Νέο ηλεκτρικό λεωφορείο QUANTRON CIZARIS

banner-google-news

Το νέο ηλεκτρικό, 12μετρο λεωφορείο της QUANTRON θα ονομάζεται CIZARIS. Το νέο μοντέλο λεωφορείου στο χαρτοφυλάκιο λεωφορείων της εταιρείας με έδρα το Άουγκσμπουργκ θα λανσαριστεί ως πλήρως ηλεκτρική έκδοση (CIZARIS 12 EV), ακολουθούμενο το 2023 από ένα σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου (CIZARIS 12 H).

Ως το πρώτο μοντέλο της QUANTRON, το ηλεκτρικό λεωφορείο φέρει την εξελικτικά βελτιωμένη επιγραφή QUANTRON και το νέο λογότυπο. Και τα δύο είναι σαφώς πιο μοντέρνα και αποδίδουν υψηλή αξία αναγνώρισης. Το αστικό λεωφορείο CIZARIS είναι σύγχρονο σχεδιαστικά. Το μπροστινό μέρος του οχήματος είναι οπτικά ελκυστικό χάρη στο παρμπρίζ του, το οποίο είναι τραβηγμένο πολύ προς τα κάτω ενώ οι μπροστινές και πίσω άκρες οροφής είναι σαφώς στρογγυλεμένες και διακοσμημένες με μια πρόσθετη «μπροστινή ασπίδα», η οποία αφαιρεί τον όγκο του οχήματος και, σε συνδυασμό με τα εκλεπτυσμένα πλαϊνά γραφικά, του δίνει μια ευδιάκριτη τρισδιάστατη εντύπωση. Η επένδυση της οροφής εμπρός και πίσω δίνει έμφαση στην τεχνολογία μπαταρίας, η οποία είναι κρυμμένη εκεί στην οροφή, έξω από τυχόν περιοχές σύγκρουσης. Αυτό επιτρέπει στο λεωφορείο να προσφέρει 24 έως 35 θέσεις – συνολικά, ενώ υπάρχει χώρος για 81 έως 95 επιβάτες ανάλογα με το πακέτο μπαταριών – πολύ περισσότερο από πολλούς ανταγωνιστές.

ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ & ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η πρόσβαση μέσω δύο ή τριών θυρών πλάτους 1.200 mm καθιστά άνετη την πρόσβαση των επιβατών ενώ τα φαρδιά περάσματα μεταξύ των αξόνων ή στην προαιρετική τρίτη πόρτα στο πίσω μέρος συμβάλλουν στην ευάερη και ευχάριστη εντύπωση του χώρου, όπως και ο τεράστιος χώρος κεφαλής των 2.449 χλστ. Συνολικά διατίθενται τέσσερις διαμορφώσεις καθισμάτων για το δίθυρο μοντέλο και έως και πέντε για το τρίθυρο μοντέλο. Στο πίσω μέρος, τα καθίσματα είναι τοποθετημένα σε βάθρα, προσφέροντας στους επιβάτες μια άνετη και υπερυψωμένη θέση καθίσματος σε μεγαλύτερα ταξίδια. Μια υψηλής απόδοσης αντλία θερμότητας/κλιματιστικό Valeo με ικανότητα ψύξης 33 kW παρέχει το σωστό κλίμα στο θάλαμο και ο οδηγός διαθέτει επίσης ένα ξεχωριστό σύστημα. Η διαδικασία επιτρέπει μια αποτελεσματική απόδοση θέρμανσης προσαρμοσμένη στη λειτουργία της μπαταρίας με χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στο εσωτερικό είναι η περίτεχνα διάτρητη οροφή από αλουμίνιο με έμμεσο πλαϊνό φωτισμό και πρόσθετα φώτα LED τοποθετημένα εγκάρσια σε αυτήν, το χρώμα των οποίων μπορεί να αλλάξει κατόπιν παραγγελίας.

QUANTRON CIZARIS (2)

Ο χώρος εργασίας του οδηγού του CIZARIS είναι τοποθετημένος σε μια υπερυψωμένη πλατφόρμα από την οποία ο οδηγός συναντά τους πελάτες του στο ύψος των ματιών ενώ κάθε οδηγός βρίσκει τη βέλτιστη θέση σε υψηλής ποιότητας και ευέλικτα ρυθμιζόμενα καθίσματα από την Isringhausen ή την Grammer. Η βασική αρχή του πιλοτηρίου θα μπορούσε να συνοψιστεί ως «less is more»: το πολύ λειτουργικά σχεδιασμένο πάνελ με μεγάλη οθόνη για κάμερα οπισθοπορείας έχει πολύ λίγα κουμπιά, τα οποία είναι επίσης εύκολο να αντικατασταθούν. Στα δεξιά του τιμονιού βρίσκεται ο μοχλός ανάκτησης, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επιλογή της ισχύος της ανάκτησης ενέργειας πέδησης σε τρία στάδια. Πληροφορίες για όλες τις σημαντικές διεργασίες και τα μηνύματα κατάστασης παρέχονται από ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό οργάνων από την Actia, το οποίο είναι βέλτιστα αναγνώσιμο ανά πάσα στιγμή – όπως και οι οθόνες που αντικαθιστούν τους εξωτερικούς καθρέπτες σε συνεργασία με κάμερες υψηλής ανάλυσης.

Το CIZARIS είναι επίσης εξοπλισμένο με τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας όπως ABS/ASR, EBS 5.0, ECAS ευρωπαϊκής παραγωγής, ενώ η βέλτιστη πυροπροστασία εξασφαλίζεται στον πίσω χώρο, στις μονάδες μπαταριών και σε άλλα εξαρτήματα υψηλής τάσης μέσω ανιχνευτών πυρκαγιάς (αισθητήρες θερμοκρασίας/αερίου) και ξεχωριστών φυσιγγίων εκτόξευσης σκόνης.

ΔΥΝΑΜΗ & ΑΘΟΡΥΒΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Το λεωφορείο της QUANTRON βασίζεται στον συνδυασμό στιβαρών και αξιόπιστων μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου και ενός υψηλής απόδοσης σύγχρονου κεντρικού κινητήρα από τη Dana/TM4, ο οποίος χρησιμοποιείται σε δεκάδες χιλιάδες λεωφορεία εδώ και χρόνια. Με επιλέξιμη χωρητικότητα μπαταρίας μεταξύ 242 και 424 κιλοβατώρες, μόνο τα πακέτα μπαταριών που είναι τοποθετημένα στην οροφή (έως έξι εμπρός και έξι πίσω ανάλογα με την προτίμηση του πελάτη) φορτίζονται γρήγορα με συνεχές ρεύμα 65 έως 150 kW (DC) σε δύο έως πέντε ώρες. Αυτό επαρκεί για κυκλοφορίες 220 έως 370 χιλιομέτρων, ένα εύρος πλήρως επαρκές για τους περισσότερους μεταφορείς, εξοικονομώντας τους μεγαλύτερο κόστος για τη φόρτιση της υποδομής.

QUANTRON CIZARIS (3)

Ο τοποθετημένος στο όχημα και υδρόψυκτος κεντρικός κινητήρας Dana/TM4 είναι ελκυστικός λόγω των χαμηλών στροφών και της ιδιαίτερα υψηλής απόδοσης σε σύγκριση με τους ασύγχρονους κινητήρες. Έχει απόδοση 145/245 κιλοβάτ (ονομαστική/μέγιστη) και μέγιστη ροπή κινητήρα 1.055/3.329 Nm, η οποία αναπτύσσεται χωρίς καμία αλλαγή σχέσεων. Με την εισαγωγή της έκδοσης κυψελών καυσίμου, θα χρησιμοποιηθεί ένα ακόμα πιο ισχυρό σύστημα μετάδοσης κίνησης.