Νέο VW Caddy: Στη γλώσσα του μέλλοντος!

Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα και εντελώς επανασχεδιασμένο εξωτερικά και εσωτερικά, το νέο Caddy «μεταφράζει» τις αρετές του παρελθόντος στη γλώσσα του μέλλοντος.

banner-google-news

Μετά από 4 γενιές και πάνω από 3 εκατ. πωλήσεις, το Caddy αλλάζει σελίδα και επανατοποθετείται στα vanette, με μια εντελώς καινούργια πρόταση. Ενός οχήματος που έχει κερδίσει το κοινό σε όλες τις εκδόσεις του ως βαν, οικογενειακό MPV, όχημα μεταφοράς προσωπικού ή camper van. Εκδόσεις που είναι τώρα άμεσα διαθέσιμες από τη VW, σε όλες τις κύριες αγορές της Ευρώπης, με τις ειδικές εκδόσεις Caddy California και Caddy Beach να ακολουθούν αργότερα μέσα στη χρονιά. Εντός του 2021, αναμένεται να δούμε ακόμα τις 4κίνητες εκδόσεις 4MOTION του μοντέλου και επίσης αυτές με μακρύ μεταξόνιο (Maxi) και, τέλος, το Caddy PanAmericana, το MPV/SUV crossover που θα αντικαταστήσει το Alltrack της γενιάς που απέρχεται.

VW Caddy (13)

ΑΠΟ ΛΕΥΚΟ ΧΑΡΤΙ

Κάθε λεπτομέρεια της νέας, 5ης γενιάς φαίνεται να είναι καινούργια ενώ προηγμένες τεχνολογίες και καινοτόμα συστήματα υποστήριξης του οδηγού ενισχύουν την ασφάλεια και διευκολύνουν το έργο του οδηγού. Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα (MQB) και σχεδιασμένο «από λευκό χαρτί», αυτό το Caddy διαθέτει εντυπωσιακό σπορ εξωτερικό σχεδιασμό, βελτιωμένη καμπίνα στους τομείς των χώρων, της εργονομίας του κόκπιτ και της ορατότητας και όλα αυτά χωρίς να βγαίνουν από το επίκεντρο της προσοχής του κατασκευαστή η ευελιξία, η λειτουργικότητα και η πρακτικότητα. Οι σχεδιαστές δημιούργησαν μια νέα, ολοκληρωμένη οπτική παρουσία, αλλά κατάφεραν επίσης να μεταφέρουν το DNA του μοντέλου στην επόμενη δεκαετία, διασφαλίζοντας έτσι ότι η πέμπτη γενιά θα είναι αδιαμφισβήτητα αναγνωρίσιμη ως το επόμενο στάδιο της εξέλιξης του Caddy. Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι αξιοποίησαν στο έπακρο τις νέες δυνατότητες που προσφέρει η νέα πλατφόρμα δημιουργώντας ένα πλήρως ανασχεδιασμένο αμάξωμα, με μειωμένο συντελεστή (0,30 από 0,33) αεροδυναμικής αντίστασης και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες στις επιβατικές εκδόσεις. Αυτές θα φέρουν τις ονομασίες Caddy, Life και Style με διαβάθμιση του επιπέδου εξοπλισμού τους ενώ η ονομασία Cargo παραμένει για την επαγγελματική έκδοση vanette.

VW Caddy (5)

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕ ΟΛΑ

Τα οφέλη της νέας πλατφόρμας γίνονται εμφανή και στο εσωτερικό του νέου Caddy, με αισθητά περισσότερο χώρο, ειδικά στην έκδοση Maxi που παρέχει χώρο για έως και δύο ευρωπαλέτες ή και τρίτη σειρά καθισμάτων στις επιβατικές εκδόσεις. Με το βασικό μεταξόνιο, το νέο Caddy έχει μήκος 4,501 χιλ., μια αύξηση 93 χιλ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί, χάρη στην πλατφόρμα MQB, κατά 73 χιλ., στα 2.755 χιλ. ενώ και το πλάτος είναι αυξημένο στα 1.855 χιλ., δηλαδή κατά επιπλέον 62 χιλ.

VW Caddy (1)

Ως αποτέλεσμα αυτών των αυξήσεων και των έξυπνων σχεδιαστικών μέτρων, το πλάτος ανάμεσα στους θόλους αυξήθηκε κατά 60 χιλ., στα 1.230 χιλ. ενώ και το πλάτος του οπίσθιου ανοίγματος αυξήθηκε κατά 51 χιλ., στα 1.234 χιλ. Μια παλέτα Euro μπορεί πλέον να μεταφερθεί πλευρικά στο πίσω μέρος του χώρου φορτίου. Η μέγιστη χωρητικότητα αποθήκευσης του Caddy με μικρό μεταξόνιο είναι 3.3 κ.μ. και αυτή του Caddy Maxi ανέρχεται στα 4,0 κ.μ.

VW Caddy (18)

Επιπλέον, ένα σημαντικό, νέο χαρακτηριστικό στο Caddy Maxi είναι η νέα, μεγαλύτερη συρόμενη πόρτα, η οποία έχει αυξηθεί σε μήκος από 701 χιλ. σε 840 χιλ. ενώ κατά 11 χιλ. μακρύτερος είναι ο ωφέλιμος χώρος φόρτωσης της συγκεκριμένης έκδοσης, κάτι που αποτελεί ένα σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

VW Caddy (19)Οι επιβατικές εκδόσεις Caddy διατίθενται με πέντε καθίσματα ενώ προαιρετικά μπορούν να δεχθούν και τρίτη σειρά καθισμάτων, τόσο με το βασικό όσο και με το μακρύ μεταξόνιο γεγονός που μετατρέπει το αυτοκίνητο σε 7θέσιο. Τα καθίσματα της 2ης και 3ης σειράς είναι αναδιπλούμενα αλλά και αφαιρούμενα προκειμένου το Caddy να ανταποκρίνεται με ευελιξία σε κάθε απαίτηση μεταφοράς ανθρώπων και φορτίων.

VW Caddy (17)

ΝΕΟΣ, ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Στο εσωτερικό της καμπίνας, ο φωτισμός LED, τα καλής εργονομίας καθίσματα, οι εξαεριστήρες οροφής και η τροφοδοσία 230V για εξωτερικές συσκευές βελτιώνουν τις συνθήκες παραμονής. Το ψηφιοποιημένο πιλοτήριο υψηλής τεχνολογίας ανοίγει έναν νέο κόσμο για τον οδηγό και σε συνεργασία με το κορυφαίο σύστημα πλοήγησης, με οθόνη έως και 10 ίντσες δημιουργούν ένα νέο ψηφιακό τοπίο με δείκτες και χειριστήρια για όλες τις βασικές λειτουργίες. Αρωγός στο έργο του οδηγού είναι και το επανασχεδιασμένο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα συστήματα κλιματισμού και ψυχαγωγίας είναι διαισθητικός, όπως ακριβώς σε ένα smartphone, χρησιμοποιώντας δηλαδή τα δάχτυλα, όπως κάνουμε για παράδειγμα για να γίνει zoom στον χάρτη του GPS.

VW Caddy (16)

Το επίπεδο εξοπλισμού εντυπωσιάζει, με τις επιβατικές εκδόσεις κυρίως να μην έχουν να ζηλέψουν τίποτα από ακριβά μοντέλα προσφέροντας μεταξύ άλλων ηλεκτρικά συρόμενες πόρτες, πανοραμική ηλιοροφή, φώτα LED, σύστημα ανάφλεξης χωρίς κλειδί και φυσικά ψηφιακό πίνακα οργάνων καθώς και ψηφιακή οθόνη για τον έλεγχο του συστήματος πλοήγησης ή αυτού της ψυχαγωγίας. Τα συστήματα πληροφοριών ψυχαγωγίας που χρησιμοποιούνται στο νέο Caddy έχουν οθόνη 6.5, 8.25 ή 10 ιντσών. Είναι συστήματα τρίτης γενιάς Modular Infotainment Matrix (MIB3) και όλα συνδέονται με μια ηλεκτρονική μονάδα σύνδεσης (OCU) με ενσωματωμένο eSIM που τους δίνει τη δυνατότητα online σύνδεσης.

VW Caddy (11)

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο διαφορετικών διαμορφώσεων της οθόνης των 10,25 ιντσών, μέσω του κουμπιού «Προβολή» στο νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Στην πρώτη διαμόρφωση, ο αναμεταδότης και το ταχύμετρο εμφανίζονται διαδραστικά μέσα στα στρογγυλά όργανα και στο μέσον της οθόνης είναι ένα επίπεδο που μπορεί να επιλεγεί ξεχωριστά, για παράδειγμα ένα βιβλίο διευθύνσεων ενός έξυπνου τηλεφώνου. Στο υψηλότερο επίπεδο προδιαγραφών, το Digital Cockpit συγχωνεύεται με το κορυφαίο σύστημα ψυχαγωγίας για να διαμορφώσει το ‘Innovision Cockpit’. Αυτό διαθέτει πολλές πρόσθετες λειτουργίες, όπως το άνοιγμα του χάρτη πλοήγησης στο κέντρο μεταξύ των δύο επιλογών ή σε ολόκληρο το πλάτος της οθόνης.

Επιπλέον, από τα 19 συνολικά νέα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης τα έξι παρουσιάζονται για πρώτη φορά όπως τα Travel Assist, Trailer Assist, Rear Traffic Assist.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, όλες οι εκδόσεις της νέας γενιάς είναι καλύτερα εξοπλισμένες από τις αντίστοιχες της γενιάς που απέρχεται.

VW Caddy (14)

Οι βασικές προδιαγραφές εξοπλισμού των εκδόσεων Cargo περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ηλεκτρονικό χειρόφρενο με λειτουργία «Auto Hold», μία ή δύο πλαϊνές συρόμενες πόρτες, νέους προβολείς H7 και φωτισμό LED. Σημαντικό είναι ότι πλέον διατίθενται πίσω πόρτες χωρίς παράθυρα, για μεγαλύτερη ασφάλεια ενώ προαιρετικά είναι επίσης τα υποβραχιόνια στα καθίσματα.

VW Caddy (15)

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Ιδιαίτερα σύγχρονη είναι η γκάμα πρωτοποριακών πετρελαιοκινητήρων TDI που αναλαμβάνει την κίνηση των εκδόσεων Caddy καλύπτοντας τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6 που θα τεθούν σε ισχύ το 2021. Σε αυτούς τους κινητήρες, που αποδίδουν από 75, 102 και 122 ίππους, χρησιμοποιείται για πρώτη φορά διπλό σύστημα καταλυτικού μετατροπέα SCR και επομένως διπλή έγχυση AdBlue, κάτι που μειώνει σημαντικά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) αλλά έως και 12% την κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις της γενιάς που απέρχεται. Στη γκάμα μηχανικών συνόλων περιλαμβάνονται ακόμα ένας αποδοτικός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας (TSI) 1,5 λίτρων, 116 ίππων και ένας, ίδιας χωρητικότητας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TGI φυσικού αερίου με απόδοση 130 ίππους.

Αναβάθμιση έχει προβλεφθεί και για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG),  με έναν νέο, ψηφιακό μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων που καθιστά τη διαδικασία ευκολότερη και το κιβώτιο συνολικά πιο αξιόπιστο. Πάντως, ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο θα αποτελεί τη βασική επιλογή για τη γραμμή κίνησης, όλες οι εκδόσεις θα είναι προσθιοκίνητες ενώ λίγο αργότερα θα είναι διαθέσιμες οι 4κίνητες εκδόσεις Caddy 4MOTION.

VW Caddy (8)

Τέλος, η νέα διάταξη στους άξονες συνδυάζει την ευελιξία του επιβατικού αυτοκινήτου με τα πρακτικά πλεονεκτήματα ενός επαγγελματικού οχήματος. Ο εμπρός άξονας χρησιμοποιεί την αξιόπιστη λύση των γονάτων McPherson, με πιο άμεσο λόγο διεύθυνσης σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Ως αποτέλεσμα, μειώνεται αισθητά η απαιτούμενη γωνία διεύθυνσης κατά τους ελιγμούς, στην κυκλοφορία στην πόλη και στους επαρχιακούς δρόμους. Ο πίσω άξονας είναι εντελώς καινούργιος, ενσωματώνοντας μια σταθερή ράβδο Panhard που ελέγχεται από έναν οπίσθιο βραχίονα. Προσφέρει σημαντικά αυξημένη ευελιξία σε όλες τις καταστάσεις φορτίου, παρέχοντας παράλληλα εξαιρετική άνεση οδήγησης χάρη σε μια νέα σχεδίαση που περιλαμβάνει μια κατασκευή ελικοειδούς ελατηρίου. Ο συμπαγής σχεδιασμός του διευκολύνει ένα ευρύτερο πλάτος φόρτωσης και επιτρέπει επίσης την ενσωμάτωση διαφορετικών επιλογών συστήματος κίνησης – από τις συμβατικές μπροστινές και όλες τις τροχούς, μέχρι τα εναλλακτικά συστήματα μετάδοσης κίνησης.