Νέο VW Transporter 6.1 : Ορόσημο στην κατηγορία του

Μετά από 70 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας, μέσα από έξι γενιές και πάνω από 12 εκατ. πωλήσεις σε όλο τον κόσμο το εμβληματικό Transporter μπαίνει στην ψηφιακή εποχή συνδυάζοντας την καινοτομία με την πρακτικότητα.

banner-google-news

Το ημερολόγιο δείχνει 8  Μαρτίου 1956 όταν ξεκινά η γραμμή παραγωγής του «Bulli», που σηματοδοτεί και την έναρξη μια μοναδικής εποχής στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η σειρά Τ έμελε να αποτελέσει το σύμβολο του «οικονομικού θαύματος» στην μεταπολεμική Γερμανία. Το εμβληματικό best seller της Volkswagen κυκλοφόρησε σε πολλές παραλλαγές, ως επιβατικό, βαν, minibus, pick up, τροχόσπιτο, και προτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους επαγγελματίες, αλλά και από τους χίπηδες την δεκαετία του 60 και 70, αποτελώντας το επίσημο όχημα της χίπικης επανάστασης!

1 (Medium)(11)

Ειδικά η επαγγελματική έκδοση, με την κωδική ονομασία T1 παρουσιάστηκε το 1949, ξεχωρίζοντας από τον έξυπνο συνδυασμό της μέγιστης πρακτικότητας με τον καθαρό σχεδιασμό που αμέσως εκτίμησαν οι επαγγελματίες. Στο πέρασμα των χρόνων το Transporter απέκτησε εμβληματικό status, φτάνοντας μετά από συνεχή εξέλιξη και πρωτοπορία τις 6 γενιές. Χαρακτηριστικό του, ότι πάντα κάθε νέα έκδοση έβαζε τους επαγγελματίες σε μία νέα σχέση με το όχημά τους, προσφέροντας καινοτομία συνδυασμένη με πρακτικότητα.

2 (Medium)(11)

Τώρα, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα παρουσιάζει την έκδοση T6.1, επιλέγοντας αυτόν τον κωδικό με επιρροές από το χώρο των υπολογιστών, με έμφαση στην ψηφιακή πλέον υπόσταση του μοντέλου. Το νέο Transporter 6.1 συνδέεται online, προσφέρει, αν είναι επιθυμητό, ψηφιακές πληροφορίες, διαθέτει αυτοματοποιημένες λειτουργίες οδήγησης, αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά και σχεδιασμό. Στην Ελλάδα αναμένεται άμεσα.

Γνωστή φυσιογνωμία

Αν υπάρχει ένα επαγγελματικό όχημα σε αυτόν τον πλανήτη η σχεδίαση του οποίου θεωρείται εμβληματική τότε αυτό είναι το νέο Transporter 6.1., με τη VW να μην έχει σταματήσει ούτε στιγμή την εξέλιξη του μοντέλου. Στο νέο Transporter 6.1 ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η μάσκα, η οποία είναι πλέον αισθητά μεγαλύτερη και αποτελεί μια ενιαία σχεδιαστική μονάδα με το νέο προφυλακτήρα. Όλα τα στοιχεία χαμηλότερα από το καπό, συμπεριλαμβανομένων των προβολέων και των φτερών, είναι καινούργια αλλά παρόλα αυτά χαρακτηριστικά για το νέο Transporter 6.1.

7 (Medium)(8)

Σε όλες τις εκδόσεις, δύο χρωμιωμένες εγκάρσιες λωρίδες συνδέουν τους νέους προβολείς με τη μάσκα. Οι γραμμές των δύο εγκάρσιων λωρίδων εκτείνονται ως τα φώτα ημέρας LED, μέχρι και την βάση των προβολέων που ανάλογα με την έκδοση μπορούν επίσης να είναι LED. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού μια λωρίδα χρωμίου προσθέτει με τη σειρά της έναν εκλεπτυσμένο τόνο στον προφυλακτήρα. Με ή χωρίς χρωμιωμένα στοιχεία, ο νέος σχεδιασμός του εμπρός μέρους προσδίδει έμφαση στο πλάτος και ενισχύει τη χαρισματική εμφάνιση του νέου Transporter 6.1. Έξι νέας σχεδίασης ζάντες, έξι νέα εξωτερικά χρώματα και επτά νέες διχρωμίες ολοκληρώνουν την ελκυστική εξωτερική αναβάθμιση.

Ιδανικός χώρος εργασίας

Το καινούργιο ταμπλό πληροί όχι μόνο τις απαιτήσεις της ψηφιοποίησης αλλά και υψηλά επίπεδα καθημερινής πρακτικότητας. Έτσι είναι εφοδιασμένο με ένα πρόσθετο “ράφι” μπροστά από τον οδηγό, καθώς και με ένα μεγαλύτερο ανοικτό χώρο αποθήκευσης και ένα ακόμη “ράφι”, μπροστά από τον συνοδηγό. Επίσης, νέας σχεδίασης είναι οι ποτηροθήκες που βρίσκονται κοντά στις εμπρός κολόνες, καθώς και η μεγαλύτερη θέση με προαιρετική επαγωγική φόρτιση για smartphone. Oι νέοι αεραγωγοί στο ταμπλό μπορούν πλέον να ρυθμιστούν προς κάθε κατεύθυνση και ταυτόχρονα να ανοίξουν ή να κλείσουν χρησιμοποιώντας ένα κυλιόμενο ρυθμιστικό ολίσθησης (προηγουμένως υπήρχαν δύο ρυθμιστικά). Το τιμόνι έχει επίσης επανασχεδιαστεί. Ο νέος, ψηφιακός πίνακας οργάνων δεν είναι μόνο όμορφος αλλά εξασφαλίζει και ένα υψηλό επίπεδο καθημερινής πρακτικότητας, με τις πολλαπλές διαμορφώσεις του να είναι δυνατόν να οριστούν από ένα και μόνο κουμπί που φιλοξενείται στο επίσης νέας σχεδίασης τιμόνι, που ενσωματώνει διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών.

8 (Medium)(7)

Εν τω μεταξύ ο κατασκευαστής προσφέρει αναβαθμισμένα στοιχεία εξοπλισμού. Ανάλογα με την έκδοση, μερικά από αυτά είναι τα ηλεκτρικά παράθυρα, το κεντρικό κλείδωμα, το καινούργιο δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, τα θερμαινόμενα καθίσματα, η διακοσμητική επένδυση στα όργανα και στις πλευρικές επιφάνειες οι νέοι Η7 προβολείς ή LED προβολείς και πίσω φώτα, ο εσωτερικός LED φωτισμός και το ηχοσύστημα Composition Audio με Bluetooth hands-free, θύρες USB και SD, συνδεσιμότητα Smartphone/iPhone, οθόνη αφής 8 ιντσών, το App Connect (έξυπνη ενσωμάτωση εφαρμογών τηλεφώνου), τα We Connect και We Connect Plus (online υπηρεσίες και λειτουργίες).

9 (Medium)(8)

Συνεχώς δικτυωμένο

Η Volkswagen συνδέει το νέο Transporter 6.1 με τον έξω κόσμο περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Ο πλήρως επανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων προσφέρεται για πρώτη φορά με πλήρως ψηφιακά όργανα. Το Digital Cockpit μαζί με το σύστημα πολυμέσων δημιουργούν μια νέα ψηφιακή διάταξη. Όλα τα συστήματα πολυμέσων (infotainment) συνδέονται ως στάνταρ με μια ηλεκτρονική online μονάδα σύνδεσης (OCU ή Online Connectivity Unit) με ενσωματωμένη μια κάρτα eSIM. H OCU αποτελεί τo κοινό σημείο αναφοράς για ένα νέο φάσμα λειτουργιών και υπηρεσιών που βασίζονται στο διαδίκτυο και είναι ομαδοποιημένες κάτω από τις επωνυμίες «We Connect» και «We Connect Plus». Για τη διαχείριση των εταιρικών στόλων υπάρχει το «We Connect Fleet». Επιπλέον, η online σύνδεση στο νέο Transporter 6.1 επιτρέπει την ευρύτερη χρήση εντελώς νέων τεχνολογιών, όπως είναι ο φυσικός έλεγχος φωνής: «Hey, Volkswagen!». Είναι το μόνο που χρειάζεται ώστε το νέο Transporter 6.1 να ακούσει τις απαιτήσεις του οδηγού. Για παράδειγμα, στο σύστημα πλοήγησης, αντί της εισαγωγής ενός προορισμού μέσω του πληκτρολογίου στην οθόνη, η φωνητική εκφορά του προορισμού είναι αρκετή!

4 (Medium)(10)

Σκληρός εργάτης

Η φήμη ενός στιβαρού οχήματος που ικανοποιεί όλες τις ανάγκες του σύγχρονου επαγγελματία ακολουθεί το Transporter έως και σήμερα, με την έκδοση 6.1 να μην αποτελεί εξαίρεση. Αρκετά στοιχεία έχουν βελτιωθεί ενώ παρουσιάζονται μερικά εντελώς νέα χαρακτηριστικά για τις καθημερινές εργασίες. Ρυθμιζόμενες σε πολλές κατευθύνσεις θέσεις οδηγού και συνοδηγού όπως και το τιμόνι, εσωτερικές επενδύσεις σε χρώματα που «κρύβουν» τη σκόνη ή διχρωμίες που δημιουργούν πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα για οδηγό και επιβάτες, ιδιαίτερα ανθεκτικοί προφυλακτήρες, ταπετσαρίες καθισμάτων από πολύ ανθεκτικά υλικά, πολλές ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα κλπ.), αποτελεσματικά συστήματα κλιματισμού και/ή εξαερισμού οροφής, φώτα ανάγνωσης LED για καλύτερη απόδοση, γυάλινες επιφάνειες που αντανακλούν τη θερμότητα του ηλιακού φωτός, μια ηλεκτρική πρίζα 230 V δίπλα στο κάθισμα του οδηγού και ένα ντουλαπάκι που κλειδώνει στο διπλό κάθισμα από την πλευρά του συνοδηγού και πολλά άλλα.

11 (Medium)(6)

Επιπλέον, έχει σχεδιαστεί ένας νέος τρόπος φόρτωσης για ιδιαίτερα μακριά αντικείμενα που μπορούν πλέον να σπρωχτούν κάτω από το διπλό κάθισμα από την πλευρά του συνοδηγού (λειτουργία φόρτωσης κάτω από το κάθισμα). Αυτή η δυνατότητα αυξάνει το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης από τα 2.450 στα 2.800 χιλιοστά και στην έκδοση με το μεγαλύτερο μεταξόνιο από τα 2.900 στα 3.300 χιλιοστά. Το Transporter 6.1 είναι επίσης εξοπλισμένο με ξεχωριστό σύστημα κλειδώματος του χώρου φόρτωσης (για οχήματα με διαχωριστικό) ώστε να επιτρέπεται το ανεξάρτητο κλείδωμα από την καμπίνα. Επιλογή 1: Μόνο ο χώρος φόρτωσης είναι κλειδωμένος (λειτουργία Postman) και η Επιλογή 2: Μόνο η καμπίνα είναι κλειδωμένη (λειτουργία Workshop). Αργότερα θα είναι διαθέσιμο το Courier Pack, το οποίο διαθέτει ακόμη πιο ενισχυμένα μέρη, όπως ο εναλλάκτης, η μπαταρία και οι άξονες κίνησης, για υψηλή αντοχή σε ιδιαίτερα υψηλές καταπονήσεις.

12 (Medium)(6)

HighTech τιμόνι

Μια από τις σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις της γενιά Τ6.1 αποτελεί το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, που έρχεται να προσφέρει βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου καθώς μπορεί και αυξομειώνει το ποσοστό της δύναμης που ασκεί ανάλογα τις συνθήκες και ανάγκες. Επιπλέον, χάρη στην παρουσία του είναι η δυνατή η εκμετάλλευση νέων συστημάτων υποστήριξης του οδηγού όπως τα Lane Assist (χρησιμοποιεί κάμερες για το διάβασμα των οδικών σημάνσεων βοηθώντας τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα κυκλοφορίας), Park Assist (απλοποιεί τη διαδικασία στάθμευσης, με τον οδηγό να χειρίζεται μόνο τα πεντάλ και όχι το τιμόνι), Trailer Assist (με ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.500 κιλά), Side Protection System και Crosswind Assist.

3 (Medium)(10)

Παράλληλα, το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα υποβοήθησης της διεύθυνσης μεταδίδει τις εντολές στους τροχούς πιο άμεσα από τα συστήματα και αυτό καθιστά το Transporter 6.1 πολύ πιο ευκίνητο και ακριβές στην πορεία του. Σε συνδυασμό με τη νέα σειρά ελαστικών χαμηλής αντίστασης τόσο το επίπεδο άνεσης όσο και οι δυνατότητες χειρισμού του οχήματος απογειώνονται. Επιπρόσθετα, το σύστημα ελέγχου του πλαισίου, δεύτερης γενιάς (DCC) αυξάνει τις επιλογές ρύθμισης, οι οποίες πραγματοποιούνται από έναν κυλιόμενο διακόπτη, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει το προφίλ οδήγησης που επιθυμεί μέσω του επιπέδου απόσβεσης του συστήματος ανάρτησης. Στις «συμβατικές» εκδόσεις σασί, οι δυνάμεις απόσβεσης καθορίζονται από τη διαδρομή του ελατηρίου εξασφαλίζοντας ότι το Τ6.1 διατηρεί τη σταθερότητά του σε όλες τις καταστάσεις φορτίου. Τα γνωστά συστήματα ελέγχου της ολίσθησης και της πέδησης ολοκληρώνουν μια εξαιρετική εικόνα σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς.

5 (Medium)(10)

Κορυφαία συστήματα

Στο σύνολο των νέων συστημάτων προστίθεται και το σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων, ενώ για επιπλέον ασφάλεια υπάρχει και το σύστημα πλευρικής προστασίας (side protection) από το Crafter που έχει προσαρμοστεί για το νέο Transporter 6.1. Χρησιμοποιώντας αισθητήρες υπερήχων μειώνεται το ενδεχόμενο οποιασδήποτε ζημιάς. Την προστασία από ατυχήματα κατά την οπισθοπορεία φροντίζει το σύστημα Rear Traffic Alert που προειδοποιεί ηχητικά εάν υπάρχουν οχήματα, πεζοί ή ποδηλάτες που πλησιάζουν πλευρικά το νέο Transporter 6.1. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, τότε το σύστημα αναλαμβάνει επεμβαίνοντας στο σύστημα πέδησης. Νέο στην γκάμα, αλλά στάνταρ σύστημα είναι το Cross Wind Assist, το οποίο σταθεροποιεί αυτόματα το νέο Transporter 6.1 στην περίπτωση πλευρικών ανέμων. Αυτή η σταθεροποίηση επιτυγχάνεται με την ανεξάρτητη ανά τροχό ενεργοποίηση του συστήματος πέδησης, ώστε το νέο Transporter 6.1 να παραμένει πάντα στην ιδανική θέση στο δρόμο, μένοντας ανεπηρέαστο από πλευρικούς ανέμους. Επίσης νέο και σε συνδυασμό με το DSG είναι το προαιρετικό ACC (Adaptive Cruise Control), το οποίο πλέον διαθέτει λειτουργία stop-and-go. Σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης ή οδήγησης στην πόλη, το νέο Transporter 6.1 ξεκινά αυτόματα μόλις ξεκινήσει το προπορευόμενο όχημα.

10 (Medium)(8)

Τέσσερα βασικά μοντέλα

Με τέσσερα βασικά μοντέλα, η νέα γενιά Τ6.1 έχει όλες τις απαντήσεις για τους υποψήφιους πελάτες, για κάθε μεταφορικό έργο και κατάσταση της ζωής. Έτσι λοιπόν, όπως και στις προηγούμενες γενιές, η σειρά προϊόντων χωρίζεται σε τέσσερις βασικές κατηγορίες εκδόσεων, διαθέσιμες σε δύο μήκη μεταξονίου των 3.000 και 3.400 χιλ. Τις Transporter 6.1 (για επαγγελματική χρήση), Caravelle 6.1(με έως εννέα καθίσματα για μεταφορά προσωπικού), Multivan 6.1 (MPV για οικογενειακή/επαγγελματική χρήση) και California 6.1 (αυτοκινούμενο τροχόσπιτο) ενώ τη γκάμα πλαισιώνουν εξειδικευμένες εκδόσεις μονής ή διπλής καμπίνας-σασί σε δύο μήκη μεταξονίου για την τοποθέτηση μιας σειράς υπερκατασκευών.

13 (Medium)(4)

Αποδοτικοί κινητήρες TDI, χωρητικότητας 2,0 λίτρων, σε τέσσερα επίπεδα ισχύος είναι διαθέσιμοι για την κίνηση όλων των εκδόσεων της νέας σειράς Τ6.1. ενώ φυσικά πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d TEMP EAVP (σύστημα SCR, με χρήση AdBlue). Η ισχύς των σχετικών εκδόσεων ανέρχεται στους 90, 110, 150 και 199 ίππους, με τους τις δύο ισχυρότερες να μπορούν να συνδυαστούν και με το σύστημα 4κίνησης 4MOTION ενώ, ανάλογα την έκδοση, η γραμμή κίνησης θα συμπληρώνεται με χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων ή με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.