Νέο ηλεκτρικό φορτηγό πόλης από τη Renault Trucks

banner-google-news

Η Renault Trucks και η GEODIS συνδυάζουν την βιομηχανική, υλικοτεχνική και μηχανολογική τους τεχνογνωσία για να σχεδιάσουν ένα ηλεκτρικό, βαρύ φορτηγό αφιερωμένο στις αστικές μεταφορές και που συγκεκριμένα μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των εμπορευματικών μεταφορών στο κέντρο της πόλης.

Με μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων από 3,5 έως 26 τόνους που κατασκευάζονται στη Γαλλία, η Renault Trucks εργάζεται εδώ και δέκα χρόνια για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της αστικής εφοδιαστικής αλυσίδας. Η GEODIS, της οποίας η φιλοδοξία είναι να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 30% έως το 2030, έχει αναλάβει τη δέσμευση για παραδόσεις χωρίς άνθρακα σε 37 πόλεις της Γαλλίας έως το 2023. Μέσω της νέας τους συνεργασίας, οι δύο εταιρίες αναλαμβάνουν να πλησιάσουν ένα βήμα περισσότερο σε αυτόν τον στόχο, με την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού φορτηγού πόλης 16 τόνων, με κόστος συγκρίσιμο (TCO) με αυτό ενός οχήματος ντίζελ. Το νέο φορτηγό θα εντάσσεται απρόσκοπταστο αστικό τοπίο, μεταξύ άλλων χρηστών του δρόμου σε περιοχές με κίνηση και ακόμη και μέσα στους πεζόδρομους. Ενώ θα σχεδιαστεί για την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού αλλά και για την ασφάλεια των κατοίκων των πόλεων.

renault oxygen (2)

Το «Oxygen», όπως ονομάζεται προς το παρόν το φορτηγό-σχέδιο θα καταστήσει δυνατή την ενοποίηση όλων των απαιτήσεων και λειτουργιών των αστικών μεταφορών όπως εξάλειψη οχλήσεων, ρύπανσης και θορύβων αλλά και βελτίωση των ενεργητικών και παθητικών συστημάτων ασφάλειας για την καλύτερη διαχείριση της συνύπαρξης με όλους τους χρήστες του δρόμου. Οι προσπάθειες θα επικεντρωθούν στα παρακάτω:

  • Βελτιωμένη ασφάλεια για τον οδηγό και το κοινό χάρη στην χαμηλωμένη καμπίνα, με εξαιρετική άμεση θέα για βέλτιστη προστασία των χρηστών του δρόμου. Θα υπάρχουν, ένα μεγάλο παρμπρίζ και πολλαπλές κάμερες αντί για καθρέφτες οπισθοπορείας, που προσφέρουν θέα 360° καθώς και μια συρόμενη πλαϊνή πόρτα στην πλευρά του συνοδηγού περιορίζοντας τη γωνία ανοίγματος της πόρτας.
  • Μεγαλύτερη άνεση για τον οδηγό, ο οποίος θα μπορεί να βγει από το φορτηγό εκατέρωθεν, αριστερά ή δεξιά. Η αναρρίχηση μέσα και έξω από το φορτηγό θα γίνει ευκολότερη από ένα πολύ χαμηλότερο ύψος πρόσβασης σε σχέση με ένα τυπικό φορτηγό παράδοσης.
  • Βέλτιστη εργονομία και ευκολότερη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης
  • Συνδεδεμένα εργαλεία που επιτρέπουν στους οδηγούς να βελτιστοποιούν τις λειτουργίες παράδοσης και τις διαδρομές τους.

Η έναρξη παραγωγής του πρωτοτύπου Oxygen έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2022, στο εργοστάσιο της Renault Trucks στο Blainville-sur-Orne της Γαλλίας. Το φορτηγό θα δοκιμαστεί σε παραδόσεις αστικών περιοχών στο Παρίσι, ξεκινώντας το 2023.