Nissan NV300 : Πολυσχιδής προσωπικότητα!

Η Nissan προσφέρει στην αγορά ένα όχημα πασπαρτού, για όλες τις δουλειές και απαιτήσεις. Με εντυπωσιακές δυνατότητες προσαρμογής των εκδόσεών του, οδική συμπεριφορά επιβατικού και άψογη εμφάνιση το νέο NV300 είναι ο συνεργάτης που έψαχνες!

Tο NV300 λανσαρίστηκε πριν από έναν περίπου χρόνο, στην 66η ΙΑΑ του 2016 και ήρθε να αντικαταστήσει το – μέτριας εμπορικής επιτυχίας – Primastar. Τοποθετημένο ανάμεσα στα NV200 και NV400, το νέο NV300 αποτελεί ένα ζωτικής σημασίας όχημα για την Nissan, που ολοκληρώνει με τον καλύτερο τρόπο την γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων της. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της σύμπραξης RenaultNissan, στην περιοχή Sandouville της Γαλλίας και αποτελεί «αδελφό» μοντέλο του Renault Trafic.

Nissan NV300 CombiΤο μεσαίο μεγέθους αμάξωμα βρίσκεται από σχεδιαστικής άποψης στον δρόμο που -πρώτο- χάραξε το πρώτης γενιάς Renault Trafic και αργότερα ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές. Η υπερυψωμένη καμπίνα και η μονοκόμματη προσθήκη της κλούβας πίσω από αυτή δημιουργούν πρακτικούς και άκρως εκμεταλλεύσιμους χώρους. Ο κατασκευαστής κατάφερε να αποδώσει σχεδιαστικά μια άκρως ενδιαφέρουσα σχεδιαστική φόρμα, χωρίς να «κινδυνέψει» η πρακτικότητα. Δεν είναι μόνο τα πανέμορφα εμπρός και πίσω φανάρια, ούτε η εντυπωσιακή μάσκα που δίνουν στο NV300 την ιδιαίτερη ταυτότητα. Είναι επιπλέον οι γραμμές που διατρέχουν τα πλαϊνά του αμαξώματος, συμπεριλαμβάνοντας αρμονικά τις συρόμενες πόρτες.

Όμορφη καμπίνα

Η σχεδιαστική προσέγγιση της καμπίνας και η επιλογή των υλικών που την απαρτίζουν κινούνται σε απόλυτα σύγχρονο πλαίσιο. Το όμορφο ταμπλό σε συνδυασμό με τις καλαίσθητες και ανθεκτικές στην χρήση επενδύσεις των καθισμάτων και των θυρών τοποθετούν το NV300 «μπροστά» από την εποχή του, με τον χρήστη να μην έχει να ζηλέψει τίποτα σε σχέση με ένα επιβατικό όχημα.

Nissan NV300 Combi

Η θέση οδήγησης παραπέμπει σε επιβατικό όχημα και είναι ρυθμιζόμενη εμπρός – πίσω σε διαδρομή μεγαλύτερη (+18χλστ.) σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο. Εντυπωσιακοί είναι και οι χώροι για τα μικροαντικείμενα, με συνολικό όγκο 89 λίτρων. Συνολικά 14 θέσεις με όγκο από 0,2 έως 54 λίτρα (κάτω από το διπλό κάθισμα για τον συνοδηγό) έχουν προβλεφθεί στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών ενώ στοιχεία όπως η θέση για κινητά τηλέφωνα, φορητό υπολογιστή ή η ειδική βάση για έγγραφα που μπορεί να αφαιρεθεί από την αναδιπλούμενη πλάτη του μεσαίου καθίσματος, αναβαθμίζουν κάθετα την πρακτικότητα του ιαπωνικού βαν.

Εν τω μεταξύ το NV300 προσφέρει και ένα προηγμένο σύστημα πολυμέσων (NissanConnect), με μια οθόνη αφής 7 ιντσών στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας ενώ οι επιβάτες θα εκτιμήσουν δεόντως την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση της καμπίνας, χάρη σε τροποποιήσεις της εμπρόσθιας κολώνας του αμαξώματος και του παρμπρίζ.

Οι εκδόσεις

Εξαιρετική είναι η εικόνα και στον χώρο φόρτωσης, με το νέο NV300 να διαθέτει 4 μεγέθη καρότσας (L1H1, L1H2, L2H1, L2H2) στις εκδόσεις βαν και όντας σχεδιασμένο για να μεταφέρει έως και τρεις στάνταρ ευρωπαλέτες ακόμη και στην έκδοση L1. Χάρη στο μεγάλο εσωτερικό πλάτος μεταξύ των θόλων καθώς και στην δυνατότητα επέκτασης του ωφέλιμου μήκους του χώρου φόρτωσης κατά 410 – 800 χλστ. μέσω μιας ειδικής καταπακτής κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, το NV300 μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα με μήκος έως και 4,15 μ. στην κλούβα του ενώ την ίδια στιγμή, ιδιαίτερα μεγάλο είναι το άνοιγμα τόσο της πλευρικής όσο και της πίσω θύρας.

Nissan NV300 VanΜιλώντας με νούμερα, το NV300 Van μπορεί να υποστηρίξει φορτία με όγκο από 5,2 έως 8,3 κ.μ. στο εσωτερικό του ενώ, σε σχέση με τον προκάτοχο του, το Primastar, προσφέρει αυξημένο όγκο φόρτωσης κατά 200 λίτρα στις εκδόσεις με κανονική οροφή (H1) και κατά 300 λίτρα στις εκδόσεις με ψηλή οροφή (H2).
Το μεικτό βάρος του κυμαίνεται από τους 2,7 έως τους 2,9 τόνους, με το ωφέλιμο φορτίο να διαμορφώνεται αντίστοιχα από τα 1.000 – 1.310 κιλά ενώ, τα έως και 18 σημεία στήριξης του φορτίου στο πάτωμα της κλούβας, διασφαλίζουν την ασφαλή στερέωση πάσης φύσεως αντικειμένων.
Οι δύο επιβατικές εκδόσεις Combi (L1H1, L2H1) μπορούν να υποστηρίξουν έως και 9 άτομα ενώ, οι εκδόσεις C+C προσφέρουν επαρκή χώρο επί του πλαισίου για την υποστήριξη μιας μεγάλης ποικιλία υπερκατασκευών. Από αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και ψυγεία μεταφοράς, έως φορτηγά ανατρεπόμενα, το ελαφρύ φορτηγό της Nissan είναι τόσο ευέλικτο που θα καλύψει στο έπακρο τις ανάγκες κάθε επιχείρησης.

Δυνατό στο δρόμο

Το νέο NV300 προσφέρεται με τέσσερις επιλογές κινητήρων που βασίζονται στον καταξιωμένο diesel κινητήρα 1.6 λίτρων, γνωστό από τα δημοφιλή Qashqai και X- TRAIL, με ιπποδυνάμεις 95, 120, 125 και 145 ίππους. Οι δύο πρώτες εκδόσεις είναι απλού turbo, ενώ στις δύο τελευταίες εφαρμόζεται τεχνολογία twin turbo. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Με προδιαγραφές Euro 6 και στάνταρ φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων diesel, το νέο NV300 είναι εξοπλισμένο με σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων (SCR).  Τα μοντέλα twin turbo έχουν τεχνολογία κινητήρων Start Stop για μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, καθώς και ένα διακόπτη λειτουργίας ECO με ένδειξη αλλαγής ταχύτητας (διατίθεται κατ’ επιλογή και στον κινητήρα των 95 ίππων).

Nissan NV300 Van

Ένα από τα πρώτα στοιχεία που αντιλαμβάνεται κανείς πίσω από το τιμόνι του NV300 είναι η εξαιρετική ρύθμιση και λειτουργία της ανάρτησης, που καταφέρνει να εξομαλύνει την πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος, την ίδια στιγμή που θα επιτρέψει την κίνηση του NV300 σε γρήγορους ρυθμούς χωρίς έντονες κλίσεις του αμαξώματος.

Πλούσιος εξοπλισμός

Παράλληλα, εξαιρετική είναι η εικόνα του NV300 σε ότι αφορά στους τομείς τη παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας με τον σχετικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στοιχεία όπως μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός – πίσω καθώς και κάμερα οπισθοπορείας, ABS, EBD, ESP, ASR, Hill Start Assist κ.ο.κ.
Τέλος, στον προαιρετικό εξοπλισμό ασφαλείας του νέου NV300 αξίζει να σημειώσουμε πως μπορούν να συμπεριληφθούν στοιχεία όπως το «Extended Grip» που αναβαθμίζει τη λειτουργία του ESP προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη πρόσφυση των κινητηρίων τροχών σε σημεία με λάσπη, άμμο, χιόνι κ.ο.κ. καθώς και του «Load Adaptive Control» που μεταβάλει τη λειτουργία του ESP με βάση το φορτίο που μεταφέρεται.

Η διάθεση του NV300 συνοδεύεται από 5ετη εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χλμ.) ενώ τα διαστήματα σέρβις έχουν επεκταθεί στα 40.000 χλμ. ή κάθε 2 χρόνια, γεγονός που μειώνει σημαντικά το σχετικό κόστος.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: Twin Turbo: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 145/3.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 340/1.750 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 6,1 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 181 Ρύποι Euro 6b (SCR)

Twin Turbo: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 125/3.500 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 320/1.750 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 6,1 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 174 Ρύποι Euro 6b (SCR)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικό κιβώτια ταχυτήτων 6+1 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση, γόνατα ΜακΦέρσον, απομονωμένοι κάτω βραχίονες τύπου Α, σπειροειδή ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας.

Πίσω: Ημι-ανεξάρτητη με διάταξη 4άρων συνδέσμων ελικοειδή ελατήρια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκό.

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Έκδοση: NV300 L1H1 120hp Τιμή: από 28.000 ευρώ Βασικός Εξοπλισμός: ESP, ABS με EBD, Hill Start Assist, cruise control, αερόσακος οδηγού, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, συρόμενη πλαϊνή πόρτα δεξιά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ (Van): Μήκος 4,999 (L1) – 5,399 (L2) μ. Πλάτος 1,956 μ. Ύψος 1,971 (H1) – 2,283 (H2) μ. Μεταξόνιο 3,098 – 3,498 μ. Πρόβολος εμπρός 0,933 μ. Πρόβολος πίσω 0,968 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 11,84 μ. Μεικτό βάρος από 2.980 έως 3.090 κιλά Απόβαρο από 1.699 έως 1.870 κιλά Ωφέλιμο φορτίο από 1.073 έως 1.310 κιλά Χώρος φόρτωσης (ΜxΠxΥ) 2,537 (L1) – 2,937 (L2) x 1,662 (1,268 στους θόλους) x 1,387 (H1) – 1,898 (H2) μ. Ελαστικά 215/65 R16 Ρεζερβουάρ 80 λίτρα

* εργοστασιακές μετρήσεις

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ