Νιώσατε πατινάρισμα; Η ανακατασκευή του συμπλέκτη θα σώσει…την τσέπη σας

banner-google-news

Σίγουρα ένας από τους εφιάλτες του επαγγελματία οδηγού είναι αυτός μιας πιθανής βλάβης και αντικατάστασης του συμπλέκτη. Η αλλαγή του, αποτελεί σύνηθες φαινόμενο για τα επαγγελματικά οχήματα αφού γράφουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιόμετρα. Άλλωστε τα είδη του συμπλέκτη αποτελούν υλικά τριβής.

Του Νίκου Σπυρόπουλου

Εξαιτίας των δύσκολων καιρών η ανακατασκευή του συμπλέκτη και των ειδών του (δίσκοι-πλατώ κτλπ) είναι η ιδανική λύση σε σύγκριση με την αγορά ενός εξολοκλήρου καινούριου. Το youtruck Magazine συνομίλησε για το θέμα με τον κ. Θωμά Επανωμίτη, μηχανικό αυτοκινήτων και ιδιοκτήτη της ομώνυμης εταιρείας που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη.

Όπως μας τόνισε ο κ. Επανωμίτης, η εταιρεία του ασχολείται με τα είδη του συμπλέκτη και την αντικατάστασή τους από το 1993. Η πολύχρονη εμπειρία στον χώρο καθώς και η ποιότητα της δουλειάς που γίνεται αντικατοπτρίζεται στην εμπιστοσύνη που έχει ο κόσμος στην εταιρεία.

«Το κόστος ενός καινούριου είναι αρκετά υψηλό για τον επαγγελματία και ιδίως την  παρούσα χρονική περίοδο που χαρακτηρίζεται από έντονες οικονομικές δυσκολίες. Σε ένα απλό φορτηγό το κόστος ανακατασκευής του δίσκου-πλατώ ανέρχεται μόλις στο 1/3 της τιμής του καινούριου. Επομένως, είναι λογικό ο κόσμος να επιλέγει την ανακατασκευή και όχι την αγορά καινούριου», μας είπε.

Βέβαια, η ανακατασκευή δεν είναι μια απλή διαδικασία. Χρήζει ιδιαίτερης  προσοχής και γνώσεων. Στα θετικά της εταιρείας του κ. Επανωμίτη είναι η εξάμηνη με οκτάμηνη εγγύηση που προσφέρει στους πελάτες της, ανάλογα την ανακατασκευή που θα πραγματοποιηθεί και τα χιλιόμετρα που θα “βγάλει”. «Στόχος μας είναι η καινοτομία πάνω στον συμπλέκτη, να γίνει σωστή δουλειά που θα διαρκέσει», μας υπογράμμισε. Να αναφέρουμε ότι οι υψηλές προδιαγραφών πρώτες ύλες που χρησιμοποιεί η εταιρεία σε συνδυασμό με τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα καθιστούν εφάμιλλη την ανακατασκευή ενός συμπλέκτη με την αγορά ενός καινούριου.

 

-Κ. Επανωμίτη, πότε ένας δίσκος δεν μπορεί να ανακατασκευαστεί και πρέπει να αγοραστεί καινούριος;

Όταν σπάσει το στέλεχος του δίσκου, τότε σπάει και η αντικατάσταση. Εάν το στέλεχος είναι καλό, όλα τα επιμέρους ανταλλακτικά που φέρει ο δίσκος υπάρχουν ώστε να γίνει η επισκευή του. Εφόσον το στέλεχος είναι καλό μπορεί να επισκευαστεί μέχρι και 5-6 φορές.  Όπως είναι φανερό, τα χιλιόμετρα που δύναται να «βγάλει» ένας ανακατασκευασμένος δίσκος είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά.

 

-Υπάρχουν μήπως κάποιες συμβουλές όσον αφορά στην ορθή χρήση του συμπλέκτη ώστε να μην φθαρθεί «πριν την ώρα του»;

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο να προσέξει ο επαγγελματίας οδηγός στο θέμα του συμπλέκτη. Το βασικό αν θέλετε, είναι  να μην πατάει τον συμπλέκτη σε στιγμές που δεν χρειάζεται. Θα πρέπει επίσης να τρέξει αμέσως στο συνεργείο εάν αντιληφθεί το παραμικρό πρόβλημα.

Ο κ. Επανωμίτης μας δήλωσε ακόμα ότι ετοιμάζει μια δική του «πατέντα» η οποία θα ενημερώνει τον οδηγό όταν πρόκειται να «έρθει η ώρα» του συμπλέκτη. Η ιδέα βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο και η εταιρεία την εξελίσσει καθημερινά.

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!