Τον Φεβρουάριο του 2022 οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων υποχώρησαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, σημειώνοντας πτώση 15,7% στις 131.874 μονάδες. Εκτός από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, όλες οι κατηγορίες κατέγραψαν πτώση. Απώλειες υπέστησαν και οι τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής: Ισπανία (-23,3%), Γαλλία (-21,4%), Γερμανία (-8,1%) και Ιταλία (-4,8%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Φεβρουάριο, η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα στην Ε.Ε. μειώθηκε κατά 13,5% σε 257.127 μονάδες που είχαν ταξινομηθεί συνολικά. Πτώση κατέγραψαν η Ισπανία (-21,9%), η Γαλλία (-19,3%), η Γερμανία (-5,8%) και η Ιταλία (-2,8%).
Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους
Τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις νέων βαν σε όλη την ΕΕ σημείωσαν νέα διψήφια πτώση (-18,2%), καθώς συνεχίστηκαν οι ελλείψεις ημιαγωγών. Εξετάζοντας τις τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία (-27,1%), η Γαλλία (-23,6%) και η Γερμανία (-12,0%) σημείωσαν διψήφιες απώλειες, ενώ η Ιταλία (-6,3%) κατέγραψε πιο μέτρια πτώση.
Τους δύο πρώτους μήνες του έτους, οι ταξινομήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 16,3% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, φτάνοντας συνολικά τις 206.345 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψαν πτώση, με την Ισπανία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-27,1%).
Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω
Οι πωλήσεις νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων τον Φεβρουάριο σημείωσαν μέτρια αύξηση (+0,4%), φτάνοντας τις 19.690 μονάδες σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εκτός από την Ιταλία (-0,7%), όλες οι μεγάλες αγορές στη Δυτική Ευρώπη συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη του περασμένου μήνα: Γερμανία (+11,8%), Γαλλία (+6,4%) και Ισπανία (+3,7%).
Αντίθετα, η Πολωνία –η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Κεντρική Ευρώπη– κατέγραψε διψήφια πτώση (-17,9%).
Δύο μήνες μέσα στο έτος, οι ταξινομήσεις βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 4,1%, μετρώντας συνολικά 40.270 μονάδες. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέγραψαν κέρδη: Ισπανία (+10,3%), Γερμανία (+4,9%), Γαλλία (+4,0%) και Ιταλία (+0,7%).
Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5
τόνων
Τον Φεβρουάριο, η ζήτηση για φορτηγά σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση συρρικνώθηκε κατά 1,5%, μετρώντας 23.124 μονάδες. Αυτή η πτώση ήταν κυρίως αποτέλεσμα διψήφιων απωλειών σε αρκετές αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, οι οποίες παρέσυραν τη συνολική απόδοση της περιοχής. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αγορές στη Δυτική Ευρώπη σημείωσαν ανάπτυξη: Γερμανία (+5,9%), Ιταλία (+2,6%), Γαλλία (+2,1%) και Ισπανία (+0,2%).
Τους πρώτους δύο μήνες του έτους, 46.639 νέα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 1,2% σε ετήσια βάση. Τα αποτελέσματα μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών της ΕΕ ήταν ποικίλα. Η Ισπανία κατέγραψε άνοδο 7,1%, ενώ η Ιταλία σημείωσε μέτρια ανάπτυξη (+0,7%). Η Γερμανία και η Γαλλία σημείωσαν μέτρια πτώση (-0,5% και -0,4% αντίστοιχα).
Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων
Τον Φεβρουάριο του 2022, η αγορά λεωφορείων και πούλμαν της ΕΕ μειώθηκε κατά 12,9%, φτάνοντας συνολικά τις 1.851 πωλήσεις. Μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών της περιοχής, η Ιταλία σημείωσε διψήφια κέρδη (+32,1%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+7,1%). Η Γαλλία και η Γερμανία από την άλλη υπέστησαν διψήφιες απώλειες (-20,2% και -18,3% αντίστοιχα).
Από τον Ιανουάριο έως τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις λεωφορείων και πούλμαν σε όλη την ΕΕ υποχώρησαν κατά 9,6% φτάνοντας τις 4.143 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν πτώση: η Γερμανία (-10,7%), η Γαλλία (-10,0%) και η Ιταλία (-7,9%). Η Ισπανία, ωστόσο, κατέγραψε ανάπτυξη (+11,3%).