Νέο Mitsubishi L200 : Πραγματικός… Σαμουράϊ!

Η νέα -6η κατά σειρά- γενιά του L200 έχει να επιδείξει σαφώς πιο δυναμική σχεδίαση αμαξώματος που βασίζεται στο πρότυπο «Dynamic Shield», βελτιωμένο σύστημα τετρακίνησης καθώς και τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις σε ότι αφορά στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του έργου του οδηγού.

banner-google-news

Με επιτυχημένη εμπορική πορεία σε 150 χώρες, το L200 κατατάσσεται 2ο στο χάρτη παγκόσμιων πωλήσεων (μερίδιο 15%) της Mitsubishi Motor Company (MMC), μεταξύ Outlander και ASX, και ως εκ τούτου διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο για τη μάρκα. Η σπουδαιότητά του αντικατοπτρίζεται με σαφήνεια στις δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, κ. Osamu Masuko, ο οποίος κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πρώτης παρουσίασης του νέου pick up της ιαπωνικής εταιρείας στην Ταϊλάνδη τον περασμένο Νοέμβριο, τόνισε πως:

«… Το νέο L200 είναι ένα από τα πιο σημαντικά –παγκόσμια- μοντέλα μας. Η επιτυχία του θα επιταχύνει τη δυναμική της εταιρείας μας και την βιώσιμη ανάπτυξη της. Η νέα του γενιά επιδεικνύει σημαντικές βελτιώσεις στους τομείς της αντοχής, της αξιοπιστίας και της άνεσης ενώ, είμαι απόλυτα σίγουρος πως θα καταφέρει να ανταποκριθεί απόλυτα στις πολυποίκιλες ανάγκες και επιθυμίες των πελατών μας, σε παγκόσμιο επίπεδο».

Το σκληροτράχηλο L200 νέας γενιάς που κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη – στη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής της MMC εκτός Ιαπωνίας – για τις παγκόσμιες αγορές αναμένεται να βρεθεί άμεσα στις Εκθέσεις των Ευρωπαίων Εμπόρων, με τις ετήσιες πωλήσεις του να υπολογίζονται σε 180.000 μονάδες.

23 (Medium)

Επιθετικό σχήμα

Η φράση – κλειδί που αποτέλεσε τον πυρήνα της γενικότερης διαδικασίας εξέλιξης του νέου L200 είναι το «Engineered Beyond Tough» και αντικατοπτρίζει την θέληση των υπευθύνων της ιαπωνικής εταιρείας για την βέλτιστη αναβάθμιση του σε όλους τους τομείς.

12 (Medium)

Σε ότι αφορά στη σχεδίαση του αμαξώματος, στο εμπρός τμήμα συναντάμε ένα αρκετά πιο ψηλά τοποθετημένο καπό, με μικρή σε διαστάσεις μάσκα και έναν έντονα τονισμένο προφυλακτήρα. Η σχεδίαση των -πιο ψηλά τοποθετημένων- φωτιστικών σωμάτων (με νέο σύστημα full LED) είναι εντελώς νέα ενώ η σύνδεσή τους με τα υπόλοιπα στοιχεία (αεραγωγοί κ.ο.κ.) συμβάλλει στην δημιουργία ενός έντονα δυναμικού συνολικού αποτελέσματος, οπτικά πιο τετραγωνισμένου, υιοθετώντας την τελευταία εξέλιξη της οπτικής ταυτότητας «Dynamic Shield» της MMC.

20 (Medium)
Τα πολλαπλά έντονα νεύρα σε συνδυασμό με τις επίσης έντονες καμπύλες και ακμές που απαντώνται στο εμπρός τμήμα του οχήματος συνοδεύονται από καμπύλες γραμμές στο πλευρικό μέρος του αμαξώματος ενώ, στο πίσω μέρος, η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων αλλά και οι αυλακώσεις στην πόρτα του χώρου φόρτωσης, αφήνουν την εντύπωση πως το νέο L200 είναι αρκετά πιο φαρδύ από τις πραγματικές διαστάσεις του. Διατηρείται επίσης η καμπύλη γραμμή που ξεχωρίζει την καρότσα από την καμπίνα ενώ έντονες οριζόντιες γραμμές στο αμάξωμα υπογραμμίζουν την ανάγλυφη στιβαρότητα της κατασκευής.

13 (Medium)

Πέρα από τη στιβαρή εμφάνιση όμως έγιναν προσπάθειες για να βελτιωθεί η αεροδυναμική του pick up. Για παράδειγμα προστέθηκε μια αεροτομή στην περιοχή μεταξύ της καμπίνας και της καρότσας για καλύτερη διαχείριση της ροής του αέρα ενώ σχεδιάστηκαν νέοι εξωτερικοί καθρέπτες.

Τέλος, η καρότσα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη με μία πιο τετράγωνη, πιο συμπαγή εμφάνιση, διατηρώντας το ίδιο ωφέλιμο μήκος με την προηγούμενη γενιά (1.520 χιλ. στο διπλοκάμπινο), που ισοδυναμεί με το 29% του συνολικού μήκους του αμαξώματος. Η διάταξη των πίσω φώτων φτάνει σχεδόν στην κορυφή της πίσω πόρτας και αγκαλιάζει τα πίσω φτερά ενισχύοντας την αίσθηση του πλάτους, του βάθος και της σταθερότητας.

18 (Medium)

Η χαρακτηριστική σχεδίαση των πίσω φώτων και των φώτων στοπ LED χαρίζει στο L200 πιο έντονη οπτική ταυτότητα και από πίσω, βελτιώνοντας την ορατότητα. Από κάτω, ο μεγαλύτερος και καλύτερα ενσωματωμένος πίσω προφυλακτήρας παρέχει καλύτερη προστασία χωρίς να επηρεάζει τη γωνία διαφυγής (που παραμένει στις 22°).

7 (Medium)

Λιγότερες αλλαγές στην καμπίνα

Στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών, η εικόνα του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας, ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα που θέτει το αμάξωμα, με πολλαπλές έντονες καμπύλες και ακμές. Πάντως οι βασικές γραμμές της προηγούμενης γενιάς έχουν διατηρηθεί και τα σημεία που έχουν αλλάξει εντοπίζονται κυρίως στο πώς τελειώνει η βάση της κονσόλας. Ο κατασκευαστής αναφέρει πως η ποιότητα των υλικών αλλά και η συναρμολόγηση τους είναι σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με την γενιά που απέρχεται. Υπάρχουν χρωματικά αντίθετες μαλακές επενδύσεις στα προστατευτικά γονάτων στην κεντρική κονσόλα, το εμπρός υποβραχιόνιο, τα ένθετα στις επενδύσεις θυρών και στην επένδυση του χειρόφρενου. Βελτιωμένη είναι και η αποθηκευτική ικανότητα για μικρότερα αντικείμενα όπως  εμπρός & πίσω υποδοχές για κινητά τηλέφωνα (καθώς και νέες θύρες USB εμπρός & πίσω).

Αναβαθμισμένη 4κίνηση

Σε ότι αφορά στο σύστημα τετρακίνησης του, παραμένουν οι επιλογές των «Easy-Select 4WD» και «Super-Select 4WD» οι οποίες ωστόσο φέρουν πλέον πολλαπλές λειτουργίες ως προς τη διαμόρφωση της απόδοσής τους αναλόγως της διαδρομής που ακολουθείται. Το Super Select 4WD-II (όπως πλέον ονομάζεται) επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση του κιβωτίου τετρακίνησης, σύμφωνα με τις εδαφικές και οδηγικές συνθήκες. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD μπορεί να γίνει χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο, με κάτω από 100 km/h (με εξαίρεση τη θέση 4WD Low / Lock), ανεξάρτητα από την επιφάνεια του δρόμου.

4 (Medium)

Το σύστημα χαρίζει σημαντική πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με άδεια καρότσα. Διαθέτει κεντρικό μπλοκέ διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, και παράλληλα ελέγχει την κατανομή ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα στο πρόγραμμα 4H mode για ανώτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε μία μεγάλη ποικιλία οδικών επιφανειών, από ασφαλτοστρωμένους δρόμους μέχρι ολισθηρά μονοπάτια.

3 (Medium)

Αμφότερα τα συστήματα τετρακίνησης του νέου L200 φέρουν την λειτουργία «Off-Road Mode» με ειδικές επιλογές για κίνηση σε χωμάτινο οδόστρωμα, λάσπη, χιόνι, άμμο ή βραχώδη εδάφη. Ουσιαστικά, όταν ενεργοποιηθεί η λειτουργία «Off-Road Mode», αναλαμβάνει να διαμορφώσει κατάλληλα την απόδοση του κινητήρα και της γραμμής μετάδοσης της κίνησης γενικότερα, με γνώμονα τη βέλτιστη συμπεριφορά του οχήματος κάτω από όλες τις συνθήκες. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τον εξοπλισμό του νέου L200 και συστήματα όπως το Hill Descent Control, που επίσης λειτουργεί με ένα διακόπτη δίπλα στον επιλογέα HDC, διατίθεται με μοντέλα M/T και A/T (4WD μοντέλα) και προορίζεται να διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του οχήματος, σε μία κατηφορική διαδρομή όταν το φρένο του κινητήρα από μόνο του δεν είναι αρκετό. Το σύστημα μπορεί να διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος σταθερή στα 2 – 20km/h (3 – 20 km/h για τα μοντέλα M/T) κατά την οδήγηση σε μία κατηφόρα. Η επιθυμητή ταχύτητα αποφασίζεται από τον οδηγό και ελέγχεται από την υδραυλική μονάδα ελέγχου των Active Stability Control και Traction Control εφαρμόζοντας την κατάλληλη πίεση πέδησης.

17 (Medium)

Προηγμένα ηλεκτρονικά

Πέραν του στιβαρού πλαισίου «τύπου σκάλας» και της ιδιαίτερα ενισχυμένης δομικά καμπίνας των επιβατών, επιστρατεύεται και μια μεγάλη ποικιλία προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων προκειμένου να εξασφαλιστεί η κορυφαία οδική συμπεριφορά και η υποβοήθηση του οδηγού. Επιγραμματικά θα υπάρχουν όπως τα εξής:

  • Forward Collision Mitigation (FCM): Αναλαμβάνει να ανιχνεύσει το ενδεχόμενο πρόσκρουσης του οχήματος με προπορευόμενα οχήματα καθώς και πεζούς χρησιμοποιώντας κάμερα και αισθητήρες.
  • Blind Spot Warning με Lane Change Assist (BSW με LCA): Αναλαμβάνει να αποτρέψει την πρόσκρουση με οχήματα που κινούνται παράλληλα με το L200 στην περίπτωση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας προειδοποιώντας σχετικά τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα (στους πλευρικούς καθρέπτες), χάρη σε ειδικούς αισθητήρες που ελέγχουν τα όσα συμβαίνουν στο πίσω μέρος αλλά και τις πλευρές του οχήματος.
  • Rear Cross Traffic Alert (RCTA): Αναλαμβάνει να αποτρέψει τυχόν προσκρούσεις του οχήματος κατά τη διάρκεια ελιγμών όπως η οπισθοπορεία χρησιμοποιώντας μία μονάδα ραντάρ χιλιοστομετρικού  κύματος που βρίσκεται στο εσωτερικό του πίσω προφυλακτήρα.
  • Ultrasonic Misacceleration Mitigation System (UMS): Αναλαμβάνει να αποτρέψει ατυχήματα που σχετίζονται με την λανθασμένη χρήση του πεντάλ του γκαζιού, όταν το όχημα κινείται με μικρή ταχύτητα, π.χ. κατά την διαδικασία στάθμευσης ή τους ελιγμούς σε ιδιαίτερα περιορισμένους χώρους. Ενεργοποιεί έναν συναγερμό και μειώνει την ισχύ του κινητήρα εάν ο οδηγός πατήσει απότομα το γκάζι.
  • Multi Around Monitor: Χάρη σε πολλαπλές κάμερες και αισθητήρες, το εν λόγω σύστημα προσφέρει σημαντική βοήθεια στον οδηγό εξαλείφοντας ουσιαστικά τα «νεκρά» σημεία στο οπτικό του πεδίο, παρέχοντας του τη δυνατότητα να βλέπει (σε κάτοψη) τη θέση του νέου L200 σε σχέση με τη θέση του στη δεδομένη στιγμή.

Πολλαπλές βελτιώσεις

Παράλληλα, το νέο L200 έχει δεχθεί πολλαπλές βελτιώσεις σε διάφορους επιμέρους τομείς. Η συνολική αντοχή και ακαμψία του πλαισίου έχουν αυξηθεί, με την αποτελεσματική χρήση ενισχύσεων για αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας στο διαμέρισμα του κινητήρα, στο πλαίσιο, την καμπίνα και τους συνδέσμους της καρότσας. Η στρατηγική τοποθέτηση ηχομονωτικών, ηχοαπορροφητικών και αντικραδασμικών υλικών, μαζί με την υψηλότερη ακαμψία του πλαισίου, της καμπίνας και της καρότσας, καταστέλλει τους θορύβους και αυξάνει την άνεση της καμπίνας.

19 (Medium)

Επίσης, για να διασφαλιστεί ότι το New Gen L200 θα αντέξει τις σκληρές συνθήκες χρήσης που θα αντιμετωπίσει διαφορετικές περιοχές και συνθήκες σε όλο τον κόσμο, η φθορά στο χρόνο έχει μειωθεί περαιτέρω με τη χρήση αντιδιαβρωτικού ατσαλιού στην καμπίνα και την καρότσα φόρτωσης και με την αποτελεσματική χρήση στεγανοποιητικών υλικών.

21 (Medium)

Στην ανάρτηση, έχει διατηρηθεί η διάταξη της προηγούμενης γενιάς (ελατήρια μπροστά / φύλλα σούστας πίσω) αλλά υπάρχουν πλέον μεγαλύτερα αμορτισέρ και πιο σκληρά ελατήρια εμπρός καθώς και μεγαλύτερος αριθμός φύλλων (από 5 σε 6) και βελτιστοποιημένη απόσβεση των αμορτισέρ πίσω. Μεγαλύτερα σε διαστάσεις είναι και τα εμπρός δισκόφρενα (από 294 σε 320 χιλ.)

Ισχυρά μηχανικά μέρη

Στην γραμμή κίνησης συναντάμε μια εξελιγμένη μορφή του πλήρως αλουμινένιου, 16βάλβιδου πετρελαιοκινητήρα των 2,2 λίτρων, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, της οικογένειας «4Ν1» της MMC. Στη νέα του εκδοχή έχει μειωθεί εκτενώς η τριβή μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και έχει βελτιωθεί σημαντικά η απόκριση του συστήματος ψεκασμού. Επιπλέον, η μείωση βάρους των εμβόλων, των μπιελών και του στροφάλου συμβάλλει στην πιο ομαλή και δυνατή επιτάχυνση σε όλο το εύρος στροφών. Αυτή η μείωση βάρους που ήταν απαραίτητη για συμμόρφωση τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων της Ε.Ε. στο πλαίσιο του WLTP, επιτρέπει στο L200 να πληροί τις απαιτήσεις Euro 6d. Ένα σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (SCR) με ψεκασμό ουρίας AdBlue τοποθετείται τώρα για μείωση των εκπομπών NOx.

22 (Medium)

Ο κινητήρας των 2.268 κ.εκ. αποδίδει 150 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Το αυτόματο κιβώτιο των πέντε σχέσεων της απελθούσας γενιάς αντικαθίσταται πλέον από ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων που διασφαλίζει καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα, βελτιωμένες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει και γενικότερα, ανώτερη ποιότητα κύλισης.

5 (Medium)

Πόσο κοστίζει

Το αμάξωμα μιάμισης καμπίνας διατίθεται στις εκδόσεις εξοπλισμού Invite και Intese Plus σε τιμές που ξεκινούν από τα 26.500 και 29.700 ευρώ αντίστοιχα. Οι αντίστοιχες εκδόσεις του διπλοκάμπινου κοστίζουν 28.700 και 32.400 ευρώ ενώ είναι διαθέσιμη ακόμα η -πιο πλούσια- έκδοση Instyle στην τιμή των 37.100 ευρώ με το μηχανικό κιβώτιο και 39.300 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο.