Νέο MAN Lion’s City : Το νέο αστικό… λιοντάρι!

Στο "πρόσωπο" του ολοκαίνουργιου αστικού Lion's City συνδυάζεται μια πληθώρα τεχνικών καινοτομιών με έναν εντυπωσιακό σχεδιασμό, την στιγμή που ο κατασκευαστής φαίνεται να εστιάζει ξεκάθαρα στην αποδοτικότητα, στην άνεση και στην εργονομία.

banner-google-news

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: MAN Truck & Bus

Στο πλαίσιο της γιορτής λεωφορείου MAN BusDays, που διοργανώνει κάθε χρόνο ο Γερμανός κατασκευαστής πραγματοποιήθηκε πρόσφατα η παγκόσμια πρεμιέρα της εντελώς νέας γενιάς Lions City. Δεκαοκτώ χρόνια μετά το λανσάρισμα της γενιάς που απέρχεται, το νέο λεωφορείο σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής και φαίνεται να έχει τις αποδείξεις για αυτό. Σχεδιαστικά, είναι σε θέση να καλύψει όλα τα τρέχοντα αλλά και μελλοντικά νομικά πρότυπα, ενώ τεχνολογικά εισάγει καινοτομίες, όχι εντυπωσιασμού αλλά ουσίας, με οφέλη «εδώ και τώρα».

MAN Lions City 2018 3

Εξωτερικά, το αμάξωμα του λεωφορείου υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φόρμα των λεωφορείων MAN διαθέτοντας μια σειρά από εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, όπως οι εμπρόσθιοι προβολείς που λειτουργούν και ως φώτα ημέρας, η τυπική μαύρη μάσκα με το χρωμιωμένο περίβλημα καθώς και τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα. Αναμφισβήτητα η συνολική εμφάνιση χαρακτηρίζεται σύγχρονη και εκπέμπει δυναμισμό ενώ ταυτόχρονα το πίσω μέρος επιτρέπει την απόλυτη προσβασιμότητα στα διάφορα εξαρτήματα.

MAN Lions City 2018 44

Εν τω μεταξύ, νέα υλικά και νέες μέθοδοι κατασκευής δημιουργούν ένα λεωφορείο πιο στιβαρό, με βελτιωμένο φινίρισμα αλλά και ελαφρύτερο. Για παράδειγμα η 12μετρη έκδοση της νέας γενιάς είναι κατά 1.130 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με την αντίστοιχη της προκατόχου γενιάς. Το σχετικό όφελος στο απόβαρο προκύπτει κυρίως από τον επανασχεδιασμό του πτερυγίου του θαλάμου κινητήρα που δεν απαιτεί πλέον χαλύβδινο πλαίσιο και στην ελαφρύτερη επένδυση από πολυπροπυλένιο (ενισχυμένο με φυσικές ίνες) των πλευρικών τοιχωμάτων του λεωφορείου.

Με νέο κινητήρα

Ελαφρύτερος είναι επίσης ο εντελώς νέος κινητήρας D1556 LOH, που συμμορφώνεται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d που θα τεθεί σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο του 2019. Καινοτομία του κινητήρα είναι ότι χρησιμοποιεί μόνο την τεχνολογία SCR, σε συνδυασμό με το σύστημα φίλτρου MAN CRT, χωρίς δηλαδή να είναι πλέον απαραίτητο το σύστημα επανακυκλοφορίας καυσίμων. Ο εξαιρετικά αποδοτικός, 9λιτρος κινητήρας είναι διαθέσιμος σε επίπεδα ισχύος των 280, 330 και 360 ίππων καλύπτοντας ιδανικά τις τυπικές εφαρμογές χρήσης των αστικών λεωφορείων.

MAN Lions City 2018 434

Προαιρετικά, ο νέος κινητήρας D15 μπορεί να συνδυαστεί με το σύστημα EfficientHybrid, που υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων κατά 16%. Στην καρδιά του συστήματος βρίσκεται μια γεννήτρια στον στροφαλοφόρο άξονα που, κατά την διάρκεια της πέδησης, μετατρέπει την μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική. Η ανακτημένη ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μονάδα UltraCap στην οροφή του οχήματος, η οποία είναι σημαντικά ελαφρύτερη και πιο συμπαγής σε σχέση με μια μπαταρία ίδιας χωρητικότητας. Η αποθηκευμένη ενέργεια μειώνει τις ανάγκες του κινητήρα σε καύσιμο και επιτρέπει την απενεργοποίησή του (λειτουργία start & stop) κατά την ακινητοποίηση του λεωφορείου.

Με ανεξάρτητη ανάρτηση

Μεγάλη καινοτομία της νέας γενιάς Lions City αποτελεί η ανεξάρτητη ανάρτηση, με αποτέλεσμα μια μαλακότερη αντίδραση των τροχών στις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι νέοι, αμιγώς υδραυλικοί αποσβεστήρες PCV (Premium Comfort Valve) στα αμορτισέρ αντικαθιστούν την προηγούμενη τεχνολογία και επιτρέπουν-χάρη σε μια καινοτομία διαχείρισης του λαδιού- τον βέλτιστο συντονισμό του πλαισίου από πλευράς σταθερότητας του οχήματος και άνεσης οδήγησης.

MAN Lions City 2018 4346

Περαιτέρω βελτιώσεις υπάρχουν και στις θύρες του λεωφορείου. Τώρα, είναι κατά 10 εκατοστά φαρδύτερες ενώ εντυπωσιάζουν χάρη στην αρμονική και ταχύτερη κίνησή τους. Ο κατασκευαστής παρέχει την δυνατότητα επιλογής θυρών πνευματικής λειτουργίας με άνοιγμα προς τα έξω ή προς τα μέσα καθώς και ηλεκτρουδραυλικά κινούμενες προς τα μέσα πόρτες.

MAN Lions City 2018 97

Φωτισμός LED παντού

Η χρήση τεχνολογίας φωτισμού LED επεκτείνεται τώρα από τους προβολείς ημέρας στους κύριους προβολείς του λεωφορείου τόσο στο εμπρόσθιο όσο και στο οπίσθιο μέρος. Έτσι, όχι μόνο τονίζεται ο σχεδιαστικός χαρακτήρας του λεωφορείου αλλά επιπλέον αυξάνεται η ασφάλεια και μειώνεται το λειτουργικό κόστος. Εκτός από την υψηλή ενεργειακή απόδοση, ο λαμπτήρας LED διαθέτει μεγάλη διάρκεια ζωής (έως και 10.000 ώρες λειτουργίας), υψηλή αξιοπιστία και εξαλείφει την ανάγκη για ακριβή αντικατάσταση λαμπτήρων. Ταυτόχρονα όμως βελτιώνεται η ορατότητα καθώς οι προβολείς LED είναι περίπου 50% φωτεινότεροι σε σχέση με τους προβολείς αλογόνου.

MAN Lions City 2018 4345

Προαιρετικά γίνεται χρήση φωτισμού LED και στο εσωτερικό της καμπίνας, σε «ζεστό» λευκό φως ή και έγχρωμο παρέχοντας έναν ομοιόμορφο και δυναμικό φωτισμό, χωρίς αντανακλάσεις και χωρίς ενοχλητικές λάμψεις στον χώρο εργασίας του οδηγού. Πράγματι, ο οδηγός βρίσκεται σε έναν αναθεωρημένο και βελτιστοποιημένο χώρο, που δίνει έμφαση στην καλή εργονομία, στην άνεση και στην ασφάλεια. Η σωστή τοποθέτηση διακοπτών και οργάνων αυξάνειο την φιλικότητα προς τον χρήστη, τα χειριστήρια είναι παρατεταγμένα σύμφωνα με την συχνότητα χρήσης ενώ το πλαϊνό πλαίσιο προσφέρει μεταξύ άλλων μια θήκη για ποτήρι, θύρα USB και έναν αποθηκευτικό χώρο που κλειδώνει.

MAN Lions City 2018 41

Ο πίνακας οργάνων κινείται σύσσωμος ανάλογα την κίνηση ρύθμισης της γωνίας του τιμονιού ενώ η έγχρωμη οθόνη 4 ιντσών, υψηλής ανάλυσης που ενσωματώνει εξασφαλίζει μέγιστη ορατότητα.

MAN Lion's City (8)

Η νέα γενιά MAN Lions City θα ξεκινήσει να παράγεται από τον προσεχή Αύγουστο, το εργοστάσιο του κατασκευαστή, στην περιοχή Starachowice της Πολωνίας.