Νέο Iveco Daily : Προσαρμόστηκε στην εποχή του!

Το νέο Daily αναβαθμίζει το επίπεδο συνδεσιμότητας, κάνει σημαντικά βήματα προς την αυτόνομη οδήγηση και "ανοίγει" έναν κόσμο εξαιρετικά εξατομικευμένων υπηρεσιών που το καθιστούν ευπροσάρμοστο στις πραγματικές ανάγκες χρήσης. Επιπλέον, είναι το πρώτο όχημα της κατηγορίας του που συμμορφώνεται με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6D/Temp, συνδυάζοντας τη βιωσιμότητα με περισσότερη δύναμη και οικονομία καυσίμου.

banner-google-news

Το νέο Daily που παρουσιάστηκε στις αρχές Απριλίου, σε ειδική εκδήλωση στο Τορίνο καλείται να δώσει πειστικές απαντήσεις στις σύγχρονες τάσεις της εποχής, μετατρέποντας τις προκλήσεις σε ευκαιρίες για τους πελάτες. Η ψηφιοποίηση, η αυτοματοποίηση, η ηλεκτροκίνηση και οι υπηρεσίες υποστήριξης είναι οι τομείς που «παντρεύονται» με τη βαριά κληρονομιά της 40ετούς παρουσίας του μοντέλου στην αγορά, με στόχο να συνθέσουν ένα όχημα υψηλής αποδοτικότητας καυσίμου, χαμηλού συνολικού κόστους ιδιοκτησίας και που εξασφαλίζει παράλληλα την καλύτερη δυνατή οδηγική εμπειρία.

New Iveco Daily (7)

Αυτή η γενιά εισάγει ένα πλήρες φάσμα προηγμένων συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, που του επιτρέπουν να εστιάσει στη δουλειά του, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ασφάλεια. Η Iveco επικεντρώθηκε ειδικά σε λειτουργίες που στοχεύουν στην παροχή βοήθειας στις αστικές διανομές. Για παράδειγμα, το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, σε συνδυασμό με το City Brake Pro αποτρέπουν τις συγκρούσεις σε ταχύτητες μικρότερες των 50 χλμ./ώρα ενώ μετριάζουν τις επιπτώσεις σε υψηλότερες ταχύτητες κίνησης. Ανιχνεύουν αυτόματα το ενδεχόμενο εμπρόσθιας σύγκρουσης και επιβραδύνουν μέχρι την ακινητοποίηση του οχήματος, ακόμα και αν ο οδηγός δεν αντιδράσει καθόλου, με το City Brake Pro να προλαμβάνει ατυχήματα ακόμα και στην πιο αργή ταχύτητα κίνησης των 5 χλμ./ώρα.

Στο επίκεντρο ο οδηγός

Σημαντική είναι η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Daily για την αποφόρτιση της πίεσης που αισθάνεται ο οδηγός. Ειδικά στις αστικές διανομές, όπου συχνά υπάρχει βαριά κυκλοφοριακή συμφόρηση, το σύστημα «Queue Assist» έρχεται να κάνει τη μεγάλη διαφορά επιτρέποντας στο Daily να ακολουθεί το εμπρόσθιο όχημα μέχρι να σταματήσει. Σε συνδυασμό με το «Adaptive Cruise Control», διατηρείται η καθορισμένη ταχύτητα αλλά και η απόσταση ασφαλείας από το εμπρόσθιο όχημα ενώ ταυτόχρονα το «Lane Keeping Assist» μέσω ενός ενεργού συστήματος διεύθυνσης διατηρεί το όχημα στην λωρίδα κυκλοφορίας του. Η δυνατότητα περαιτέρω υποστήριξης του υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης με τη λειτουργία City Mode, μειώνοντας την προσπάθεια περιστροφής του τροχού έως και 70% και διευκολύνοντας τους ελιγμούς εντός της πόλης αυξάνει το επίπεδο άνεσης.

New Iveco Daily (3)

Συμπληρωματικά, τη σταθερότητα έρχεται να υποστηρίξει και το «Crosswind Assist», που αντιδρά επιτυχώς στους πλευρικούς ανέμους που δέχεται το αμάξωμα.

Εν τω μεταξύ, για τη μείωση της κόπωσης του οδηγού ο κατασκευαστής έχει προβλέψει την τοποθέτηση ενός ηλεκτρικού χειρόφρενου, το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα όταν το όχημα είναι σταθμευμένο και αποσυνδέεται όταν ο οδηγός είναι έτοιμος να εκκινήσει. Η επιλογή αυτή έχει απελευθερώσει και χώρο ανάμεσα στα καθίσματα, κάτι που επιτρέπει στον οδηγό να κινείται άνετα μέσα στην καμπίνα.

New Iveco Daily (6)

Στο ευρύτερο πλαίσιο της ενίσχυσης του τομέα της ασφάλειας συγκαταλέγονται τα νέα φώτα LED, που τώρα έχουν πολύ πιο ευκρινή δέσμη βελτιώνοντας την ορατότητα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού κατά 15%. Το Hill Descent Control που βοηθάει στον έλεγχο της οδήγησης σε απότομες κατηφόρες και το Traction Plus που διατηρεί την πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες συμπληρώνουν μια μεγάλη λίστα χαρακτηριστικών που βοηθούν τον οδηγό να αντιμετωπίσει τις όποιες συνθήκες οδήγησης.

Ανώτερη συνδεσιμότητα

Το στοιχείο της συνδεσιμότητας στο νέο Daily «ανεβαίνει» επίπεδο εξασφαλίζοντας στον χρήστη μια ολοκληρωμένη σειρά νέων υπηρεσιών. Η λειτουργία αυτή επιτρέπει την άμεση επαφή του οχήματος με το κέντρο ελέγχου της Iveco παρέχοντας δεδομένα (ακόμα και αποστολή λογισμικού) σε πραγματικό χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο υπάρχει η δυνατότητα για προληπτικές ενέργειες και διαγνώσεις, σχεδιασμού των εργασιών συντήρησης και βελτιστοποίηση του αριθμού επισκέψεων στο συνεργείο, ελαχιστοποιώντας έτσι το χρόνο ακινητοποίησης του οχήματος. Η συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων του οχήματος επιτρέπει επίσης στην Iveco να προσαρμόσει απόλυτα τα χρηματοδοτικά πακέτα (πληρωμή δόσεων κ.α.) και τα συμβόλαια συντήρησης στις ανάγκες του πελάτη.

Οι λύσεις τηλεματικής που είναι δυνατές μέσω της συνδεσιμότητας μπορούν να βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες-οδηγούς αλλά και τους διαχειριστές στόλου να βελτιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα του Daily πάνω στη δουλειά. Μέσω της εφαρμογής «MyDaily» ο ενδιαφερόμενος, παρακολουθεί από το κινητό του ή τον υπολογιστή του το όχημα σε πραγματικό χρόνο έχοντας τη δυνατότητα να αναλύει την απόδοση, την κατανάλωση καυσίμου καθώς και το στυλ οδήγησης του οδηγού. Την ίδια στιγμή το Daily στέλνει τακτικές αναφορές με τις βασικές παραμέτρους, κάτι που επιτρέπει στον διαχειριστή να σχεδιάσει παρεμβάσεις που θα ωθήσουν την απόδοση του οχήματος στο μέγιστο.

New Iveco Daily (4)

Δύο είναι οι διαθέσιμοι πετρελαιοκινητήρες που θα κινούν αυτή την ανανεωμένη γενιά. Ο F1A των 2,3 λίτρων, με ονομαστική ισχύ που κυμαίνεται από 116 έως 156 ίππους και ο F1C των 3,0 λίτρων και αυξημένη απόδοση που κυμαίνεται από τους 160 έως του 210 ίππους και επιπλέον έκδοση φυσικού αερίου Natural Power. Όλοι οι κινητήρες συμμορφώνονται με τα πρότυπα εκπομπών Euro 6D ενώ υπόσχονται εξοικονόμηση καυσίμου έως και 10% στις αστικές μεταφορές αλλά και μείωση του κόστους συντήρησης κατά 10% επίσης. Προκειμένου να πετύχει αυτούς τους στόχους, το Daily διαθέτει πλέον στο βασικό του εξοπλισμό το σύστημα Start & Stop ενώ ο νέος, ηλεκτρονικά ελεγχόμενος και μεταβλητής γεωμετρίας υπερσυμπιεστής όχι μόνο ανταποκρίνεται περισσότερο σε μεταβατικές συνθήκες αλλά είναι και πιο αποδοτικός. Ακόμα και τα ειδικά σχεδιασμένα για το Daily ελαστικά «Super Eco Low Rolling» συμβάλουν περαιτέρω στην αποδοτικότητα του καυσίμου. Νέο είναι και το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, που ενημερώνει τον χρήστη σε πραγματικό χρόνο.

Με αρκετές αλλαγές

Αρκετές είναι αλλαγές και στην καμπίνα των επιβατών. Το πρώτο που αντιλαμβάνεται κανείς είναι το μικρότερης διαμέτρου, δερμάτινο τιμόνι το οποίο ενσωματώνει διακόπτες για ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών. Περισσότερες είναι και οι δυνατότητες ρύθμισης που προσφέρει η κολώνα του τιμονιού, έτσι ώστε ο οδηγός να βρει τον καλύτερη δυνατή θέση οδήγησης. Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης όχι μόνο αυξάνει την άνεση στους ελιγμούς αλλά επιπλέον είναι πολύ ακριβές και μειώνει τους κραδασμούς, παρέχοντας αίσθημα σταθερότητας και ελέγχου. Γενικότερα οι συνθήκες διαβίωσης είναι επιπέδου επιβατικού οχήματος, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του μια οθόνη TFT υψηλής ανάλυσης στον πίνακα οργάνων καθώς και μια οθόνη 7 ιντσών στο πάνω μέρος της κονσόλας, η οποία ενσωματώνει διάφορες λειτουργίες όπως το σύστημα πλοήγησης, το ραδιόφωνο ενώ μεταδίδει την εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας.

New Iveco Daily (5)

Στην νέα εξωτερική εμφάνιση του Iveco Daily εντοπίζουμε μια νέα, μεγαλύτερη εμπρόσθια μάσκα που αυξάνει τον εξαερισμό για τον κινητήρα και το ψυγείο. Νέος είναι και ο προφυλακτήρας που χωρίζεται σε τρία τμήματα έτσι ώστε σε περίπτωση μικροατυχημάτων να αντικαθίσταται μόνο το κατεστραμμένο κομμάτι και όχι ολόκληρος, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα κόστη επισκευής. Φώτα τεχνολογίας LED έχουν επιλεχθεί για τα πολύ όμορφα εμπρόσθια φανάρια του φορτηγού.

New Iveco Daily (1)

Το νέο Daily κατασκευάζεται στα εργοστάσια παραγωγής της Iveco στη Suzzara της Ιταλίας και στη Valladolid της Ισπανίας. Αμφότερες οι εγκαταστάσεις εφαρμόζουν τη μεθοδολογία World Class Manufacturing (WCM), στα υψηλότερα πρότυπα διαχείρισης, με στόχο την επίτευξη μηδενικών ελαττωμάτων, μηδενικών αποβλήτων και μηδενικών ατυχημάτων, μέσα από μια διαδικασία συνεχούς βελτίωσης όλων των παραμέτρων που επηρεάζουν την παραγωγή.