Νέο Ford Ranger Raptor : Μοναδικό στο είδος του!

Το νέο Ford Ranger Raptor, που κάνει δυναμική είσοδο στην Ευρώπη, αποτελεί την πιο "σκληροτράχηλη" και αγωνιστική εκδοχή του δημοφιλούς Ranger. Δημιούργημα της Ford Performance, είναι ιδανικό για τους λάτρεις της γρήγορης, off-road οδήγησης και μπορεί να ανταπεξέρχεται στις σκληρότερες εδαφικές συνθήκες με απόλυτα σπορ στυλ.

Τη στιγμή που το Ford Ranger βρίσκεται στα… καλύτερά του, πρώτο σε πωλήσεις pick-up στην Ευρώπη με 13.600 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2019 (αύξηση 15% συγκριτικά με την ίδια περίοδο της προηγούμενης χρονιάς) ο κατασκευαστής παίρνει μια ασυνήθιστη για τα ευρωπαϊκά δεδομένα απόφαση! Να πλαισιώσει τη γκάμα εκδόσεων του δημοφιλούς pick up με μια μοναδική σε εμφάνιση και δυνατότητες έκδοση, που μόνο στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού συναντάμε.

RAP_06 (Medium)

«Ξεχάστε όλα όσα νομίζετε ότι ξέρετε για τα pick-up» δηλώνει σχετικά ο Leo Roeks, Ford Performance Director, Europe. «Το νέο μας Ranger Raptor είναι ένα διαφορετικό είδος – ένα καθαρόαιμο desert racer και extreme off-roader που μπορεί να ανταγωνιστεί τους πιο σκληρούς αντιπάλους στις πιο απαιτητικές συνθήκες εργασίες».

Πολιτισμένα…σκληρό!

Πράγματι, η επιβλητική παρουσία του Ranger Raptor, όπως διαμορφώνεται από τις εντυπωσιακές διαστάσεις και το extreme στυλ, υποστηρίζεται από ένα μοναδικό πλαίσιο της Ford Performance, βελτιστοποιημένο για γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου και ικανότητες παντός εδάφους.

Raptor_youtruck (9)

Κατάλληλο για να αντιμετωπίζει ακραίες συνθήκες εκτός δρόμου, το πολύ ανθεκτικό και ενισχυμένο αυτό πλαίσιο του Ranger Raptor χρησιμοποιεί υψηλής αντοχής ατσάλια με χαμηλή περιεκτικότητα σε κράματα, για να αντέχει την υψηλή καταπόνηση που επιφέρει η off-road αγωνιστική οδήγηση.

Raptor_youtruck (5)3 (Medium)

Ταυτόχρονα, η αγωνιστική ανάρτηση του Raptor είναι φτιαγμένη για να τα βγάζει πέρα σε δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση, με ένα φαρδύτερο κατά 150 mm μετατρόχιο και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 51 mm συγκριτικά με το Ranger XLT. Αμορτισέρ FOX με «Position Sensitive Damping» παράγουν υψηλότερες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες για απαράμιλλη συμπεριφορά off-road, και χαμηλότερες σε μέτριες συνθήκες για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στο δρόμο. Η διαδρομή των εμπρός αποσβεστήρων έχει αυξηθεί κατά 32% και των πίσω κατά 18% αντίστοιχα. Οι σπορ αποσβεστήρες διαμέτρου 2,5” (63,5 mm) υποστηρίζονται από αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου, με προεξέχοντες βάσεις θόλων αμορτισέρ μπροστά και ειδική νέα διάταξη πίσω ανάρτησης με γόνατα ελατηρίων, αλλά και ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt που επιτρέπει την κίνηση του άξονα πάνω/κάτω με ελάχιστη πλευρική απόκλιση.

RAP_161 (Medium)

Τα εμπρός φρένα χρησιμοποιούν δαγκάνες δύο εμβόλων αυξημένης διαμέτρου πάνω από 20% συγκριτικά με του «συμβατικού» Ranger, στα 51 mm, και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 32 mm. Τα πίσω φρένα έχουν αναβαθμιστεί με δαγκάνες διαμέτρου 54 mm, και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 24 mm. Ελαστικά παντός εδάφους BF Goodrich 285/70 R17 δημιουργήθηκαν ειδικά για το Ranger Raptor. Τα ελαστικά 33” (838 mm) x 11” (285 mm) διαθέτουν ανθεκτικά πλευρά για να διαχειρίζονται ακόμα και τα πιο κακοτράχαλα εδάφη με.. αυτοπεποίθηση, ενώ μία δυναμική off-road χάραξη του πέλματος παρέχει αξιόπιστη πρόσφυση στο βρεγμένο, στη λάσπη, την άμμο και το χιόνι.

RAP_20 (Medium)

Η αποκλειστική σχεδίαση του πλαισίου συνδυάζεται με βελτιστοποιημένη off-road γεωμετρία που προσφέρει 283 mm απόσταση από το έδαφος και βάθος βύθισης 850 mm. Με γωνία προσέγγισης 32,50 και γωνίες ράμπας και φυγής 240, μπορεί να πηγαίνει οπουδήποτε. Το Ranger Raptor διαθέτει επίσης μοναδικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος για προστασία όταν κινείται σε κακοτράχαλα εδάφη. Η νέα ποδιά αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm – πάνω από 60% μεγαλύτερο πάχος από της στάνταρ ποδιάς – πλέον των στάνταρ προστατευτικών που υπάρχουν για τον κινητήρα και το κιβώτιο τετρακίνησης του Ranger.

RAP_83 (Medium)

Σετάρισμα παντός εδάφους

Το Ranger Raptor επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν από έξι προφίλ (driving modes) του «Terrain Management System», κατάλληλα για μία μεγάλη ποικιλία εδαφών και οδηγικών σεναρίων, όπως:

  • Normal mode – έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την οδηγησιμότητα.
  • Sport mode – ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο.
  • Grass/Gravel/Snow mode – σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη.
  • Mud/Sand mode – ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη.
  • Rock mode – προορίζεται για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας.
  • Baja mode – ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στο διάσημο Baja desert rally.

RAP_153 (Medium)

Επιπλέον, διατίθενται από τον κατασκευαστή, τεχνολογίες υποστήριξης και ασφάλειας που αυξάνουν την αυτοπεποίθηση των οδηγών όταν κινούνται στο άγνωστο σε διαδρομές off-road ή δύσκολους χώρους εργασίας. Το σχετικό πακέτο περιλαμβάνει μία βελτιωμένη έκδοση του Ford Stability Control με λειτουργία Roll Mitigation και Electronic Stability Control, Trailer Sway Control, Hill Start Assist, Hill Descent Control, και Load Adaptive Control.

Εντυπωσιακή γραμμή κίνησης

Το πρώτο Ranger Raptor της ιστορίας χρησιμοποιεί μία Bi-turbo έκδοση του δίλιτρου EcoBlue diesel της Ford που αποδίδει 213 ίππους και ροπή 500 Nm, την οποία οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν εκτενώς σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων για να αποδείξουν την αντοχή της γραμμής κίνησης στις πιο  σκληρές συνθήκες. Οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν σειριακά στις χαμηλότερες στροφές για αυξημένη ροπή και απόκριση. Στις υψηλότερες στροφές, ο μεγαλύτερος, χαμηλής πίεσης υπερσυμπιεστής παράγει μέγιστη ισχύ.

RAP_158 (Medium)

Το αυτόματο 10αρι κιβώτιο ταχυτήτων της Ford είναι ίδιο με του F-150 Raptor και αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής, κράματα αλουμινίου και συνθετικά υλικά για βελτιστοποίηση της αντοχής και του βάρους. Η ευρύτερη κλιμάκωση έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη επιτάχυνση και απόκριση, ενώ συμβάλλει σε μία κατανάλωση 8,9 l/100 km με εκπομπές CO2 233 g/km. Αλγόριθμοι προσαρμογής αλλαγής σχέσης σε πραγματικό χρόνο εξασφαλίζουν την επιλογή της κατάλληλης σχέσης την κατάλληλη στιγμή. Μία μοναδική ρύθμιση του κιβωτίου περιλαμβάνει λειτουργία Live in Drive, με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddle shifters) για μηχανική επιλογή σχέσης.

Μοναδική εμφάνιση

Η δυναμική σχεδίαση του νέου Ranger Raptor που διατίθεται σε χρώματα Ford Performance Blue, Colorado Red, Shadow Black, Frozen White και Conquer Grey με αντίθετες πινελιές Dyno Grey, εξελίχθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις και τη λειτουργικότητα.

RAP_107 (Medium)

Μία εντυπωσιακή μάσκα, εμπνευσμένη από τα πρώτο στον κόσμο εργοστασιακό φορτηγό off road υψηλών επιδόσεων– το Ford F‑150 Raptor – είναι κυρίαρχο στοιχείο ανάμεσα στους προβολείς xenon και πάνω από τον εμπρόσθιο προφυλακτήρα. Ανθεκτικός σε όλες τις συνθήκες, ο προφυλακτήρας ενσωματώνει νέους προβολείς LED με λειτουργικούς αεραγωγούς air-curtain που βελτιώνουν τη ροή αέρα γύρω από το αμάξωμα.

RAP_129 (Medium)

Προτεταμένα, συνθετικά φτερά είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν από ζημιές εξ αιτίας της off-road χρήσης και επιτρέπουν μακρύτερη διαδρομή της ανάρτησης και τη χρήση ελαστικών μεγάλου μεγέθους. Τα πλαϊνά σκαλοπάτια είναι μελετημένα για να αποτρέπουν φθορές του πίσω τμήματος από χαλίκια, και φέρουν σημεία διαφυγής/αποστράγγισης για άμμο, λάσπη και χιόνι.

RAP_37 (Medium)

Εν τω μεταξύ, ένας τροποποιημένος πίσω προφυλακτήρας φέρει ενσωματωμένο κοτσαδόρο με ικανότητα ρυμούλκησης 2.500 kg. Δύο εμπρός κρίκοι επιτρέπουν έλξη έως και 4.635 kg, ενώ οι δύο πίσω 3.863 kg. Ένα πάτωμα φόρτωσης διαστάσεων 1.560 mm x 1.575 mm έχει  σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες όσων αγαπούν τις εξορμήσεις τα Σαββατοκύριακα, ώστε να μπορούν να μεταφέρονται ποδήλατα βουνού, ή jet-skis, πέρα από εργαλεία και προμήθειες. Για εύκολη πρόσβαση, μία πίσω πόρτα καρότσας, με σύστημα υποστήριξης ανύψωσης μειώνει κατά 66% τη δύναμη που απαιτείται για να κλείσει.

Σπορτίφ καμπίνα

Το DNA της Ford Performance κάνει αισθητή την παρουσία του σε όλη την καμπίνα, που προσφέρει ποιότητα κατασκευής, αρμονικά χρώματα και ανθεκτικά υλικά για ποικίλα οδηγικά σενάρια, από αυτοκινητόδρομους μέχρι βουνά. Τα καθίσματα με επένδυση δέρματος υψηλής ποιότητας και σουέντ είναι ειδικά σχεδιασμένα για αυξημένο κράτημα και βελτιωμένη στήριξη σε γρήγορη οδήγηση off-road, με ενισχυμένο μαξιλάρι για βέλτιστη άνεση και σταθερότητα.

RAP_147 (Medium)

Μπλε ραφές και δερμάτινες πινελιές υπάρχουν παντού. Ελαφριά, αγωνιστικού στυλ paddles (χειριστήρια) από μαγνήσιο για δυναμικές αλλαγές σχέσεων είναι εύκολα προσβάσιμα δίπλα στις λαβές του δερμάτινου τιμονιού, που χρησιμοποιεί πάνω κεντρικό «marker» για να βοηθά τους οδηγούς να παρακολουθούν τη θέση του τιμονιού εκτός δρόμου και κοσμείται με το λογότυπο Raptor.

RAP_157 (Medium)

Η κεντρική, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών ελέγχεται με χειρονομίες pinch & swipe, και φέρει τεχνολογία sat-nav που αποδεικνύεται χρήσιμη σε διαδρομές off-road σε απομακρυσμένες περιοχές, ενώ παρέχει ακόμα και δυνατότητα καταγραφής σημείων πορείας κατά την εξερεύνηση μη χαρτογραφημένων περιοχών. Η τεχνολογία ενσωματωμένου modem FordPass Connect προσφέρει συνδεσιμότητα εν κινήσει.

RAP_154 (Medium)

Τέλος, προηγμένες τεχνολογίες για άνεση και πρακτικότητα εντός και εκτός δρόμου περιλαμβάνουν το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας της Ford, SYNC 3, με δυνατότητα ελέγχου των λειτουργιών ήχου, πλοήγησης και συνδεδεμένων smartphones με απλές, καθημερινές φωνητικές εντολές. Το σύστημα προσφέρει Apple CarPlay και Android Auto™, χωρίς πρόσθετο κόστος, και περιλαμβάνει SYNC AppLink για φωνητική ενεργοποίηση μιας σειράς εφαρμογών για smartphone.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2,0 EcoBlue BiTurbo: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.996 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 213/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 500/1.750 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 84,01 x 90,00 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,5 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 170 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 8,9

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 10 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά αλουμινένια ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ FOX, ελατήρια. Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων άκαμπτος άξονας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ FOX.

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 332 x 32 χιλ. Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 332 x 24 χιλ.

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Ford Ranger Raptor: 55.802 ευρώ, με *Ενισχυμένο πλαίσιο * Αγωνιστικές αναρτήσεις Ford Performance (FOX) * 6 επιλέξιμες λειτουργίες οδήγησης (Terrain Management) * Κλείδωμα πίσω διαφορικού

* Προβολείς Xenon και προβολείς ομίχλης LED εμπρός * Αισθητήρες στάθμευσης πίσω * Κάμερα οπισθοπορείας * Εργοστασιακό συναγερμό * 7 Αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού) * Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS) και σύστημα ευστάθειας (ESC) * Σύστημα αποτροπής σύγκρουσης (Collision Mitigation System) * Έλεγχο ταχύτητας με ρυθμιζόμενο σύστημα περιορισμού της (ASLD), αυτόματο φρενάρισμα (AEB) και έξυπνη υποβοήθηση ελέγχου της ταχύτητας (ISA) * Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA) * Αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας * 4 Ηλεκτρικά παράθυρα * Εξωτερικούς καθρέφτες ηλεκτρικά θερμαινόμενους, ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους * Ζάντες ελαφρού κράματος 17″ Dyno Grey * Ελαστικά All-Terrain LT285/70R17 * SYNC 3, με σύστημα ακύρωσης θορύβου (Active Noise Cancelling), USB, οθόνη αφής 8″, 6 ηχεία, σύστημα πλοήγησης * Αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό κλιματισμό (DEATC) *Δερμάτινη επένδυση καθισμάτων * Θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού * Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού/συνοδηγού με 8 ρυθμίσεις και λογότυπο Raptor * Ηλεκτρική κλειδαριά πόρτας καρότσας* Ηλεκτρικές κλειδαριές με σύστημα διπλοκλειδώματος * Σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,220 μ. Μήκος 5,374 μ. Πλάτος 2,180 μ. Ύψος 1,873 μ. Πρόβολος εμπρός 0,908 μ. Πρόβολος πίσω 1,246 μ.  Απόσταση από το έδαφος 23 χιλ. Γωνία προσέγγισης 33ο Γωνία διαφυγής 24ο Διάμετρος κύκλου στροφής 13,0 μ. Μικτό Βάρος 3.130 κιλά Απόβαρο 2.510 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 620 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,575 x 1,560 (1,139 στους θόλους) x 0,511 μ. Καθίσματα 5 Ελαστικά 285/70 R167 Ρεζερβουάρ 69 λίτρα

 

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ