Νέος οδικός άξονας θα συνδέει το αεροδρόμιο με την πόλη της Ρόδου

banner-google-news

Τη δημιουργία νέας οδικής σύνδεσης του αεροδρομίου με την πόλη της Ρόδου ανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, κατά τα εγκαίνια της γέφυρας Μάκαρη, στη θέση Χαράκι της Εθνικής Οδού Ρόδου-Λίνδου. Ο νέος οδικός άξονας προβλέπεται να ξεκινά στον Ισόπεδο Κόμβο του Νοσοκομείου και να ολοκληρώνεται περίπου μισό χιλιόμετρο μετά τον Ισόπεδο Κόμβο Κρεμαστής. Η νέα χάραξη, η λεγόμενη Μεσογειακή Χάραξη, έχει συνολικό μήκος περίπου 9 χλμ. και στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου προβλέπεται η κατασκευή πέντε ισόπεδων κόμβων καθώς και παράπλευρου δικτύου συνολικού μήκους περίπου 16 χλμ. για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου. Η νέα οδός θα συνδέεται:

  • Με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού σε τρεις ισόπεδους κόμβους, στις θέσεις Νέο Νοσοκομείο, Κανδήλι και Ιαλυσός
  • Με την πόλη της Ρόδου μέσω του κόμβου του Νέου Νοσοκομείου, με προέκταση της οδού Γεωργίου Σεφέρη
  • Και στο τέλος του οδικού άξονα με τον ισόπεδο κόμβο Παστίδας της οδού Ακτές ‐ Αεροδρόμιο.

 

Υψηλές προδιαγραφές οδικής ασφάλειας

Ο νέος δρόμος θα έχει τις πιο υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας, σύμφωνα με τον  υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος είπε ενδεικτικά: «Στο τμήμα Αεροδρόμιο–Φαληράκι, από 1+1 λωρίδες που έχει η υφιστάμενη διατομή, θα πάμε στις 2+2 λωρίδες με στηθαίο ασφαλείας στο μέσον. Προβλέπεται, επίσης, η διαπλάτυνση των υφιστάμενων άνω και κάτω διαβάσεων σε ολόκληρο το τμήμα όπου η χάραξη ακολουθεί την υφιστάμενη οδό». Ανέφερε επίσης ότι αυτή τη στιγμή είναι ολοκληρωμένες και σε φάση έγκρισης οι μελέτες του υποτμήματος από τον ισόπεδο κόμβο Κανδηλίου έως το Αεροδρόμιο, μήκους περίπου 7 χλμ. Έτσι, είναι δυνατή η άμεση δημοπράτηση ενός αυτοτελούς τμήματος του έργου απολύτως λειτουργικού και εξαιρετικά σημαντικού. Σημείωσε ότι έχει ήδη εκδοθεί η σχετική απόφαση δέσμευσης της ζώνης διέλευσης των έργων, με ισχύ έως τον Μάιο του 2022.
Τι μένει να γίνει για την ολοκλήρωση του έργου: Ο ανασχεδιασμός του τμήματος μετά τον Ισόπεδο Κόμβο Κανδηλίου, σε συνδυασμό με τις απαραίτητες μελέτες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της Περιμετρικής Ρόδου, προκειμένου να υπάρξει λειτουργικότερη σύνδεση με τον αστικό ιστό. Η προτεραιότητα αυτή έχει επιβληθεί και από τους εγκεκριμένους Περιβαλλοντικούς Όρους του έργου.

Χρηματοδότηση του έργου

Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 40 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, και έχει συμπεριληφθεί στην πρόταση του Υπουργείου Υποδομών για χρηματοδότηση από το Τομεακό Πρόγραμμα Υποδομών Μεταφορών του ΕΣΠΑ 2021–2027. Έχει εξασφαλιστεί, δηλαδή, η χρηματοδότησή του, όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Έτσι, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι βάζουμε μπρος, ένα σημαντικό έργο, ώστε σύντομα να γίνει πραγματικότητα ένας νέος οδικός άξονας, ο οποίος θα διευκολύνει αφάνταστα την καθημερινότητα του νησιού, θα αναβαθμίσει σοβαρά την υποδομή του ως τουριστικού προορισμού, θα αυξήσει κατακόρυφα τους δείκτες ασφαλείας της διαδρομής και τελικά θα δώσει μια νέα αναπτυξιακή ώθηση στη Ρόδο». 

Η νέα γέφυρα Μάκαρη, στη θέση Χαράκι της Εθνικής Οδού Ρόδου-Λίνδου

Όσον αφορά τη νέα γέφυρα που εγκαινιάστηκε σήμερα, πρόκειται για ένα έργο της Αυτοδιοίκησης, που ακόμα κι αν τυπικώς δεν θεωρείται «μεγάλο», είναι εξαιρετικά σημαντικό για την καθημερινότητα του νησιού. «Η γέφυρα επί του ποταμού Μάκαρη στάθηκε ξανά στη θέση της και δόθηκε στην κυκλοφορία, μόλις 18,5 μήνες μετά την κατάρρευση της παλιάς γέφυρας και 12 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης του έργου», ανέφερε ο  κ. Κ. Καραμανλής και απένειμε τα εύσημα σε όσους εργάστηκαν για αυτή την επιτυχία, από την Αυτοδιοίκηση ως και τον ιδιωτικό τομέα, που υλοποίησαν ένα έργο υψηλών τεχνικών προδιαγραφών.