Νέα λεωφορεία 2021: ηλεκτρικά 10,6%, εναλλακτικά 10,5%, υβριδικά 10,1%, ντίζελ 68,8%

banner-google-news

To 68,8% των νέων λεωφορείων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2021 κινούνταν με ντίζελ, σύμφωνα με την ACEA. Τα ηλεκτρικά σημείωσαν ανάπτυξη 10,6%,  από 6,1 το 2020. Τα λεωφορεία εναλλακτικής ισχύος  αντιστοιχούν στο 10,5% των νέων λεωφορείων που πωλήθηκαν το 2021, ενώ τα υβριδικά στο 10,1% της αγοράς. Μαζί, όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος συγκέντρωσαν το 31,2% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ το 2021.

Λεωφορεία ντίζελ και βενζίνης

Το 2021, η ζήτηση στην ΕΕ για λεωφορεία ντίζελ μειώθηκε κατά 2,9% στις 19.895 μονάδες, με το μερίδιο του ντίζελ στην αγορά να μειώνεται από 73,2% το 2020 σε 68,8% το 2021. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Ιταλία σημείωσε αύξηση (+7,9 %) στις πωλήσεις ντίζελ. Η Ισπανία κατέγραψε διψήφια πτώση (-19,8%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-8,5%) και τη Γαλλία (-2,4%) με πιο μέτριες μειώσεις. Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση1, μόνο ένα λεωφορείο με βενζίνη πωλήθηκε το 2021.

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Το 2021, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών λεωφορείων (ECV) 2 στην ΕΕ παρουσίασαν ισχυρή αύξηση (+ 78,7%), μετρώντας 3.064 μονάδες με μερίδιο αγοράς 10,6%. Η Γαλλία ήταν η πρώτη αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων με 622 πωλήσεις (+ 247,5%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (613 μονάδες, + 57,6%) και τη Δανία (224 μονάδες, + 3,633%). Ενώ η Ολλανδία εξακολούθησε να είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων της ΕΕ το 2020, οι ολλανδικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 57,6% πέρυσι. Η Γαλλία και η Γερμανία μαζί αντιπροσώπευαν το 40,3% όλων των ηλεκτρικών λεωφορείων που πωλήθηκαν στην ΕΕ το 2021.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) αντιστοιχούσαν στο 10,1% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 10,0% το 2021 φτάνοντας συνολικά τα 2.926 νέα λεωφορεία. Η Γερμανία αντιπροσώπευε σχεδόν το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων υβριδικών με 1.405 μονάδες καταγεγραμμένες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Το 10,5% των νέων μεσαίων και βαρέων λεωφορείων στην ΕΕ κινούνταν με εναλλακτικά καύσιμα το 2021, σχεδόν όλα με φυσικό αέριο. Οι εγγραφές νέων λεωφορείων εναλλακτικών καυσίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 2,3% στις 3.033 μονάδες πέρυσι. Η Γαλλία σημείωσε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις λεωφορείων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα (+ 61,3%), ενώ τόσο η Ισπανία όσο και η Ιταλία σημείωσαν αρνητική ανάπτυξη (-42,6% και -15,2% αντίστοιχα).