Ο κορονοϊος «μπλοκάρει» τις εξαγωγές Ελληνικών προϊόντων

banner-google-news

Με το νέο στέλεχος του κορονοϊού να έχει αναστατώσει την Μ.Βρετανία και την επιστημονική κοινότητα, σημαντικές είναι οι επιπτώσεις των μέτρων περιορισμού των εισαγωγών και γενικότερα της μετακίνησης από και προς τη Μ. Βρετανία για τους Έλληνες εξαγωγείς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πλήθος φορτηγών, που μετέφεραν ελληνικά φρούτα και λαχανικά, παραμένουν μπλοκαρισμένα στα σύνορα της Γαλλίας με τη Μ.Βρετανία, μετά την απόφαση της πρώτης να απαγορεύσει για 48 ώρες κάθε μετακίνηση προερχόμενη από τη Μ. Βρετανία. Εκτός όμως από τις μεταφορές των φρούτων και λαχανικών, σοβαρές παρενέργειες έχουν παρατηρηθεί και στις εξαγωγές οπωροκηπευτικών, καθώς και άλλων προϊόντων.

7η ΑΓΟΡΑ Η ΒΡΕΤΑΝΙΑ
Σημειώνεται ότι, η Βρετανία αποτελεί την 7η χώρα εξαγωγών για ελληνικά νωπά και κατεψυγμένα προϊόντα, αξίας περί των €150 εκατ. «Το πρόβλημα απαγόρευσης εσόδου αυτοκινήτων, που έρχονται από Μεγάλη Βρετανία, σε Βέλγιο και Γαλλία, εκτιμά ότι θα ενταθεί», αναφέρει ο ειδικός σύμβουλος του Incofruit, Γιώργος Πολυχρονάκης, υπογραμμίζοντας ότι «μόνο η Ολλανδία είναι ανοικτή, αλλά δεν ξέρουμε για πόσο ακόμα».
Επισημαίνει δε ότι πάνω από 7.000 αυτοκίνητα είναι μπλοκαρισμένα, κατά την επιστροφή τους από τη Βρετανία, ενώ και οι οδηγοί είναι απρόθυμοι να μπουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς φοβούνται ότι θα εγκλωβιστούν εκεί και κατά την επιστροφή τους θα πρέπει να μπουν σε καραντίνα επτά ημερών, αντί τριών που ισχύει για τις αφίξεις από κάθε άλλη χώρα.

ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΝ
«Για να αποφευχθεί περαιτέρω σύγχυση και διαταραχή στις μεταφορές εμπορευμάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, όλα τα κράτη μέλη της Ευρώπης πρέπει να συνεργαστούν και να αποδεσμεύσουν τα εγκλωβισμένα φορτηγά οχήματα και τους οδηγούς τους, προστατεύοντας παράλληλα τους πολίτες όλης της Ε.Ε., και της Ελλάδας ειδικότερα. Είναι σαφές πως οι οδηγοί, που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στις ουρές χιλιομέτρων, που έχουν ήδη δημιουργηθεί και στις δύο πλευρές των αγγλο-γαλλικών συνόρων, διατρέχουν κίνδυνο για την υγεία τους και κατ’επέκταση για την δημόσια υγεία, καθώς δημιουργούνται συνθήκες συνωστισμού, ενώ παράλληλα εάν δεν δοθούν σύντομα λύσεις, θα χρειαστεί και ανθρωπιστική βοήθεια για την επάρκεια των τροφίμων, του νερού, καθώς και της πρόσβασης σε χώρους προσωπικής υγιεινής και ιατρικών μονάδων», αναφέρει η ΟΦΑΕ.»ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΗΜΕΡΟΙ»

Εκπρόσωποι των εξαγωγικών επιχειρήσεων ζητούν συνάντηση με την αρμόδια πολιτική ηγεσία, προκειμένου να δοθεί λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

«Γνωρίζουμε για τη δύσκολη κατάσταση, η οποία αναμένεται να επηρεάσει τις εξαγωγές της χώρας μας προς τη Μ. Βρετανία. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με συνδέσμους των παραγωγών για να δοθεί λύση», αναφέρουν πηγές του Υπουργείου Ανάπτυξης και του Αγροτικής Ανάπτυξης.

brexit_trucks_youtruck_4

ΠΟΙΑ ΛΥΣΗ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ
Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των προτάσεων που έχουν πέσει στο τραπέζι ,είναι η δημιουργία μιας λωρίδας για την ελεύθερη διέλευση των εμπορευματικών οχημάτων εντός των ευρωπαϊκών χωρών, όπως άλλωστε είχε συμβεί την περασμένη άνοιξη, όταν η ευρωπαϊκή οικονομία είχε μπει σε καραντίνα.

ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ
Στην αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων για την προώθηση των εμπορευμάτων στρέφεται η εταιρεία τυποποίησης και εξαγωγής ακτινιδίων Ζευς, δεδομένων των προβλημάτων στις οδικές μεταφορές.

«Από τους 6.800 τόνους ακτινίδιων, που διαχειριζόμαστε το χρόνο, το 35% – 40% διατίθεται στην αγγλική αγορά. Η παρουσία μας είναι σταθερή, οι συμφωνίες υπάρχουν, άλλα οι δυσκολίες εξαιτίας επικείμενου Brexit, σε συνδυασμό με τις τρέχουσες εξελίξεις λόγω Covid-19 και την περιορισμένη διαθεσιμότητα που υπάρχει για όλες τις εταιρείες στο στόλο αυτοκινήτων την περίοδο των εορτών, μας έκανε να κοιτάμε εναλλακτικές λύσεις για την προώθηση των εμπορευμάτων», αναφέρει o Αντώνης Ιωαννίδης, Υπεύθυνος πωλήσεων το τμήμα εξαγωγών της Ζευς και αρμόδιος για την αγγλική αγορά.

brexit_trucks_youtruck_3

Επισημαίνει μάλιστα ότι, η εταιρεία έχει εξετάσει και τη θαλάσσια μεταφορά και προς αυτήν την κατεύθυνση εξετάζει λύσεις για ανεύρεση φορτηγών αυτοκινήτων και κοντέινερ. «Οι συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες», καταλήγει.

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!
Όλα τα νέα που αφορούν την αγορά ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα και στον κόσμο. Διεθνείς εξελίξεις, ελληνική επικαιρότητα, ρεπορτάζ.