των μεταφορών.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε την αποφασιστικότητα της πολιτείας να διασφαλίσει ασφαλείς, γρήγορες και άνετες μετακινήσεις για όλους τους πολίτες, τονίζοντας: «Η Θεσσαλονίκη κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα προς τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών της με την παρουσίαση του νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι η πόλη θα προσφέρει ασφαλείς, γρήγορες και άνετες μετακινήσεις για όλους».

Το νέο μοντέλο αστικών συγκοινωνιών, το οποίο περιλαμβάνει την πολυαναμενόμενη λειτουργία του Μετρό, φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα σύγχρονο και βιώσιμο πλαίσιο κινητικότητας. «Η λειτουργία του Μετρό αποτελεί ένα σημαντικό επίτευγμα, που αλλάζει τα δεδομένα για τις μετακινήσεις στην πόλη. Στόχος είναι η συνέργεια των αστικών και υπεραστικών μέσων μεταφοράς με τα μέσα σταθερής τροχιάς, ώστε να εξυπηρετούνται πλήρως οι ανάγκες των πολιτών», σημείωσε ο Υφυπουργός.

Ο νέος συγκοινωνιακός σχεδιασμός περιλαμβάνει:

  1. Συνέργεια Μέσων Μεταφοράς: Ανασχεδιασμός των λεωφορειακών γραμμών ώστε να λειτουργούν τροφοδοτικά προς το Μετρό, με στόχο την αποσυμφόρηση του κέντρου και τη δημιουργία νέων γραμμών που θα συνδέουν απομακρυσμένες περιοχές με το Μετρό.
  2. Διοικητική Αναδιάρθρωση: Ο νέος ΟΑΣΘ αναδεικνύεται ως ο κεντρικός φορέας μεταφορών, ενισχύοντας τις επιχειρησιακές του δυνατότητες με νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και επιπλέον προσλήψεις.
  3. Διεθνής Διαγωνισμός για την ευρύτερη περιοχή: Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την ανάθεση συγκοινωνιακού έργου, με στόχο την αποτελεσματική εξυπηρέτηση και των περιοχών εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος.
  4. Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ): Στόχος είναι η προώθηση της ασφαλούς και άνετης κινητικότητας μέσω υποδομών για περπάτημα, ποδηλασία και συστήματα έξυπνης κινητικότητας.

Ο νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης της Θεσσαλονίκης αποτελεί μια καθοριστική παρέμβαση που στοχεύει στην αναβάθμιση της ζωής των πολιτών και στην προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής. Με σεβασμό στο περιβάλλον και έμφαση στην ποιότητα ζωής, εργαζόμαστε για να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη ακόμη πιο σύγχρονη, λειτουργική και ανθρώπινη.