Συνέντευξη με τον Γιώργο Παναγιωτίδη, Αναπληρωτή Εμπορικό Διευθυντή Γραμμών Εξωτερικού της “Attica Group”

banner-google-news

Θέλει γνώση και σεβασμό η θάλασσα και ετούτος ο τόπος το ξέρει καλά αυτό. Έζησε από τη θάλασσα, ταξίδεψε σε αυτήν. Ακόμη καλύτερα το ξέρουν όσοι μεταφέρουν εμπορεύματα, αλλά πάνω απ’ όλα ανθρώπινες ψυχές. Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και η Attica Group παλεύει με επιτυχία για το καλύτερο. Άλλωστε, το να χτίζεις το αύριο πάνω σε κάτι που κινείται ανάλογα με τους ανέμους δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Ο αναπληρωτής εμπορικός διευθυντής γραμμών εξωτερικού της Attica Γιώργος Παναγιωτίδης κρατά το πηδάλιο. Εμείς πιάνουμε τη θέση δίπλα του και αρχίζουμε τις ερωτήσεις…

Κύριε Παναγιωτίδη, πείτε μας λίγα λόγια για την Attica Group.

 

Ο Όμιλος ATTICA δραστηριοποιείται στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας στην Αδριατική θάλασσα, καθώς και στις Ελληνικές Ακτοπλοϊκές γραμμές. Διαθέτει το νεότερο στόλο στην Ευρώπη με  14 επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία (5 πλοία SUPERFAST FERRIES & 9 πλοία BLUE STAR FERRIES), προσφέροντας υπηρεσίες μεταφοράς υψηλού επιπέδου για επιβάτες, φορτηγά και Ι.Χ. οχήματα. 

Αναλυτικότερα, ο Όμιλος δραστηριοποιείται:

α) στην Αδριατική θάλασσα με 4 SUPERFAST πλοία (SUPERFAST I, SUPERFAST II, SUPERFAST VI, SUPERFAST XI) πραγματοποιεί καθημερινά δρομολόγια όλο το χρόνο από τα Eλληνικά λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας προς τα λιμάνια της Ανκόνα και του Μπάρι στην Ιταλία. Κατά την καλοκαιρινή περίοδο συνδέει επίσης την Κέρκυρα με το Μπάρι, στην Ιταλία.

β) στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, με 9 BLUE STAR πλοία και 1 SUPERFAST πλοίο, στις γραμμές των Κυκλάδων, τα Δωδεκάνησα, τα νησιά ΒΑ Αιγαίου καθώς και στη γραμμή της Κρήτης (Πειραιάς – Ηράκλειο) πραγματοποιώντας δρομολόγια όλο το χρόνο.

 

Πόσο δύσκολο είναι να διατηρήσετε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που σας οδήγησαν στην κορυφή, σε μια εποχή στην οποία ο όρος «περικοπή» (μισθών, προσωπικού, ποιότητας παρεχομένων υπηρεσιών) κυριαρχεί στην πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων;

 

Η δυσκολία είναι πράγματι μεγάλη. Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει αρνητικά τις θαλάσσιες μεταφορές, με αποτέλεσμα τη μείωση του μεταφορικού έργου επιβατών και φορτίων. Επίσης, η συνεχής αύξηση της τιμής του πετρελαίου αποτελεί μεγάλο πλήγμα για όλες τις ναυτιλιακές εταιρίες, οι οποίες αντιμετωπίζουν μια δύσκολη πραγματικότητα. 

Παρόλα αυτά η Attica Group, η οποία διακρίνεται για την ποιότητα των μέσων και του ανθρώπινου δυναμικού της σε πλοία και σε γραφεία, συνεχίζει να παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους πελάτες της και να κατέχει, ακόμα και εν καιρώ κρίσης, τις πρώτες θέσεις στην προτίμησή τους.

 

Ποιος είναι ο όγκος επιβατών και εμπορευμάτων που μεταφέρει σήμερα η Attica Group στην Αδριατική; Παραμένει ο ίδιος παρά την ύφεση; Και ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρίας για το μέλλον λαμβάνοντας υπόψη το νέο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον; 

 

Το μεταφορικό έργο των πλοίων της Attica Group στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας        (Πάτρα – Ηγουμενίτσα –  Ανκόνα / Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα – Μπάρι) κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2012 ανήλθε σε 383.439 επιβάτες, 114.902 φορτηγά οχήματα και 95.921 Ι.Χ. οχήματα. Σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία, η κίνηση των επιβατών παρουσίασε μείωση κατά 18%, ενώ των φορτηγών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2011. Εδώ είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η αγορά της Αδριατικής παρουσίασε μείωση 26% στην κίνηση των επιβατών και 10% στην κίνηση των φορτηγών το 2012 σε σύγκριση με το 2011. 

Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα τα πλοία της Attica Group, Superfast VI, Superfast XI, Superfast I και Superfast II, να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς της εταιρίας κατά τρεις μονάδες, σε 33% στους επιβάτες, κατά μία μονάδα στα Ι.Χ. οχήματα, με μερίδιο 29% και κατά τέσσερις μονάδες, σε 36% στα φορτηγά οχήματα, διατηρώντας για 15η χρονιά την 1η θέση στη μεταφορά φορτηγών στην Αδριατική. 

Η σημαντική βελτίωση του οικονομικού αποτελέσματος του Ομίλου επετεύχθη σε ένα περιβάλλον συνεχιζόμενης ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, που προκάλεσε μείωση της κίνησης σε όλες τις γραμμές όπου δραστηριοποιούνται πλοία του Ομίλου, υψηλότερου κόστους καυσίμων και παρά τους άνισους όρους ανταγωνισμού εις βάρος των πλοίων υπό ελληνική σημαία στις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας. Φαινόμενα ύπαρξης άνισων όρων ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν πρόσφατα και σε ορισμένες γραμμές του εσωτερικού. Με αυτά τα δεδομένα και με γνώμονα την προσαρμογή της προσφοράς προς τη ζήτηση, η διοίκηση του Ομίλου εφήρμοσε ένα ανανεωμένο πλάνο δρομολόγησης του στόλου όσον αφορά στη συχνότητα των δρομολογίων και στο χρόνο ταξιδιού, ενώ παράλληλα υλοποίησε μείωση των διοικητικών εξόδων και εξόδων λειτουργίας των πλοίων.

Παρ’ όλη τη δυσκολία των καιρών, στον Όμιλο Attica εξακολουθούμε να επενδύουμε στον εκσυγχρονισμό του στόλου μας και συνεχίζουμε να παρέχουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους επιβάτες μας, με τον πιο μοντέρνο στόλο επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων της νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Το 2009 η Attica Group δρομολόγησε δύο νεότευκτα πλοία,  το Superfast I και το Superfast II, στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπάρι, τα οποία έχουν σχεδιαστεί να μεταφέρουν 140 φορτηγά και 801 επιβάτες το καθένα. Με αυτήν την επένδυση, η Attica Group ανταποκρίθηκε άμεσα στη μεταφορική ζήτηση της Αδριατικής, προσφέροντας στους πελάτες της μεγάλη χωρητικότητα στα γκαράζ καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, καθώς και τη δυνατότητα μεταφοράς επικίνδυνων και άλλων φορτίων, ακόμα και ζώντων ζώων.

Παράλληλα, η Attica Group δρομολόγησε το 2011 και 2012 και δύο νέα πλοία στις γραμμές εσωτερικού (ακτοπλοΐα), το Blue Star Delos και το Blue Star Patmos, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στις θαλάσσιες συγκοινωνίες της χώρας, στοχεύοντας στη προσφορά υψηλού επιπέδου μεταφορικών υπηρεσιών με  σύγχρονα, καινούργια και γρήγορα πλοία και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη των νησιών προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών τους.

Ας μη ξεχνάμε όμως ότι η Attica Group είναι μέλος του ομίλου MIG, ο οποίος δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ταχύτατη ανάπτυξη τόσο στις διεθνείς όσο και στις εσωτερικές ακτοπλοϊκές γραμμές. 

Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι της εταιρίας είναι:

•η ενίσχυση της παρουσίας της στην αναπτυσσόμενη αγορά της διακίνησης αγαθών,

•η επιστροφή στη κερδοφορία και η ενίσχυση της θέσης της στην αγορά της Αδριατικής θάλασσας,

•η περαιτέρω εδραίωσή της στην ελληνική ακτοπλοΐα,

•η μεταδρομολόγηση πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται η πλήρης εκμετάλλευσή τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους,

•η επέκταση των δραστηριοτήτων της σε άλλα λιμάνια της Ευρώπης.

 

Εδώ και καιρό συνεργάζεστε με μία πρώην ανταγωνιστική εταιρία, την ΑΝΕΚ. Τι περιλαμβάνει η συνεργασία αυτή;

 

Από τον Ιούνιο του 2011 η Superfast Ferries και η Anek Lines εκτελούν συνδυασμένα δρομολόγια στις γραμμές Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα και  Πειραιάς – Ηράκλειο. 

Οι δύο εταιρίες ενώνοντας τις δυνάμεις τους κατόρθωσαν να δημιουργήσουν νέα δυναμική για την ανάπτυξη και των δύο γραμμών, επιτρέποντας ταυτόχρονα την αντιμετώπιση του συνεχώς αυξανόμενου λειτουργικού κόστους των πλοίων, μεταξύ άλλων και λόγω της υπερβολικής αύξησης των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων. 

Οι κύριοι στόχοι αυτής της συνεργασίας, όπως η αναβάθμιση της γραμμής Πειραιά– Ηρακλείου, αλλά και η αναπροσαρμογή της προσφερόμενης χωρητικότητας στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της γραμμής, με ταυτόχρονη διατήρηση των υψηλών υπηρεσιών που προσφέρονται, κρίνοντας από τα έως σήμερα αποτελέσματα, έχουν επιτευχθεί.

 

Ας πάμε στις εμπορευματικές μεταφορές. Ποια είναι τα βασικά «χαρτιά» σας στην προσέλκυση των επαγγελματιών;

 

Τα πλοία που απαρτίζουν το στόλο της Attica Group στις γραμμές της Αδριατικής είναι υπερσύγχρονα και εξοπλισμένα με τα πιο εξελιγμένα συστήματα. 

Η Attica Group  διακρίνεται για τη σωστή τήρηση των δρομολογίων και την υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση των επαγγελματιών από το έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό της. 

Οι οδηγοί μπορούν να εκμεταλλευτούν τα συνεχόμενα δρομολόγια τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες, όταν απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών οχημάτων στις εθνικές οδούς. Επιπλέον, η διανυκτέρευση στο πλοίο δίνει τη δυνατότητα κάλυψης πλήρους ωραρίου οδήγησης, μετά την άφιξη στο λιμάνι προορισμού.  

Τα γκαράζ ελέγχονται από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης και υπάρχουν πρίζες 380 βολτ με μετασχηματιστή 220 βολτ, για να εξυπηρετούν τα φορτηγά-ψυγεία.

Τα πλοία διαθέτουν: Ειδικό χώρο αναψυχής οδηγών (Driver’s Lounge), μπαρ, εστιατόριο, disco, καζίνο, κατάστημα με ποικιλία προϊόντων, πισίνα, internet corner, ασύρματη πρόσβαση (Wi Fi), αυτόματη ταμειολογιστική μηχανή (ΑΤΜ) και τηλέφωνα κερματοδέκτες δορυφορικής λήψης. Επίσης παρέχεται η δυνατότητα επικοινωνίας με τις εταιρίες των οδηγών μέσω δορυφορικής σύνδεσης.

Η εταιρία διαθέτει σε κάθε πλοίο, αλλά και στο εκάστοτε λιμάνι αναχώρησης, ειδική ομάδα security, οι οποίοι πραγματοποιούν επισταμένους ελέγχους κατά τη διαδικασία επιβίβασης των φορτηγών αυτοκινήτων για τον εντοπισμό λαθρομεταναστών.

Επιπλέον, η Attica Group στην προσπάθειά της να επιβραβεύσει όσους ταξιδεύουν συχνά με τα πλοία της δημιούργησε το Πρόγραμμα Πιστότητας και Επιβράβευσης πελατών Seasmiles, παρέχοντας μία σειρά από μοναδικά προνόμια, εκπτωτικές προσφορές και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους επαγγελματίες οδηγούς.

 

Μάθαμε να λέμε πως είμαστε μια χώρα με ναυτική παράδοση. Κατά πόσο η σύγχρονη ελληνική ναυτιλία κρατά ψηλά αυτή τη βαριά σημαία; Τι άλλο μπορεί να γίνει ώστε να βελτιωθεί σε όλα της τα στάδια; 

 

Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα, μια χώρα με πλούσια ναυτική παράδοση και ιστορικές ναυτικές ρίζες, κατέχει σημαντική θέση στην Εμπορική Ναυτιλία. 

Η σύγχρονη ελληνική ναυτιλία έχει αναδείξει σημαντικούς εφοπλιστές με ισχυρή παρουσία στο χώρο και ικανούς απογόνους στο “τιμόνι” της ναυτιλίας, συνεχίζοντας επάξια την επιτυχημένη ναυτική πορεία της.

Οι περισσότερες εταιρίες διατηρούν υψηλά τα επίπεδα της ναυτιλιακής παράδοσης, διαθέτοντας πλοία υψηλών προδιαγραφών εξοπλισμένα με άρτιες εγκαταστάσεις. 

Ωστόσο, η Ελλάδα υστερεί σε πολλούς τομείς, στους οποίους πρέπει να αναπτυχθεί για να μπορέσει να διατηρήσει και να βελτιώσει την θέση της στην Εμπορική Ναυτιλία, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ελληνική οικονομία.

Ίσως το πιο σημαντικό βήμα βελτίωσης αποτελούν τα έργα υποδομής που πρέπει να γίνουν στα λιμάνια, ώστε να καταστούν ασφαλέστερα, ενώ παράλληλα να μπορούν να φιλοξενήσουν και μεγαλύτερα πλοία.  

Επιπλέον θα πρέπει να δημιουργηθούν και νέα λιμάνια, τα οποία να λειτουργούν ως διαμετακομιστικά κέντρα.

Είναι μεγίστης σημασίας να δημιουργηθούν τα κίνητρα και οι προϋποθέσεις ώστε η Ελλάδα να γίνει ανταγωνιστική και σαν αποτέλεσμα να υψωθεί η ελληνική σημαία σε περισσότερα πλοία. 

Επίσης πολύ σημαντικό είναι τα πληρώματα των πλοίων να απαρτίζονται από Έλληνες.

Τέλος ένας στόχος στον οποίο θα πρέπει να επικεντρωθούμε είναι να αναπτύξουμε ανταγωνιστική ναυπηγική βιομηχανία. 

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!